انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟

طبق گفته یک منبع آگاه ربودن الناز حاج تمیری یک خشونت خانگی نبوده و با باند سرقت خودرو مرتبط بوده است

آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟

محل اختفای الناز حاج‌تمیری و انگیزه ربوده شدن او هنوز معمایی پیچیده در پرده ابهام است.

منابع آگاه به نشریه تورنتو سان (Toronto Sun) گفته‌اند که ربودن وحشیانه و تکان‌دهنده او در ۱۲ ژانویه از خانه‌ای در واساگا بیچ ممکن است با اطلاعاتی که او درباره یک باند بزرگ سرقت خودرو می دانسته، مرتبط باشد.

یکی از منابع ادعا کرد «این یک حادثه خشونت خانگی نیست، مسئله این نیست. مسئله ربودن او مربوط به وانت‌های سرقتی است که توسط یک باند خلافکار به آفریقا و خاورمیانه ارسال می شود.»

الناز حاج‌تمیری، مهاجر ۳۷ ساله ایرانی تنها چند هفته پس از حمله وحشیانه در پارکینگی در ریچموند هیل به شهر تفریحی تابستانی واساگا بیچ رفت و در آنجا مخفی شده بود.

سپس در تاریکی شب توسط سه مردی که لباس پلیس بر تن داشتند ربوده شد. از آن شب زمستانی تا به حال هنوز کوچکترین خبری از او شنیده نشد.

گفته می شود دو مردی (هارش‌دیپ بینر ۲۳ ساله (Harshdeep Binner) و ریاسد سینگ ۲۲ ساله (Riyasad Singh)) که در دسامبر به اتهام اقدام برای آدم ربایی و اقدام برای قتل متهم شده بودند، عمیقا درگیر یک باند سرقت وانت در ادمونتون بوده اند.

آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟
آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟

پلیس می گوید این متهمان دو نفر از سه مرد انتاریویی متهم به سرقت حدود ۲۰ وانت بار مدل فورد اف-۱۵۰ (Ford F-150) در ادمونتون و اطراف آن بودند. گفته می شود که این باند سرقت معمولا خودروهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ دارای دکمه های فشاری استارت (پوش استارت) خودرو را هدف قرار می دادند. قیمت خرده فروشی این خودروها از حدود ۴۸،۰۰۰ دلار شروع می شود.

سینگ پشت میله های زندان در انتظار می‌باشد در حالی که بینر هنوز فراری است.

اعتقاد بر این است که وانت ها برای فروش مجدد در بازارهای خارج از کشور به سرقت رفته بودند.

رسانه ها قبلا گزارش داده بودند که الناز حاج‌تمیری پیش از شروع کسب و کار تولید شیرینی خود در یک شرکت حمل و نقل دریایی کار می‌کرده است.

مارتین گراهام کارآگاه-سربازرس پلیس استانی انتاریو روز چهارشنبه به تورنتو سان گفت که اقدام به آدم ربایی در ریچموند هیل به پرونده آدم ربایی واساگا مرتبط است.

گراهام تایید نکرد که آیا ناپدید شدن حاج‌تمیری با باند سرقت وانت های لوکس در آلبرتا ارتباطی دارد یا خیر.

گراهام گفت «ما از دلایل و سناریوهای مختلف آگاه هستیم، اما واقعیت این است که در حال حاضر نمی‌دانیم انگیزه این آدم ربایی چه بوده است.»

دوست پسر سابق حاج‌تمیری، محمد لیلو ۳۵ ساله از بروسارد، کبک نیز در این جریان دخیل است. لیلو در ششمین ماه آدم ربایی واساگا، به آدم ربایی و اقدام به آدم ربایی متهم شد.

آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟
آیا الناز حاج‌تمیری درباره باند سرقت خودرو زیاد می دانست که ربوده شد؟

محمد لیلو دوست پسر سابق حاج‌تمیری همچنین در ارتباط با حمله وحشیانه به حاج‌تمیری در ریچموند هیل به اقدام برای قتل متهم شده است. علاوه بر این لیلو ۹ روز پس از آدم ربایی دستگیر و به آزار و اذیت جنایی علیه حاج‌تمیری متهم شد که بنا بر گزارش ها از خانه اش در ریچموند هیل به واساگا گریخت تا از آزارهای او فرار کند.

وکیل لیلو گفته است که موکلش قصد دارد خود را بی گناه اعلام کند، محمد لیلو با هیچ اتهامی در رابطه با باند سرقت وانت مواجه نیست.

گراهام گفت که در حال حاضر تحقیقات در مورد ناپدید شدن الناز حاج‌تمیری همچنان به عنوان تحقیقات در مورد یک فرد گمشده/ربوده شده باقی مانده است و افزود این تحقیقات به جای قتل باید به عنوان «پرونده یک شخص مفقود شده بررسی شود.»

گراهام در مورد سرنوشت نهایی و محل اختفای حاج‌تمیری اذعان داشت که کارآگاهان به طرز افسرده‌کننده‌ای هیچ سرنخی برای ادامه کار نداشته‌اند.

گراهام گفت «گویی [الناز] از روی زمین ناپدید شده است. امروزه شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم. به عنوان یک مامور پلیس این حادثه برای من بسیار ناراحت کننده است.»

پلیس از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد می‌خواهد با یک خط ویژه اعلام سرنخ به پلیس به شماره ۳۴۱۵-۷۲۸-۸۳۳-۱ تماس بگیرند. از عموم مردم اکیداً درخواست می‌شود که با استفاده از هشتگ #BringElnazHome اطلاعات و عکس‌های حاج‌تمیری را که قبلاً منتشر شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

پرونده الناز حاج‌تمیری    پرونده الناز حاج‌تمیری  پرونده الناز حاج‌تمیری

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا