جدیدترین اخبارجهان

صرافی کراکن بیش از ۳۶۰ هزار دلار جریمه شد

صرافی رمزارز کراکن به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۳۶۲ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری پرداخت می‌کند

صرافی رمزارز کراکن به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بیش از  ۳۶۰ هزار دلار جریمه شد

صرافی رمزارز کراکن به دلیل انجام تراکنش مالی با مبدا ایران در پلتفرمش و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ۳۶۲ هزار و ۱۵۷ دلار جریمه شد.

کاربران ساکن ایران این صرافی طی اکتبر ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۹، ۸۳۶ تراکنش به مبلغ بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار دلار انجام داده‌اند. این درحالی است که این صرافی به کاربران کشورهای تحریم شده اجازه ثبت نام نمی‌دهد ولی با این وجود برخی افراد موفق شده‌اند تراکنش هایی را برای ایران داشته باشند.

صرافی کراکن همچنین متعهد شده است که برای زیرساخت‌های تبعیت از تحریم‌ها در آمریکا نیز ۱۰۰ هزار دلار بپردازد.

این جریمه بدلیل توافق این شرکت با دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا انجام شده است.

صرافی کراکن بدلیل اطلاع رسانی داوطلبانه به دفتر کنترل دارایی های آمریکا به این میزان جریمه شده و چنانچه این اقدام را انجام نمی‌داد می بایست ۳۷۲ میلیون و ۲۲۸ هزار دلار جریمه بپردازد.

افشاگری در نیویورک تایمز

پیش از این نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در رابطه با صرافی کراکن از اقدامات آن پرده برداری کرده و گفته بود این صرافی حدود هزار و پانصد مشتری در ایران دارد.

پیش از این دفتر کنترل دارایی های ایالات متحده آمریکا صرافی های بیت گو، بیت پی و بیترکس را بدلیل نقض آشکار قوانین تحریمی آمریکا بیش از ۲ میلیون دلار جریمه کرده بود.

ادامه فعالیت بایننس

با این وجود بایننس، یکی از بزرگترین صرافی های رمز ارز آنلاین دنیا، در شرایط تحریم آمریکا و ممنوعیت های داخلی این شرکت برای تجارت با ایران، همچنان به ایران خدمات می دهد.

در همین رابطه برخی از تجار که در این صرافی فعالیت دارند اعلام کرده‌اند که موفق شده‌اند منع های قانونی را برای تجارت با آن کنار بزنند و تا سپتامبر سال گذشته در این صرافی فعالیت داشته اند.

دسترسی به حسابهای بایننس از زمانی که این شرکت کنترل خود را در رابطه با مبارزه با پولشویی تشدید کرد مسدود شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا