سبک زندگی

افسردگی و مقابله

سیر روح به سرزمینی دیگر

افسردگی و مقابله | بانو راسخی

به دکتر میگیم: دلم میخواد برم جایی که هیچ آدمی نیست … میگه نشونه خوبی نیست… میگم دنبال نشونه های خوب نیستم.

بانو راسخی مربی توسعه فردی +1(647) 338-6968
بانو راسخی، مربی توسعه فردی

گاهی وقتی چیزی رو دو یا سه بار پشت سر هم بگی یا انجام بدی، مثلا بگی میوه بخور یا با نوک انگشت بزنی به بازوم از کوره در میرم یا بغض میکنم. بعضی روزا اصلا برام مهم نیست لباس هایی که به هم نمیان با هم ست کنم. گاهی یه متن حال خوب کن تو فضای مجازی می‌نویسم و یا عکسهای پر انرژی میذارم اما در افسرده ترین حالت ممکنم.

روزهایی هم هست که در «حالت چه اهمیتی دارد»ترین آدم عالمم به قدری که میتونم قید رویاهام رو بزنم و بمیرم.

بعضی وقت ها خرید کردن و لاک زدن حالمو خوب میکنه، بعضی روزهای حتی این دوتا قدرت شفا بخشیشون رو از دست میدن یا اصلا پولام تموم شده و نمیتونم خوشحالی بخرم. وقتی یه چیزی که عاشقشم رو میگیرم یا به چیزی که مدتهاست برای به دست آوردنش تلاش کردم میرسم از همون لحظه رسیدن به بعد دیگه خوشحال نیستم. یه روز پر انرژی از خواب بیدار میشم و پر از هدفم، یک ساعت بعد حوصله رسیدن به هیچکدوم رو ندارم.

اینها چند روایت کوتاه از خیل عظیم روایت های بیان شده در باب افسردگی می‌باشد.

افسردگی درونی تر و عمیق تر از همه احساساتی است که ما بروز می‌دهیم و هرچه بیشتر طول بکشد و بیشتر به لایه های وجودی ما نفوذ کند (شاید پنهان از چشم دیگران) ناتوانی در ما بیشتر خواهد شد.

افسردگی را ‌شاید بیشتر از بیماری بتوان به حالتی نامگذاری کرد که روح به سرزمینی دیگر سیر می کند.

زمانی که انسان افسرده می‌شود تازه متوجه خواهد شد که چیزی در زندگی او سر جای خودش نیست، باید به دنبال آن بگردد و درصدد درست کردن و یا تغییر آن شود. یعنی نیاز به آگاهی و تغییر!

درگیر افسردگی شدن شاید یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و‌ اجتناب ناپذیر باشد اما همخانه شدن با آن و انزوا طلبی یک انتخاب و غلبه بر آن انتخابی دیگر است. انتخابی که انسان را‌ وارد مرحله‌ای به نام «پذیرش» می‌کند.

پذیرش و غلبه با آن سخت ترین مرحله زندگی انسان است که فرد با هر آنچه که انکار میکرده مواجه می‌گردد و تمام لایه های دفن شده و پنهان روح او آشکار می‌شود.

صدایی با مضمون: چشمهایت را باز کن، این خود خود تویی، خودت رو با تمام سیاهی‌های درونت بپذیر و دوست داشته باش و با آنها مواجه شو.

زمانی که فرد از مرحله انکار به مرحله پذیرش و غلبه می رسد (مرحله نجات از غرق شدن است) ندایی از درون هادی و منجی به کمک فرد می آید. در آن زمان انسانی از ورژن حقیقی خود فرد به او خواهد گفت: تجربه کن، بترس، ریسک کن، اما قبل از پذیرفتن فکر کن، مکث کن و از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کن و لذت ببر. افسردگی و مقابله | بانو راسخی  افسردگی و مقابله | بانو راسخی  افسردگی و مقابله | بانو راسخی  درمان افسردگی  درمان افسردگی  درمان افسردگی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا