انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

واکسن کووید-۱۹ در انتاریو برای کارکنان بیمارستان‌ها اجباری نخواهد شد

داگ فورد از اجباری کردن واکسن کووید-۱۹ برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو خودداری می‌کند

داگ فورد واکسن کووید-۱۹ را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد

نخست‌وزیر داگ فورد اعلام کرد که واکسن کووید-۱۹ را برای کارکنان بیمارستان‌ها اجباری نخواهد کرد و گفت که «حاضر نیست که ارائه خدمات درمانی به میلیون‌ها شهروند انتاریو را به خطر بیندازد.»

داگ فورد در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد گفت واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بیمارستان «مسئله پیچیده‌ای» است که می‌تواند منجر به «خروج احتمالی ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های درمانی» شود.

نخست وزیر انتاریو گفت که دولت به تحت نظر گرفتن وضعیت ادامه می‌دهد اما تصمیم گرفته است که فعلاً یک «رویکرد منعطف را با واگذاری تصمیم‌گیری در مورد منابع انسانی به هر یک از بیمارستان‌ها» حفظ کند.

داگ فورد گفت که «تعداد کمی» شیوع کووید-۱۹ در بیمارستان‌های انتاریو ارزش اجرای سیاست واکسن استانی را ندارد. داگ فورد واکسن کووید-۱۹ را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد

داگ فورد واکسن کووید-19 را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد
داگ فورد واکسن کووید-۱۹ را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد

داگ فورد گفت که در حال حاضر از ۱۴۱ بیمارستان انتاریو شش بیمارستان درگیر شیوع کووید-۱۹ هستند.

اظهارات داگ فورد علاوه بر این به اخبار لغو جراحی‌ها در بریتیش کلمبیا اشاره داشت که به دلیل کمبود کادر درمان پس از اجرایی شدن سیاست واکسن اجباری اتفاق افتاده بود.

 

«تصمیم درست»

 

کریستین الیوت وزیر بهداشت انتاریو پس از اطلاعیه خبری فورد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. الیوت گفت درعین‌حال که «این یک تصمیم درست برای وضعیت فعلی است» بااین‌وجود استان انتاریو در صورت وقوع موارد بیشتری از شیوع بیماری آمادگی ارزیابی مجدد تصمیم خود را دارد.

داگ فورد واکسن کووید-19 را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد
فورد واکسن کووید-۱۹ را برای کارکنان بیمارستان‌های انتاریو اجباری نخواهد کرد

الیوت گفت اگر انتاریو سیاست واکسن اجباری را پیاده‌سازی می‌کرد به «از دست رفتن شغل‌های بسیاری» منجر می‌شد.

الیوت گفت که باوجود حمایت انجمن پزشکی انتاریو از واکسن اجباری برای کارکنان درعین‌حال برخی از بیمارستان‌های بخصوص از تاثیر اجرای چنین تصمیمی اظهار نگرانی کرده اند.

الیوت به نام این بیمارستان‌ها اشاره نکرد.

فورد ماه گذشته در نامه‌ای که برای طیف گسترده‌ای از متخصصان و ذینفعان نوشت از آنها خواست که نظر خود را در مورد مزیت به اجرا گذاشتن سیاست واکسن اجباری اعلام کنند که طبق آن کارکنان خدمات درمانی غیرواکسینه از این پس نمی‌توانند صرفا با مشارکت در یک برنامه تست منظم به شغل خود ادامه دهند.

در پاسخ به نامه داگ‌فورد که ماه گذشته توسط هیئت مشاور علمی انتاریو منتشر شد پزشکان استدلال کرده بودند که اجرای این نوع دستورالعمل اجباری «می‌تواند ایمنی را تقویت کند و ریسک اختلال و وقفه در تامین نیروی کار به دلیل کووید-۱۹ را کاهش دهد.»

شهروندان انتاریو        شهروندان انتاریو          شهروندان انتاریو      شهروندان انتاریو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا