ایرانجدیدترین اخبار

دعوت اتحادیه صنفی فرهنگیان از معلمان و دانش آموزان ایرانی به اعتصاب

دانشجویان دانشگاه های ایران اعلام کردند از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند 

دانشجویان معترض خواستار آزادی فوری دانشجویان زندانی شدند

دانشجویان دانشگاه های ایران اعلام کردند از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند 

شامگاه یکشنبه کوی دانشگاه صحنه تجمع اعتراض‌آمیز علیه حکومت جمهوری اسلامی بود و جمعیت بسیاری از دانشجویان شعارهایی از جمله «دانشگاه بیدار است، از سرکوب بیزار است» سر می‌دادند.

روز دوشنبه چهارم مهرماه، همزمان با انتشار فراخوان‌های مربوط به اعتصابات سراسری، دانشجویان دانشگاه‌های ایران طی بیانیه‌ای اعلام کردند که از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

دانشجویان دانشگاه های ایران اعلام کردند از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند 
دانشجویان دانشگاه های ایران اعلام کردند از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند

دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها در بیانیه‌های جداگانه‌ای از پیوستن خود به اعتراض‌های سراسری خبر دادند؛ سازمان حقوق بشر ایران نیز در گزارشی اعلام کرد که این اعتصاب‌ها مربوط به ۱۸ دانشگاه در تهران، تبریز، گیلان، اهواز، مشهد و قزوین می‌باشد.

نهاد شوراهای صنفی دانشجویان کشور بیانیه‌های جداگانه دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران و دیگر شهرهای ایران را منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه‌ها، دانشجویان دانشگاه‌های علم و فرهنگ، خوارزمی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، سوره، هنر، خواجه نصیر، الزهرا، علوم توانبخشی در تهران و همچنین دانشگاه‌های چمران اهواز، بوعلی سینای همدان، سهند تبریز و نوشیروانی بابل و دیگر دانشگاه‌های ایران اعلام کردند که در اعتراض به بازداشت دانشجویان معترض و مجازی شدن کلاس‌ها، اعتصاب می‌کنند.

در روزها و شب‌های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان در تجمع‌ها، خوابگاه‌ها یا حتی خانه‌های خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

پیشتر کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد در پی ادامه اعتراضات سراسری، همکاری حراست دانشگاه‌ها با نیروهای امنیتی برای فشار به دانشجویان و بازداشت آن‌ها به سطح بالایی رسیده است. همچنین حکومت از شیوه مجازی کردن آموزش برای تخلیه دانشگاه‌ها از دانشجویان استفاده کرده که دانشجویان آن را «توهین‌آمیز» دانستند.

مسئولان دانشگاه صنعتی شریف اعلام کردند که «با توجه به وقایع اخیر و ضرورت محافظت از دانشجویان و کاهش نگرانی‌ها» کلاس‌های درس این هفته به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود؛ پس از آن دانشگاه‌های لرستان، همدان، دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل و تعدادی از دانشگاه‌های تهران نیز کلاس‌های درس خود را مجازی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، شمار دانشگاه‌هایی که در حال پیوستن به این اعتصاب‌ها هستند در حال افزایش است.

اعتصاب دانشجویان در حالی است که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به «سرکوب گسترده اعتراضات مردم، پادگانی شدن برخی مدارس و دستگیری دانش‌آموزان و دانشجویان و معترضان خیابانی»، از معلمان و دانش‌آموزان خواست تا روزهای دوشنبه و چهارشنبه از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

در بیانیه‌های مختلفی که از سوی دانشجویان ۱۸ دانشگاه‌ منتشر شده، مهم‌ترین خواسته آنها آزادی فوری دانشجویان زندانی است.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ در آخرین گزارش خود در روز دوشنبه از بازداشت دست‌کم ۴۰ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کشور در روزهای گذشته خبر داده است.

اعتصاب دانشجویان کوی دانشگاه و دانشگاه های ایران  اعتصاب دانشجویان کوی دانشگاه و دانشگاه های ایران  اعتصاب دانشجویان کوی دانشگاه و دانشگاه های ایران  اعتصاب دانشجویان کوی دانشگاه و دانشگاه های ایران
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا