جدیدترین اخبارکانادا

قیمت شیر و فرآورده های لبنیاتی در کانادا ممکن است برای دومین بر در سال جاری افزایش یابد

دامداران کانادا به دنبال دومین افزایش قیمت شیر در سال جاری به دلیل بالا رفتن نرخ تورم هستند

قیمت شیر و فرآورده های لبنیاتی در کانادا ممکن است برای دومین بر در سال جاری افزایش یابد

قیمت شیر در کانادا ممکن است به دنبال درخواست کم سابقه صنف دامپروران تولیدکننده لبنیات کانادا برای افزایش قیمت در اواسط سال به دلیل بالا رفتن نرخ تورم، برای دومین بار در یک سال افزایش یابد.

گروه لابی صنعت دامپروری می گوید دامداران کانادایی تولیدکننده لبنیات با افزایش بی سابقه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز برای تولید شیر دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال، ناظران صنعت لبنیات می گویند مردم نمی توانند افزایش قیمت دیگری را تحمل کنند.

ناظران هشدار می‌دهند که در صورت تایید درخواست دامداران، تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی احتمالاً افزایش قیمت بیشتری را اعمال می‌کنند و هزینه‌های خرده‌فروشی را به سطح غیرقابل توجیهی می‌رسانند و ناامنی غذایی را افزایش می‌دهند.

گری سندز (Gary Sands) معاون ارشد سیاست عمومی در فدراسیون خواربارفروشان مستقل کانادا روز شنبه گفت «شرکت‌ها با سوار شدن بر این موج افزایش قیمت احتمالا محصولات خود را بیشتر افزایش می دهند،  ضربه مضاعفی بر مصرف کنندگان تحمیل می شود.»  

کانادایی ها با فشارهای بسیار سنگینی در زمینه توان خرید مواجه هستند.

کمیسیون لبنیات کانادا روز پنجشنبه گفت که در اواخر ماه مه درخواستی از صنف دامپروران تولیدکننده لبنیات کانادا برای فعال کردن «فرایند شرایط استثنایی» دریافت کرده است که اجازه می دهد قیمت شیر در اواسط سال افزایش یابد.

این درخواست پس از آن صورت می گیرد که قیمت شیر خام دامداری (بدون هزینه‌های حمل‌ونقل و توزیع) شش سنت در هر لیتر یا تقریباً ۸.۴ درصد در ۱ فوریه افزایش یافت. قیمت لبنیات معمولاً سالی یک بار بررسی می شود.

کمیسیون لبنیات کانادا گفت که در اواخر این ماه رایزنی خواهد کرد و تصمیم خود را در ۱۷ جون صادر خواهد کرد.

این سازمان فدرال که بر صنعت لبنیات و سیستم مدیریت عرضه کانادا نظارت دارد، گفت که قیمت شیر در صورت افزایش از اول سپتامبر اعمال خواهد شد.

صنف دامپروران تولیدکننده لبنیات کانادا گفت که در کمتر از یک سال، هزینه های کود ۴۴ درصد، سوخت ۳۲ درصد و خوراک دام هشت درصد افزایش یافته است.

گری سندز، معاون ارشد سیاست عمومی در فدراسیون خواربارفروشان مستقل کانادا این سوال را مطرح کرد که آیا در صورت کاهش هزینه نهاده های دامی قیمت شیر کاهش می یابد یا خیر.

اگر چالش های موجود در زنجیره تأمین که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود از ماه‌های آینده کاهش یابد، آیا باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد؟

قیمت فرآورده های لبنیاتی در کانادا ممکن است برای دومین بر در سال جاری افزایش یابد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا