آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

طبق گزارش‌های مرکز آمار کانادا در آگوست ۹۰،۰۰۰ شغل به اقتصاد کشور افزوده‌شده است

مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

مرکز آمار کانادا روز جمعه اعلام کرد که در سومین ماه متوالی افزایش اشتغال، ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه آگوست به اقتصاد کانادا اضافه‌شده است. مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن 90،000 شغل در ماه اگوست
مرکز آمار کانادا گزارش داد : افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

نرخ بیکاری در مقایسه با ۷.۵ درصد در جولای به ۷.۱ درصد در آگوست کاهش‌یافته است که این نرخ را به پایین‌ترین سطح خود از اوایل آغاز پاندمی در سال گذشته می‌رساند.

افزایش اشتغال بیشتر در مشاغل تمام‌وقت و «بخش‌های اقتصادی به‌شدت صدمه‌دیده» ثبت‌شده، به‌طوری‌که با کاهش محدودیت‌های پاندمی در اکثر قسمت‌های کشور بخش خدمات اسکان و غذا شاهد بیشترین افزایش تعداد مشاغل بوده است.

میزان اشتغال در ماه آگوست در استان‌های انتاریو، آلبرتا، سسکچوان و نوااسکوشیا افزایش یافته، درحالی‌که در تمامی استان‌های دیگر سطح اشتغال بدون تغییر یا دارای اندکی تغییر بوده است.

بریتیش کلمبیا همچنان تنها استان با میزان اشتغال بالاتر از سطوح پیش از پاندمی است.

مرکز آمار کانادا می‌گوید افزایش تعداد مشاغل در بخش خدمات برای اولین بار نرخ اشتغال در این بخش اقتصادی را به سطح پیش از پاندمی رسانده است اگرچه برخی از حوزه‌های اقتصادی در بخش خدمات، مانند خدمات خرده‌فروشی و غذا هنوز عقب هستند.

مرکز آمار می‌گوید که کل تعداد اشتغال افزوده‌شده [در جون، جولای و آگوست] در محدوده ۱۵۶،۰۰۰ شغل یا (۰.۸% -) سطح ثبت‌شده در فوریه ۲۰۲۰ پیش از آغاز پاندمی کووید-۱۹ است.

این رقم [۰.۸% -] نزدیک‌ترین فاصله‌ای است که کشور تا بازپس‌گیری تمامی مشاغل از دسته رفته در موج اول کووید-۱۹ داشته است. مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

مرکز آمار کانادا گزارش داد : سومین ماه پیاپی افزایش اشتغال با افزوده شدن 90،000 شغل در ماه اگوست
مرکزآمار کانادا گزارش داد : افزایش اشتغال با افزوده شدن ۹۰،۰۰۰ شغل در ماه اگوست

رویس مندز (Royce Mendes) اقتصاددان ارشد بانک سی‌آی‌بی‌سی (CIBC) می‌گوید هنوز ایرادها و کاستی‌های پنهان دیگری نیز وجود دارد، مندز یادآور شد نرخ مشارکت در آگوست کاهش داشته و به‌نوبه خود در کاهش نرخ بیکاری مؤثر بوده است.

مرکز آمار کانادا می‌گوید اگر تعداد افرادی که می‌خواستند کار کنند ولی برای یافتن کار جستجو نکردند را در محاسبات در نظر بگیرد در این صورت نرخ بیکاری با کاهش از ۹.۵ درصد در جولای به ۹.۱ درصد در آگوست رسیده است.

مندز در یادداشتی نوشت «اقتصاد هنوز فاصله طولانی با بهبود کامل دارد.» «درحالی‌که اشتغال طبق نظرسنجی آماری نیروی کار تنها ۰.۸ درصد پایین‌تر از سطح پیش از کووید است، سایر شاخص‌های اقتصادی نشان‌دهنده ضعف بیشتری است. علاوه بر این کشور در حال حاضر در میانه موج چهارم است که موجب محدود شدن رشد اقتصادی در پاییز امسال خواهد شد.»

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا