جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

سازمان نظارتی ایتالیا در پی گسترش اقدامات قانونی علیه بایننس اعلام کرد این صرافی کریپتو غیرمجاز است

سازمان نظارتی ایتالیا در پی گسترش اقدامات قانونی علیه بایننس اعلام کرد این صرافی کریپتو غیرمجاز است

سازمان نظارتی ایتالیا اعلام کرد فعالیت صرافی کریپتو بایننس در آن کشور غیرمجاز است

سازمان نظارت بر بازار ایتالیا روز پنجشنبه با پیوستن به مجموعه اقدامات جهانی علیه بایننس اعلام کرد این صرافی بزرگ کریپتوکارنسی مجاز به انجام فعالیت در ایتالیا نیست. سازمان نظارتی ایتالیا اعلام کرد فعالیت صرافی کریپتو بایننس در آن کشور غیرمجاز است 

سازمان نظارتی ایتالیا اعلام کرد فعالیت صرافی کریپتو بایننس در آن کشور غیرمجاز است
سازمان نظارتی ایتالیا اعلام کرد فعالیت صرافی کریپتو بایننس در آن کشور غیرمجاز است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کمیسیون ملی شرکت‌ها و بورس اوراق بهادار ایتالیا (Consob) در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه شرکت‌های بایننس حتی از طریق وبسایت اصلی این صرافی که اطلاعاتی به زبان ایتالیایی در مورد ابزارهای مشتقه و نسخه‌های توکن‌سازی شده سهام ارائه کرده، مجاز به ارائه خدمات سرمایه‌گذاری و فعالیت در ایتالیا نیستند.

در این بیانیه آمده است : «از سپرده‌گذاران دعوت می‌شود حداکثر تلاش و احتیاط خود را به‌کارگیرند تا گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌طور کاملاً آگاهانه انتخاب کنند و از قبل وبسایتی را که از طریق آن سرمایه‌گذاری می‌کنند ازلحاظ انتساب به افراد مجاز اعتبارسنجی کنند.»

سخنگوی شرکت بایننس گفت که وبسایت این شرکت در ایتالیا فعالیت نمی‌کند و اخطاریه Consob تأثیر مستقیمی بر خدمات این وب‌سایت ندارد.

سخنگوی بایننس افزود «ما در همکاری خود با سازمان‌های تنظیم مقررات رویکردی تعاملی داریم و وظایف خود را در انطباق با قوانین بسیار جدی می‌گیریم.»

با افزایش تحقیقات موشکافانه در حوزه کریپتوکارنسی در سراسر جهان به دلیل نگرانی در زمینه محافظت از مصرف‌کنندگان و کاربرد سکه‌های رمزنگاری دیجیتال در پول‌شویی و سایر فعالیت‌های مجرمانه مقامات و مسئولان در ماه‌های اخیر توجه خود را به‌شدت روی بایننس متمرکز ساخته‌اند.

سازمان نظارت مالی بریتانیا ماه گذشته پلتفرم بایننس را {که یکی از برگ‌ترین صرافی‌های جهان است} از انجام فعالیت‌های تحت پوشش قوانین نظارتی در انگلستان منع کرد.

سازمان‌های نظارتی در تایلند، ژاپن، آلمان و ایالات‌متحده آمریکا نیز در ماه‌های اخیر بایننس را هدف قرار داده‌اند. بافین (BaFin) سازمان نظارتی آلمان در ماه اپریل اعلام کرد که بایننس خود را در معرض ریسک جریمه شدن بابت ارائه به‌اصطلاح «توکن‌های سهام» بدون انتشار امیدنامه سرمایه‌گذار قرار داده است.

سازمان Consob در نامه‌ای به وکلای بایننس که به روئیت رویترز رسیده است اعلام کرد که اختیار و قدرت لازم برای دستور دادن به ارائه‌کنندگان اینترنت در کشور برای توقف ارائه خدمات اینترنتی به فراهم‌کنندگان خدمات سرمایه‌گذاری غیرمجاز برخوردار است.

در این نامه آمده است که «مطابق قوانین ایتالیا ارائه خدمات و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بدون مجوزهای مقررشده به‌منزله فعالیت غیرقانونی و مشمول مجازات کیفری است.»

در این نامه همچنین آمده است که سازمان تنظیم مقررات می‌تواند به ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری غیرمجاز دستور بدهد که ارائه خدمات خود را متوقف سازد.

مشخص نیست که آیا سازمان Consob از شرکت‌های اینترنت داخلی خواسته است که وبسایت بایننس را مسدود کنند یا پرونده را به مراجع قضایی ارجاع داده است.

بایننس از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

 

بزرگ‌ترین صرافی کریپتوکارنسی جهان

 

داده‌های شرکت پژوهشی کریپتوکامپیر (CryptoCompare) انگلستان نشان می‌دهد که بایننس ماه گذشته با حجم معاملاتی بالغ‌بر ۶۶۸ تریلیارد دلار {نزدیک به ده برابر بیش از جولای ۲۰۲۰} بزرگ‌ترین صرافی جهان از لحاظ حجم معاملات نقدی باقیمت لحظه‌ای بوده است.

پلتفرم بایننس طیف گسترده‌ای از خدمات شامل معاملات نقدی کریپتوکارنسی باقیمت لحظه‌ای و معاملات ابزارهای مشتقه و همین‌طور کیف پول‌های دیجیتال و توکن‌های سهام {نسخه دیجیتال اوراق قرضه و سهام باقیمت تثبیت‌شده بر مبنای قیمت‌های متناظر با هر سهم} را به کاربران سراسر جهان ارائه می‌کند.

به‌طور مستقیم مشخص نشده است که بایننس چه تعداد کاربر در ایتالیا دارد. بااین‌حال سایت کانال تلگرام ایتالیایی بایننس بیش از ۲۵،۵۰۰ عضو دارد.

ساختار سازمانی شرکت بایننس غیرشفاف است و بنا بر گزارش‌های متعدد شرکت هولدینگ این پلتفرم در جزایر کیمن ثبت رسمی شده است. بایننس با اعلام اینکه «غیرمتمرکز» است و «با چندین نهاد مجاز تحت نظارت در سراسر جهان همکاری می‌کند» از اظهارنظر در مورد موقعیت مکانی شرکت امتناع کرد.

اقدام سازمان Consob در شرایطی انجام می‌شود که ریاست این سازمان ماه گذشته گفت گسترش کریپتوکارنسی‌ها بدون هرگونه قوانین نظارتی مشخص مایه نگرانی است و می‌تواند به شیوه عملکرد بازار آسیب برساند.

 

اخبار کریپتو    بزرگترین صرافی کریپتو            اخبار کریپتو     بزرگترین صرافی کریپتو    اخبار کریپتو     اخبار کریپتو 

صرافی ارز دیجیتال      صرافی ارز دیجیتال        صرافی ارز دیجیتال            صرافی ارز دیجیتال    بزرگترین صرافی کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا