انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

کانادا در پی کشف واریانت جدید پروازهای ورودی از کشورهای جنوب افریقا را ممنوع کرد و داگ فورد نیز در همین راستا واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده خواند

داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

کانادا در پی کشف واریانت نگران کننده جدید ظرف دو ماه آینده محدودیت های مسافرتی برای تمامی پروازهای ورودی از جنوب افریقا به اجرا می گذارد. داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

کشورهای تحت ممنوعیت مسافرتی شامل افریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمباوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی می‌باشند.

اعلان این خبر ساعاتی پس از آن انجام شد که داگ فورد نخست وزیر انتاریو به طور علنی از اتاوا خواست که تمامی پروازها و مسافران کشورهای مرتبط با کشف واریانت نگران کننده جدید در افریقای جنوبی را ممنوع کند.

داگ فورد روز جمعه بیانیه ای در واکنش به شناسایی واریانت B.1.1.529 در افریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ منتشر کرد.

فورد گفت «من همین حالا گزارشی از دکتر کییران مور کارشناس ارشد پزشکی سازمان بهداشت استان درباره واریانت جدیدی که در چندین کشور افریقایی کشف شده است دریافت کردم؛ گزارش های اولیه نشان می دهد که احتمالاً نسبت به واکسن مقاوم است. من با دولت فدرال تماس گرفتم و ضمن ابراز نگرانی شدید خود درباره ریسک های ناشی از این واریانت لزوم اقدام فوری از همین امروز را گوشزد کردم.» داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

فورد از دولت فدرال خواست که در همنوایی با برخی دیگر از دولت‌های [جهان] «فورا تمامی پروازها و مسافران از کشورهای مورد نظر را ممنوع کند.»

«هر کسی که قبل از اجرای ممنوعیت وارد کشور می شود باید تست و قرنطینه شود از جمله بسیاری از مسافرانی که امروز وارد کشور می شوند. محض نهایت احتیاط باید روال تست گیری به محض ورود به کشور را مجدداً برای تمامی مسافران ورودی به کانادا صرف نظر از مبدأ سفر آنها به اجرا بگذاریم.»

فورد همچنین اضافه کرد که از سازمان بهداشت عمومی انتاریو خواسته است که نظارت و پایش گسترده ای را به اجرا بگذارد و برنامه ریزی سناریو را در پاسخ به واریانت جدید به روز رسانی کند.

فورد گفت «ما نمی توانیم همان اشتباهی را که اجازه داد واریانت های آلفا و دلتا وارد کشور شوند را دوباره تکرار کنیم. بهترین دفاع ما در حال حاضر متوقف کردن این واریانت در مرزها است.»

مسئولان استانی گفتند که طبق داده های تهیه شده توسط سازمان بهداشت عمومی کانادا از جون ۲۰۲۱ تا به حال تقریباً ۹،۰۰۰ مسافر از افریقای جنوبی وارد کانادا شده اند.

دفتر داگ فورد از ارائه اظهارنظر یا بیانیه جدید پس از اعلام خبر وضع محدودیت های جدید مسافرتی توسط دولت فدرال خودداری کرد. داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

داگ فورد واریانت جدید کووید-19 را نگران کننده دانست و در همین اثنا کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد
داگ فورد واریانت جدید کووید-۱۹ نگران کننده دانست کانادا ممنوعیت مسافرتی وضع کرد

دکتر ایزاک بوگوش متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان عمومی تورنتو گفت که فعلا نمی توان گفت که واریانت جدید تا چه اندازه واگیردار است.

بوگوش روز جمعه گفت «ظرف یک یا دو روز آینده توصیف های ترسناک بسیاری [در مورد این واریانت] خواهید شنید. اما حقیقت این است که ما واقعاً اطلاعات کافی در مورد این واریانت نداریم. اما احتمالاً ظرف روزها و حتی هفته های آینده اطلاعات بسیاری در مورد این واریانت به دست خواهیم آورد.»

بوگوش افزود که ممنوعیت مسافرتی در مورد برخی از کشورهای معین به احتمال زیاد شیوع این واریانت به داخل کشور را متوقف نخواهد کرد اما محدودیت های مرزی می تواند به کاهش سرعت انتقال آن کمک کند.

بوگوش گفت «اگر واقعاً بخواهیم از ورود چنین بیماری به داخل کشور پیشگیری کنیم نیازمند محدودیت های مرزی خواهیم بود. به هیچ وجه نمی گویم که باید چنین اقدامی اتخاذ کنیم، صرفاً قصدم این است که بگویم [اجرای محدودیت های مرزی] روشی است که می توانید از ورود چنین بیماری به داخل کشور پیشگیری کنید؛ محدودیت های مرزی و قرنطینه همان راهکاری است که از طریق آن می توانید واقعاً سرعت ورود این واریانت را کاهش دهید و به طور بالقوه  ورود چنین بیماری به کشور را متوقف کنید.»

روز پنج شنبه وزیر بهداشت افریقای جنوبی گفت که «این واریانت به دلیل تعداد بالای جهش ها و شیوع سریع آن در میان افراد جوان نگران کننده است.»

مقامات مسئول بهداشت در انگلستان نگرانی هایی در مورد اثربخشی واکسن های موجود در مقابل واریانت جدید مطرح کرده اند.

تعدادی از کشورهای اروپایی از قبل اعلام کرده اند که قصد دارند سفرهای هوایی از کشورهای جنوب افریقا را ممنوع کنند.

کارگروه فنی سازمان بهداشت جهانی روز جمعه برای بحث درباره این واریانت و تعیین نام برای این واریانت تشکیل جلسه دادند. واریانت جدید اومیکرون (Omicron) نام گذاری شد.

واریانت جدید اومیکرون      واریانت جدید اومیکرون        واریانت جدید اومیکرون      واریانت جدید اومیکرون

اومیکرون    اومیکرون      اومیکرون    اومیکرون    اومیکرون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا