جدیدترین اخبارجهان

چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند

اوکراین و روسیه هردو یکدیگر را برای حمله موشکی روز جمعه که باعث کشته شدن ده ها اسیر جنگی اوکراینی شد متهم می کنند

چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند

به نظر می رسد که ده ها اسیر جنگی اوکراینی در اثر تخریب ساختمان یک زندان در حمله موشکی روز جمعه کشته شده اند و مسکو و کی‌یف یکدیگر را به انجام این حمله متهم می کنند.

چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند
چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند

مرگ این اسرای جنگی که برخی از آن‌ها توسط خبرنگاران رویترز در زندان آسیب‌دیده‌ای که این افراد در آن نگهداری می‌شدند تأیید شده است، تلاش‌های مورد حمایت سازمان ملل برای آغاز مجدد حمل و نقل غلات از اوکراین و کاهش بحران گرسنگی جهانی را تحت الشعاع قرار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله به زندانی در خط مقدم شهر اولنیوکا (Olenivka) در بخشی از استان دونتسک که در دست جدایی طلبان است، ۴۰ زندانی کشته و ۷۵ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری های روسیه گزارش دادند، که وزارت دفاع این کشور کی‌یف را به هدف قرار دادن این زندان با موشک‌های هایمارس (HIMARS) ساخت آمریکا متهم کرده است.

نیروهای مسلح اوکراین انجام این حمله را رد کردند و گفتند توپخانه روسیه این زندان را هدف قرار داده است تا بدرفتاری با افرادی را که در آنجا نگهداری می‌شدند پنهان کند و اوکراین را مقصر بداند. دیمیترو کولبا (Dmytro Kuleba) وزیر امور خارجه اوکراین گفت که روسیه مرتکب جنایت جنگی شده است و خواستار محکومیت بین المللی این حادثه شد.

تصاویر تلویزیونی رویترز بقایای ساختمان سوخته دخمه مانندی پر از تخت‌های فلزی را نشان می‌دهد، که پیکرهای سوخته هنوز روی برخی از تخت ها افتاده‌اند، در حالی که اجساد دیگر روی برانکاردهای نظامی یا روی زمین در بیرون صف کشیده بودند.

ترکش خمپاره ها ظاهرا به منظور عکس برداری روی یک نیمکت فلزی آبی گذاشته شده بود. امکان تشخیص فوری هیچ گونه علائم شناسایی وجود نداشت و مشخص نبود که قطعات از کجا جمع آوری شده بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این زندان محل نگهداری اسرای جنگی اوکراینی بود و هشت کارمند زندان نیز زخمی شده اند. دنیس پوشیلین (Denis Pushilin) رهبر جدایی طلب مورد حمایت روسیه گفت، هیچ اسیر خارجی در میان ۱۹۳ بازداشتی وجود نداشت.

دولت اوکراین روسیه را به جنایات و وحشیگری علیه غیرنظامیان در طول این جنگ متهم کرده و گفته که بیش از ۱۰،۰۰۰ جنایت جنگی احتمالی را شناسایی کرده است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت که حمله به زندان تلاشی برای فرافکنی سرزنش ها به سمت اوکراین بوده است.

سخنگوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به خبرنگاران در اولنیوکا (Olenivka) گفت که حمله اوکراین پس از آن صورت گرفته است که اسرای جنگی در مورد جنایات ارتش اوکراین صحبت کرده بودند. هیچ راهی برای تأیید فوری هیچ یک از روایت های طرفین از رویدادها وجود نداشت.

خبر این حمله موشکی در حالی منتشر شد که الکساندر کوبراکوف (Oleksandr Kubrakov) وزیر زیرساخت گفت اوکراین آماده است تا حمل و نقل غلات از بنادر جنوبی خود را از سر بگیرد.

روسیه و اوکراین هفته گذشته توافق کردند که موانع صادرات غلات از بنادر دریای سیاه را که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه توسط روسیه تهدید می شد، رفع کنند.

این توافق اولین موفقیت دیپلماتیک در طول این جنگ بود و باعث شد قیمت گندم عرضه شده در آسیا به دلیل پیش بینی افزایش موجودی در این هفته کاهش یابد.

چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند
چهل اسیر جنگی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شدند

اسیر جنگی روسیه   اسیر جنگی روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا