ایرانجدیدترین اخبار

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی

از هر یک میلیون ایرانی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند، ۷۵۳ نفر جان خود را از دست داده است

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران، برنامه واکسیناسیون کشور با شکست روبرو شده و شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در افراد واکسینه‌شده، به ویژه افراد بالای ۶۰ سال رو به افزایش است. مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن 753 فوتی
مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است

مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران علت این شکست را فاصله‌بندی نامنظم میان دوزهای اول و دوم و بی‌توجهی به نوع واکسن استفاده شده عنوان کرده است. این مرکز به وزیر این وزارتخانه توصیه کرد که برند واکسن‌ها و کارایی این برندها باید مورد بررسی قرار گیرد تا مدت زمان بین دو دوز برای هر برند مشخص شود.

این در حالی است که در ایران، در زمان متفاوت، گروه سنی متفاوت و با وجود بیماری زمینه‌ای متفاوت، افراد واکسینه می‌شوند.

تا زمان تنظیم این گزارش از سوی مرکز اطلاعات وزارت بهداشت، ۹۱ هزار نفر از افراد بین ۶۰ تا ۹۰ سال که دوز اول را دریافت‌کرده‌ بودند، پس از دو هفته به کرونا مبتلا شدند. از بین بستری‌شدگانی (افراد بین سنین ۷۰ تا ۸۰ سال) که دوز اول را دریافت کرده‌اند، هشت هزار و پانصد نفر جان خود را از دست داده است.

همچنین حدود دو میلیون و هفتصد هزار نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از این تعداد، شش هزار نفر از هر یک میلیون نفر پس از گذشت دو هفته، علائم کرونا داشتند و یا بستری شدند.

از میان افراد بین ۷۰ تا ۸۰ سال که دوز دوم را دریافت کرده بودند، دو هزار و پانصد نفر جان خود را از دست دادند.

جالب توجه است که از این دو هزار و ۵۰۰ نفرِ فوت شده، تست کرونای ۵۴۲ نفر منفی اعلام شده بود؛ به همین خاطر وزارت بهداشت به علت دقیق نبودن تست‌های کرونا، اعلام کرد که احتمالا شمار فوت‌شدگان پس از دریافت دوز دوم بیشتر از این آمار باشد.

میانگین جهانی تعداد فوتی‌ها پس از دریافت دو دوز واکسن، ۱۰ نفر در هر یک میلیون نفر می باشد، اما این آمار در ایران بسیار بیشتر و ۷۵۳ نفر در هر یک میلیون نفر است. 

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران، برنامه واکسیناسیون کشور با شکست روبرو شده و شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در افراد واکسینه‌شده، به ویژه افراد بالای ۶۰ سال رو به افزایش استمرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران علت این شکست را فاصله‌بندی نامنظم میان دوزهای اول و دوم و بی‌توجهی به نوع واکسن استفاده شده عنوان کرده است. این مرکز به وزیر این وزارتخانه توصیه کرد که برند واکسن‌ها و کارایی این برندها باید مورد بررسی قرار گیرد تا مدت زمان بین دو دوز برای هر برند مشخص شود. این در حالی است که در ایران، در زمان متفاوت، گروه سنی متفاوت و با وجود بیماری زمینه‌ای متفاوت، افراد واکسینه می‌شوند. میانگین آمار فوت ایران میانگین آمار فوت ایران میانگین آمار فوت ایران میانگین آمار فوت ایران

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی تا زمان تنظیم این گزارش از سوی مرکز اطلاعات وزارت بهداشت، ۹۱ هزار نفر از افراد بین ۶۰ تا ۹۰ سال که دوز اول را دریافت‌کرده‌ بودند، پس از دو هفته به کرونا مبتلا شدند. از بین بستری‌شدگانی (افراد بین سنین ۷۰ تا ۸۰ سال) که دوز اول را دریافت کرده‌اند، هشت هزار و پانصد نفر جان خود را از دست داده است. همچنین حدود دو میلیون و هفتصد هزار نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از این تعداد، شش هزار نفر از هر یک میلیون نفر پس از گذشت دو هفته، علائم کرونا داشتند و یا بستری شدند. از میان افراد بین ۷۰ تا ۸۰ سال که دوز دوم را دریافت کرده بودند، دو هزار و پانصد نفر جان خود را از دست دادند. جالب توجه است که از این دو هزار و ۵۰۰ نفرِ فوت شده، تست کرونای ۵۴۲ نفر منفی اعلام شده بود؛ به همین خاطر وزارت بهداشت به علت دقیق نبودن تست‌های کرونا، اعلام کرد که احتمالا شمار فوت‌شدگان پس از دریافت دوز دوم بیشتر از این آمار باشد. میانگین جهانی تعداد فوتی‌ها پس از دریافت دو دوز واکسن، ۱۰ نفر در هر یک میلیون نفر می باشد، اما این آمار در ایران بسیار بیشتر و ۷۵۳ نفر در هر یک میلیون نفر است.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران، برنامه واکسیناسیون کشور با شکست روبرو شده و شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در افراد واکسینه‌شده، به ویژه افراد بالای ۶۰ سال رو به افزایش استمرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران علت این شکست را فاصله‌بندی نامنظم میان دوزهای اول و دوم و بی‌توجهی به نوع واکسن استفاده شده عنوان کرده است. این مرکز به وزیر این وزارتخانه توصیه کرد که برند واکسن‌ها و کارایی این برندها باید مورد بررسی قرار گیرد تا مدت زمان بین دو دوز برای هر برند مشخص شود. این در حالی است که در ایران، در زمان متفاوت، گروه سنی متفاوت و با وجود بیماری زمینه‌ای متفاوت، افراد واکسینه می‌شوند.

مرگ افراد واکسینه کامل در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است : هر یک میلیون واکسن ۷۵۳ فوتی تا زمان تنظیم این گزارش از سوی مرکز اطلاعات وزارت بهداشت، ۹۱ هزار نفر از افراد بین ۶۰ تا ۹۰ سال که دوز اول را دریافت‌کرده‌ بودند، پس از دو هفته به کرونا مبتلا شدند. از بین بستری‌شدگانی (افراد بین سنین ۷۰ تا ۸۰ سال) که دوز اول را دریافت کرده‌اند، هشت هزار و پانصد نفر جان خود را از دست داده است. همچنین حدود دو میلیون و هفتصد هزار نفر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از این تعداد، شش هزار نفر از هر یک میلیون نفر پس از گذشت دو هفته، علائم کرونا داشتند و یا بستری شدند. از میان افراد بین ۷۰ تا ۸۰ سال که دوز دوم را دریافت کرده بودند، دو هزار و پانصد نفر جان خود را از دست دادند. جالب توجه است که از این دو هزار و ۵۰۰ نفرِ فوت شده، تست کرونای ۵۴۲ نفر منفی اعلام شده بود؛ به همین خاطر وزارت بهداشت به علت دقیق نبودن تست‌های کرونا، اعلام کرد که احتمالا شمار فوت‌شدگان پس از دریافت دوز دوم بیشتر از این آمار باشد. میانگین جهانی تعداد فوتی‌ها پس از دریافت دو دوز واکسن، ۱۰ نفر در هر یک میلیون نفر می باشد، اما این آمار در ایران بسیار بیشتر و ۷۵۳ نفر در هر یک میلیون نفر است. واکسن ایرانی کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا