جدیدترین اخبارجهان

بیش از ۵۰ نفر در حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه کشته شدند

آمار کشته شدگان در فاجعه معدن روسیه از ۵۰ نفر گذشت

حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

خبرگزاری روسیه اعلام کرد که نشت گاز در معدن زغال سنگ سیبری در روز پنجشنبه دست کم ۵۲ نفر شامل شش امدادگر را کشت که برای بیرون آوردن ده ها نفر از موقعیتی که یکی از بدترین فجایع معدن روسیه از زمان اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود به داخل معدن فرستاده شده بودند. حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن ۵۰ نفر شد

کمیته تحقیقات منطقه ای گفت که سه نفر شامل مدیر معدن لیستویازنایا و معاون او به ظن نقض مقررات ایمنی صنعتی بازداشت شده اند.

کمیته تحقیقات گفت که معدنچیان پس از پر شدن تونل تهویه هوا از گاز [سمی] خفه شده اند. تلویزیون دولتی گفت که بازپرسان معتقدند که یک انفجار متان رخ داده است.

کشته شدگان شامل ۱۱ نفر معدنچی که از قبل مرگ آنها تائید شده و همین‌طور ۳۵ نفر که ناپدید شدن آنها اعلام شده بود و شش امدادگر می‌باشد. حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از 50 نفر شد
حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

ده ها نفر در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند که حداقل برخی از آنها به دلیل استنشاق دود بستری شده بودند. چهار نفر شرایط وخیمی داشتند. انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از 50 نفر شد
حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

منطقه تولید زغال سنگ کِمِرووُ (Kemerovo) که تقریباً در فاصله ۳،۵۰۰ کیلومتری (۲،۲۰۰ مایلی) شرق مسکو قرار دارد در طول سال‌های گذشته متحمل چندین حادثه مهلک معدن شده است.

معدن لیستویازنایا بخشی از شرکت اس‌ دی ‌اس هلدینگ SDS-Holding و تحت مالکیت بخش خصوصی اتحادیه کسب و کار سیبری است. مالک معدن هنوز در مورد این حادثه اظهارنظری نکرده است.

وزیر شرایط اضطراری گفت نزدیک به ۲۸۵ نفر هنگام انتشار دود در تونل تهویه هوا در معدن بوده‌اند. به گفته مقامات مسئول ۲۳۹ نفر موفق به رسیدن به سطح زمین شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که با فرماندار و مسئولان پاسخ به شرایط اضطراری صحبت کرده است و کرملین نیز اعلام کرد که پوتین به وزیر شرایط اضطراری دستور داده است که برای کمک به این منطقه پرواز کند.

شهر کِمِرووُ سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. حادثه انفجار معدن زغالسنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

حادثه انفجار معدن زغال سنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از 50 نفر شد
حادثه انفجار معدن زغالسنگ سیبری در روسیه باعث کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد

در سال ۲۰۰۷ این منطقه پس از وقوع انفجار در معدن اولیانوفسکایا (Ulyanovskaya) محل وقوع بدترین حادثه معدن از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی بود که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد. در سال ۲۰۱۰ انفجارهایی در منطقه معدن راسپادسکایا (Raspadskaya) به کشته شدن بیش از ۹۰ نفر منجر شد.

معدن اولیانوفسکایا    معدن راسپادسکایا    معدن اولیانوفسکایا    معدن راسپادسکایا         معدن اولیانوفسکایا    معدن راسپادسکایا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا