انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مراکز مراقبت روزانه از کودکان دو هفته فرصت دارند تا برنامه ۱۰ دلاری فدرال را انتخاب کنند

مهدکودک ها دو هفته فرصت دارند تا برنامه فدرال، مراقبت از کودکان با هزینه ۱۰ دلار را انتخاب کنند

مهدکودک ها و مراکز مراقبت روزانه از کودکان دو هفته فرصت دارند تا برنامه ۱۰ دلاری فدرال را انتخاب کنند

حدود ۶۰ درصد از مهدکودک ها و مراکز غیرانتفاعی مراقبت از کودکان تورنتو قبل از فرارسیدن مهلت ۱ سپتامبر برنامه فدرال [مراقبت از کودکان با هزینه روزانه ۱۰ دلار] را انتخاب کرده اند، اما سطح مشارکت مراکز انتفاعی هنوز عقب است.

مهدکودک ها و مراکز مراقبت روزانه از کودکان دو هفته فرصت دارند تا برنامه 10 دلاری فدرال را انتخاب کنند
مهدکودک ها و مراکز مراقبت روزانه از کودکان دو هفته تا برنامه فدرال فرصت دارند

آخرین داده ها نشان می دهد که ۵۳۵ مرکز از حدود ۱،۰۰۰ مرکز مجاز مراقبت از کودکان در تورنتو تا هفته گذشته برای شرکت در این برنامه درخواست داده بودند، در حالی که ۲۸ مرکز نیز انصراف خود را از مشارکت در این طرح اعلام کردند.

اگر چه تا به اینجا به نظر می رسید که مشارکت در این برنامه تا حد قابل توجهی به مدل عملیاتی هر مرکز بستگی دارد.

شهرداری می‌گوید که حدود ۴۴۴ از ۷۲۶ مهدکودک و مرکز غیرانتفاعی تورنتو تاکنون مدارک لازم را برای شرکت در این برنامه ارائه کرده‌اند و انتظار می‌رود که صدها مرکز دیگر نیز در مهلت مقرر تصمیم خود را مشخص کنند.

با این حال تا هفته گذشته تنها ۹۱ مرکز انتفاعی مراقبت از کودکان پیوستن به این برنامه را انتخاب کرده بودند که این رقم تشکیل دهنده کمتر از ۳۰ درصد از کل این مراکز است.

کرولاین فرنز (Carolyn Ferns) رئیس ائتلاف انتاریو برای مراقبت بهتر از کودکان در مصاحبه ای گفت که او خوشبین است که میزان مشارکت در میان مراکز غیرانتفاعی تا آخرین مهلت دریافت بودجه برای سال ۲۰۲۲ «تقریباً به ۱۰۰% مشارکت» برسد.

این بودجه قرار است برای کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌های والدین به طور عطف به ماسبق از تاریخ ۱ اپریل محاسبه و پرداخت شود.

با این حال فرنز اذعان داشت که در ارتباط با میزان مشارکت مراکز انتفاعی (شامل ۲۵ درصد از کل مراکز مراقبت از کودکان تورنتو) عدم اطمینان بیشتری وجود دارد.

بسیاری از مراکز انتفاعی در مورد اثرات بلندمدت امضای توافقنامه و اینکه آیا  می‌توانند در نهایت هزینه‌ها را بر اساس میزان بودجه ارائه شده [توسط دولت فدرال] به ۱۰ دلار در روز کاهش دهند، یا خیر ابراز نگرانی کردند.

هنگامی که در ماه مارس دولت فورد به عنوان آخرین دولت استانی برنامه مراقبت از کودکان با هزینه ۱۰ دلار در روز را پذیرفت و به یک توافق ۱۳.۲ میلیارد دلاری با دولت فدرال دست یافت، اعلام کرد که والدین می توانند مبلغ تخفیفی هایی که از ۱ اپریل محاسبه خواهند شد را به تدریج از بهار سال جاری دریافت کنند.

با این حال این وعده در در تورنتو محقق نشد، و مقامات می گویند که مراکز مراقبت از کودکان تا پس از مهلت ۱ سپتامبر حتی از وضعیت درخواست خود مطلع نمی شوند. به گفته یک سخنگوی دولت پرداخت تخفیف‌های محاسبه شده از ۱ اپریل احتمالاً در اکتبر آغاز خواهد شد.

بر اساس شرایط توافق با دولت فدرال مراکز شرکت کننده در این برنامه باید به طور متوسط ۲۵ درصد هزینه ها را بلافاصله در سال جاری و سپس ۲۵ درصد دیگر را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهند.

هدف نهایی این توافق کاهش بیشتر هزینه های مراقبت از کودکان و رساندن هزینه کل به ۱۰ دلار در روز تا سال ۲۰۲۶ است.

مهدکودک های تورنتو    مهدکودک های تورنتو  مهدکودک های تورنتو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا