ایرانجدیدترین اخبار

تخریب منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی

تخریب منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی

تخریب منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی

روز دوشنبه یازدهم مرداد طی عملیاتی ماموران منازل سه خانواده بهائی ثابتیان، درخشان و عنایتی واقع در روستای روشنکوه چهاردانگه شهرستان ساری را تخریب کردند.  سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی

تخریب منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی
تخریب سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری با حکم اداره منابع طبیعی

بنا به گزارشات اخیرا اداره منابع طبیعی مدعی شده که ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه قبلا جنگل بوده و متعلق به دولت است.

این نهاد در حالی منازل خانوارهای بهائی در این منطقه را تخریب می‌کند که به گفته این خانواده‌ها این زمین‌ها قبل از اصلاحات ارضی سال ۴۲ و بیش از هفتاد سال قبل متعلق به آنها بوده است.

تخریب و مصادره خانه و اموال و حتی گورستان‌های بهائی در ایران سابقه دارد و جمهوری اسلامی طی اقدامی تبعیض‌گرایانه و گسترده نیز مانع تحصیل بهائیان در کشور شده است. همچنین بهائیان از بسیاری از حقوق قانونی خود در جهموری اسلامی منع شده‌اند.

فعالان حقوق بشر نیز به این اقدامِ دولت ایران واکنش نشان دادند و از تلاش‌های سیستماتیک و گسترده اتخاذ شده این دولت یاد کردند که در راستای خروج بهائیان این روستا اعمال شده است.

تخریب منازل خانواده‌های بهائی در جلسه‌ای موسوم به کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب تصمیم‌گیری شده است و در شهریور سال گذشته با حضور نمایندگان ۹ سازمان امنیتی و اطلاعاتی دولتی برگزار شد.

کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب      سازمان امنیتی و اطلاعاتی        کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب  سازمان امنیتی و اطلاعاتی

بنا به گزارشات اخیرا اداره منابع طبیعی مدعی شده که ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه قبلا جنگل بوده و متعلق به دولت است. این نهاد در حالی منازل خانوارهای بهائی در این منطقه را تخریب می‌کند که به گفته این خانواده‌ها این زمین‌ها قبل از اصلاحات ارضی سال ۴۲ و بیش از هفتاد سال قبل متعلق به آنها بوده است.

تخریب و مصادره خانه و اموال و حتی گورستان‌های بهائی در ایران سابقه دارد و جمهوری اسلامی طی اقدامی تبعیض‌گرایانه و گسترده نیز مانع تحصیل بهائیان در کشور شده است. همچنین بهائیان از بسیاری از حقوق قانونی خود در جهموری اسلامی منع شده‌اند. فعالان حقوق بشر نیز به این اقدامِ دولت ایران واکنش نشان دادند و از تلاش‌های سیستماتیک و گسترده اتخاذ شده این دولت یاد کردند که در راستای خروج بهائیان این روستا اعمال شده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا