جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در سه‌ماهه دوم سال به ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است

افزایش حجم معاملات روزانه سه‌ماهه‌دوم‌سال داج‌کوین به ۱ میلیارد دلار

حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در سه‌ماهه دوم سال به ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است

برآورد می‌شود که داج کوین (DOGE) تشکیل‌دهنده ۵% از حجم کل معاملات کریپتو در طول سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ باشد. حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در سه‌ماهه دوم سال به ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است

حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در سه‌ماهه دوم سال به 1 میلیارد دلار افزایش یافته است
حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در سه‌ماهه دوم سال به ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

حجم معاملات روزانه داج‌ کوین در طول سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ با بیش از ۱۳ برابر افزایش تقریباً به ۱ میلیارد دلار در روز رسید.

طبق داده‌های تطبیقی صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و گزارش‌های بیزنس اینسایدر (Business Insider) حجم معاملات داج‌ کوین در فاصله ماه‌های اپریل و جون ۱،۲۵۰% جهش یافته در حالی که میانگین ارزش معاملات روزانه داج کوین (DOGE) در طول سه ماه دوم به ۹۹۵ میلیون دلار رسیده است.

در مقابل میانگین حجم روزانه معاملات داج‌ کوین در سه‌ماهه اول ۷۴ میلیون دلار بوده است.

داج‌ کوین سال جاری را با قیمتی برابر با تنها ۰.۰۰۴ دلار آغاز کرد و اولین افزایش قیمت خود را هنگامی تجربه کرد که به لطف کمپین بازارگرمی توییتری ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در حمایت از این میم‌کوین قیمت‌ها ۵۰% جهش یافت.

رالی عظیمی دیگری نیز پس از این جهش قیمت در راه بود چرا که ایلان ماسک با دامن زدن به هیجان دیوانه‌وار داج‌ کوین، قیمت این سکه میم‌کوین طرح سگ را در ۸ ماه می به بالاترین قیمت تاریخی ۰.۷۳۱ دلار رساند. این حرکات قیمت با یک افزایش ۱۸،۰۰۰% از ابتدای سال جاری به اوج خود رسید.

برخلاف نظر بسیاری از مفسرین حوزه کریپتو که عملکرد نجومی داج‌ کوین در سال ۲۰۲۱ را به کمپین بازارگرمی توییتری ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نسبت می‌دهند طبق نظریه‌پردازی بیزنس اینسایدر عملکرد تحسین‌برانگیز داج‌ کوین بدون عرضه DOGE در تعداد قابل‌توجهی از صرافی‌های بزرگ در طول سه‌ماهه دوم ازجمله جِمِنای (Gemini) و ای-تورو (Gemini) در ماه می و کوین‌بیس در ماه جون امکان‌پذیر نمی‌بود.

طبق داده‌های تهیه‌شده توسط کوین‌بیس در سه‌ماهه دوم حجم کلی معاملات جهانی کریپتوکارنسی با دست‌به‌دست شدن روزانه نزدیک به ۱۹ تریلیارد دلار دارایی دیجیتال تا ۳۲% افزایش یافت. داده‌های کوین‌بیس نشان می‌دهد که DOGE تشکیل‌دهنده بیش از ۵% از حجم معاملات کل انواع کریپتوکارنسی در طول سه‌ماهه دوم بوده است.

با این حال کوین‌گکو (CoinGecko) در گزارش سه‌ماهه کریپتوکارنسی خود برآورد می‌کند که حجم معاملات دارایی‌های دیجیتال در طول سه ماه دوم تقریباً ۸۱ تریلیارد دلار بوده است که برای این اساس سهم DOGE از معاملات کریپتو سه‌ماهه ۱.۲% خواهد بود.

با این حال داج‌ کوین با وجود این رالی تاریخی، از زمان ثبت بالاترین قیمت تاریخی خود تا به حال متحمل زیان‌های سنگینی شده است و طبق داده‌های کوین‌گکو قیمت داج‌کوین با ۰.۱۸۱ دلار نسبت به بالاترین قیمت تاریخی ۸ ماه می در حدود ۷۵.۳% افت کرده است. هرچند قیمت DOGE همچنان ۴،۴۲۵% بالاتر از آغاز سال ۲۰۲۱ است.

به نظر می‌رسد مدیرعامل تسلا با عوض کردن تصویر پروفایل توییتر خود در ۱۸ جولای به «انعکاس طرح سگ داج‌کوین روی چشم‌ها» برای نشان دادن حمایت پاینده خود از داج‌کوین، دوباره به شگردهای بازارگرمی خود برای DOGE برگشته باشد.

در حالی که DOGE در واکنش به تصویر جدید پروفایل ماسک در روز یکشنبه ظرف دو ساعت به‌سرعت بیش از ۱۸% افزایش یافت، به همان سرعت نیز افزایش قیمت ایجادشده را از دست داد و در حال حاضر این میم‌کوین ۲.۵% بالاتر از قیمت پیش از تغییر تصویر پروفایل ماسک معامله می‌شود.

اخبار کریپتو       کوین‌گکو  اخبار کریپتو    کوین‌گکو        کوین‌بیس  اخبار کریپتو    کوین‌گکو        کوین‌بیس   کوین‌بیس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا