جدیدترین اخبارجهان

ماریوپل علیرغم بمباران بی امان همچنان به مقاومت ادامه می دهد

مقامات دونتسک می‌گویند ماریوپل تحت بمباران شدید است، اما نیروهای اوکراینی به دفاع از شهر ادامه می‌دهند

ماریوپل علیرغم بمباران بی امان همچنان به مقاومت ادامه می دهد

پاولو کریلنکو (Pavlo Kyrylenko) رئیس اداره نظامی منطقه دونتسک، گفت که نیروهای روسی در حال تغییر تاکتیک هستند، اما شهر محاصره شده ماریوپل همچنان در کنترل اوکراین است.

ماریوپل علیرغم بمباران بی امان همچنان به مقاومت ادامه می دهد
ماریوپل علیرغم بمباران بی امان همچنان به مقاومت ادامه می دهد

کریلنکو گفت نیروهای روسی پس از تصرف شهر کرمینا (Kreminna) در منطقه لوهانسک به دنبال پیشروی به سمت کراماتورسک و اسلوویانسک در بخش شمالی منطقه دونتسک هستند.

بمباران و حملات موشکی مداوم به سمت شهرهای مارینکا و آودیوکا (Avdiivka) و حمله به جنوب به سمت ماریوپل برای «بستن حلقه» محاصره ادامه دارد.

کریلنکو گفت که نیروهای اوکراینی تحت بمباران شدید به دفاع از ماریوپل ادامه می دهند و در برخی از خیابان‌ها تانک ها می جنگند، اما «پرچم اوکراین بر فراز شهر در اهتزاز است.»

کریلنکو گفت «دشمن در حال تغییر تاکتیک می‌باشد.» «دلیل [تغییر تاکتیک دشمن] این است که از نظر توپخانه سنگین، تسلیحات و همچنین پرسنل متحمل تلفات شده است. خود فدراسیون روسیه این تلفات را احساس می کند. این یک واقعیت غیرقابل انکار است. بنابراین، آنها مجبور هستند از نظر نحوه استفاده از نیروی خود مقرون به صرفه تر عمل کنند و ناچارند بر روی نواحی خاصی در مناطق دونتسک و لوهانسک تمرکز کنند که تلاش می کنند در این مناطق به مزیت استراتژیک دست یابند.»

«با این حال، ما قصد داریم حمله آنها را ناکام بگذاریم… انجام این کار دشوار است، اما ما قصد داریم این کار را انجام دهیم. برای این کار، ما به کمک شرکای غربی خود نیاز داریم که قبلاً اعلام شده و اوکراین قبلاً درخواست کرده است. ما فقط درخواست می کنیم که این کمک ها سریعتر و با حجم بیشتر برسد، زیرا ما دوباره تاکید می کنیم که دفاع از اوکراین امروز به معنای دفاع از کل جهان متمدن است.»

در حالی که سال ها درگیری بین اوکراینی ها و جدایی طلبان طرفدار روسیه در این منطقه در جریان است، اما کریلنکو مدعی شد که اخیراً به دلیل تاکتیک های نظامی تهاجمی روسیه، احساسات طرفدار روسیه «کاهش یافته» است.

آخرین اخبار جنگ اوکراین شهر محاصره شده ماریوپل  آخرین اخبار جنگ اوکراین  شهر محاصره شده ماریوپل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا