جدیدترین اخبارجهان

کاروان نظامی روسیه در پی حملات مستقیم اوکراینی ها هنوز موفق به پیشروی چندانی به سمت کی‌یف نشده است

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید اوکراین در حملات مستقیم  یک پل را تخریب کرد تا از سرعت پیشروی کاروان نظامی روسیه به سمت کی‌یف کاسته شود

کاروان نظامی روسیه در پی حملات مستقیم اوکراین هنوز موفق به پیشروی چندانی به سمت کی‌یف نشده است

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه گفت به دلیل حملات مستقیم [نیروهای اوکراینی] به کاروان نظامی بزرگ روسیه در خارج از کی‌یف یک پل تخریب شده و حرکت نیروهای نظامی روس‌ها در فاصله ۱۵ مایلی (۲۴ کیلومتری) شمال شهر متوقف شده است.

در همین اثنا اوکراین «بخش اعظم» نیروی هوایی خود را حفظ کرده، در حالی که روسیه هنوز موفق به تثبیت برتری هوایی خود نشده است. کاروان نظامی روسیه در پی حملات مستقیم اوکراین هنوز موفق به پیشروی چندانی به سمت کی‌یف نشده است

کاروان نظامی روسیه در پی حملات مستقیم اوکراین هنوز موفق به پیشروی چندانی به سمت کی‌یف نشده است
کارواننظامی روسیه در پی حملات مستقیم اوکراین موفق به پیشروی چندانی نشده

این مقام نظامی ایالات متحده گفت کاروان نظامی روسیه که به طول ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) در امتداد جاده گسترده شده، از آخر هفته گذشته هنوز پیشروی چندانی نداشته است.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت «ما با اطمینان باور داریم که اقدام اوکراینی ها در منفجر کردن پل قطعا در متوقف کردن و محدود کردن سرعت حرکت کاروان موثر بوده است.» «اما علاوه بر این معتقدیم که [اوکراینی ها] در سایر نقاط و همینطور در حملات مستقیم نیز به کاروان نظامی ضربه زده اند.»

اوایل این هفته یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع ایالات متحده گفت مسائل تدارکات و پشتیبانی نظامی نیز در آهسته شدن پیشروی کاروان نظامی سهیم بوده، اما ایالات متحده بر این باور است که نیروهای نظامی روسیه در این کاروان نظامی همزمان با ادامه تلاش های خود برای حمله به پایتخت اوکراین در حال تجدید قوا و درس گرفتن از اشتباهات خود هستند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفت در حالی که نبرد در میدان جنگ زمینی ادامه دارد، نیروی هوایی اوکراین همچنان جت های جنگنده، بالگردها و پهپادها را در اختیار دارد، هرچند متحمل برخی تلفات شده اند. این مقام نظامی امریکایی اضافه کرد خسارت ها به نیروی هوایی اوکراین به دلیل «اقدامات روسیه» و همینطور از کار افتادن تجهیزات است.

#حملات_مستقیم_اوکراین  #مقاومت_اوکراین  #کاروان_نظامی_روسیه  #نیروهای_نظامی_روسیه  #تلفات_روسیه

تخریب پل کی‌یف اوکراین حملات روسیه به کی‌یف تخریب پل کی‌یف اوکراین  حملات روسیه به کی‌یف مقاومت اوکراین  مقاومت اوکراین  مقاومت اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا