جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

هلند فرد مظنون به توسعه سرویس اختلاط کریپتوکارنسی تورنیدو کش را بازداشت کرد

هلند در پی تحریم تورنیدو کش توسط ایالات متحده فرد مظنون به تاسیس این سرویس آنلاین را بازداشت کرد

هلند فرد مظنون به توسعه سرویس اختلاط کریپتوکارنسی تورنیدو کش را بازداشت کرد

مقامات هلندی روز جمعه اعلام کردند که یک مرد ۲۹ ساله را دستگیر کرده اند که گمان می رود توسعه دهنده سرویس اختلاط کریپتوکارنسی تورنیدو کش (Tornado Cash) باشد که این هفته در فهرست تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

هلند فرد مظنون به توسعه سرویس اختلاط کریپتوکارنسی تورنیدو کش را بازداشت کرد
هلند فرد مظنون به توسعه سرویس اختلاط کریپتوکارنسی تورنیدوکش را بازداشت کرد

روز دوشنبه ایالات متحده اعلام کرد به دنبال اتهاماتی مبنی بر اینکه تورنیدو کش به پنهان سازی میلیاردها دلار جریان سرمایه از جمله برای هکرهای کره شمالی کمک کرده است، این شرکت را تحریم می کند.

این سرویس آنلاین از طریق مخلوط کردن کریپتوکارنسی ها، امکان پنهان کردن مبدا یا مقصد پرداخت های دیجیتال را فراهم می‌کند و قابلیت ناشناس ماندن تراکنش ها را افزایش می دهد.

ترنیدو کش (Tornado Cash) یکی از بزرگترین مخلوط‌کن‌های کریپتوکارنسی می‌باشد که توسط خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مشکل‌ساز تشخیص داده شده است.

دفتر ویژه کلاهبرداری های جدی، جرایم زیست محیطی و مصادره دارایی ها (FIOD) در دادسرای عمومی هلند گفت تورنیدو کش مظنون به شستشوی بیش از ۷ میلیارد دلار ارز مجازی از زمان ایجاد این سرویس در سال ۲۰۱۹ است.

دفتر (FIOD) در دادسرای عمومی هلند گفت که این مرد که هویت او اعلام نشده است روز چهارشنبه در آمستردام دستگیر شد. اعتقاد بر این است که او به تسهیل تراکنش های مجرمانه از جمله «وجوه سرقت شده از طریق هک کردن سیستم ها توسط گروهی که گمان می رود با کره شمالی مرتبط باشند» کمک کرده است. این شخص با اتهامات پولشویی مواجه است.

در بیانیه دفتر (FIOD) در دادسرای عمومی هلند آمده است که در ماه جون بخش تیم مالی سایبری پیشرفته دفتر FIOD تحقیقات جنایی را در مورد تورنیدوکش آغاز کرد. در این تحقیقات مشخص شد که از سرویس تورنیدو کش برای پنهان کردن جریان‌های پول مجرمانه در مقیاس بزرگ از جمله سرقت‌های (آنلاین) ارزهای دیجیتال استفاده شده است.

دادستان ها احتمال دستگیری‌های بیشتر را منتفی ندانستند.

اقدام روز دوشنبه در راستای تحریم تورنیدوکش هرگونه دارایی های این سرویس کریپتوکارنسی در ایالات متحده را مسدود نمود و به طوری کلی آمریکایی ها را از معامله با این سرویس منع کرد.

رمز ارز تورنیدو کش  رمز ارز تورنیدو کش

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا