جدیدترین اخبارجهان

دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

زلنسکی در پارلمان اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و مورد تشویق دیپلمات‌ها قرار گرفت

در حالی که وزیر امور خارجه روسیه در سازمان ملل شروع به سخنرانی کرد، دیپلمات ها جلسه را ترک کردند

دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

هنگامی که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه سخنرانی آنلاین خود را در کنفرانس سازمان ملل در ژنو [در مورد خلع سلاح] آغاز کرد، دیپلمات‌های کشورهای عمدتا غربی نشست را کنار گذاشتند و جلسه را ترک کردند. دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند
دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

سخنگوی این شورا گفت سفیر اوکراین در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جلسه را ترک کرد و تقریباً ۱۰۰ نفر از دیپلمات ها او را دنبال کردند و تنها چند دیپلمات از جمله نمایندگان روسیه، چین، سوریه و ونزوئلا پای سخنرانی لاوروف نشستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه روسیه گفت که قصد داشته در این جلسات شرکت کند، اما به دلیل اینکه کشورهای اروپایی پرواز خطوط هوایی روسیه را در حریم هوایی خود ممنوع کرده‌اند، نتوانست حضور داشته باشد.

لاوروف در خلال سخنرانی خود در شورای حقوق بشر و نشست خلع سلاح در ژنو، اوکراین را متهم کرد که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، ادعایی بی اساس که دولت روسیه از آن برای توجیه تهاجم خود به اوکراین استفاده کرده است. او همچنین گفت که “هیستری” فعلی در ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا تأیید می کند که “هدف ایالات متحده و همه متحدانش توسط واشنگتن ایجاد یک تفکر “ضد روسی” بوده و می‌باشد.

شبا کراکر (Sheba Crocker)، سفیر و نماینده ایالات متحده در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در ژنو در بیانیه ای گفت «این خروج نشان دهنده اتحاد قوی جامعه بین المللی در محکومیت جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین است.»

نماینده ایالات متحده گفت «ما با شرکای خود در شورا کار می‌کنیم تا روسیه را در مورد نقض گسترده حقوق بشر و وخامت اوضاع انسانی ناشی از این جنگ تحریک‌ناپذیر پاسخگو بدانیم. هر روز که می گذرد، مشخص می شود که روسیه منزوی شده است و هیچ کس جز خودش برای وضعیتی که اکنون در آن قرار دارد مقصر نیست.»

تقریباً در همان زمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز بصورت آنلاین در پارلمان اروپا سخنرانی کرد که قبل و بعد از سخنرانی‌اش مورد تشویق ایستاده دیپلمات‌ها قرار گرفت.

ولودیمیر زلنسکی گفت «برای برخی افراد این آخرین روز زندگی آنهاست. من امروز در مورد شهروندان اوکراینی صحبت می کنم که از آزادی خود دفاع می کنند.»

زلنسکی ادامه داد «ما برای ارزش ها، برای حقوق، برای آزادی، برای میل به برابری جان می دهیم. ما بهترین افراد خود را تقدیم سرزمین‌مان می کنیم. قوی ترین هایمان را.» «اوکراینی ها باورنکردنی هستند.»

زلنسکی افزود «من از روی کاغذ برای شما نمی‌خوانم، مرحله کاغذ تمام شده و ما با زندگی ها سروکار داریم. بدون شما اوکراین تنها خواهد بود. ما قدرت خود را ثابت کرده ایم؛ ما مانند شما هستیم.»

این سخنرانی در حالی مطرح شد که اروپا و متحدان غرب، روسیه را به دلیل حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین تحریم کردند. دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند
دیپلمات ها در اعتراض به حضور لاوروف وزیر خارجه روسیه در سازمان ملل از جلسه خارج شدند

#سخنرانی_ولودیمیر_زلنسکی #رئیس_جمهور_اوکراین #سازمان_ملل #کنفرانس_خلع_سلاح #سرگئی_لاوروف #وزیر_خارجه_روسیه #اتحادیه_اروپا #ترک_جلسه_سازمان_ملل #اعتراض_دیپلمات‌ها  کنفرانس سازمان ملل کنفرانس سازمان ملل اجلاس سازمان ملل اجلاس سازمان ملل اجلاس سازمان ملل کنفرانس خلع سلاح ژنو  کنفرانس خلع سلاح ژنو کنفرانس خلع سلاح ژنو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا