جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

گزارش جی‌پی‌مورگان : السالوادور ممکن است در استفاده از بیت‌ کوین به‌عنوان واسطه تبادلات مالی با محدودیت مواجه شود

طبق گزارش شرکت جی‌پی‌مورگان : السالوادور ممکن است در استفاده از بیت‌ کوین به‌عنوان واسطه تبادلات مالی با «محدودیت» مواجه شود

گزارش جی‌پی‌مورگان : السالوادور ممکن است در استفاده از بیت‌ کوین به‌عنوان واسطه تبادلات مالی با محدودیت مواجه شود

بانک جی‌پی‌مورگان در اشاره به محدودیت‌های کاربرد بیت‌ کوین به‌ عنوان ارز رایج قانونی از ماهیت غیرنقدی بیت‌ کوین، نوسان و ریسک تبدیل آن به دلار ایالات‌متحده نام برد. گزارش جی‌پی‌مورگان : السالوادور ممکن است در استفاده از بیت‌ کوین به‌عنوان واسطه تبادلات مالی با محدودیت مواجه شود

گزارش جی‌پی‌مورگان : امکان محدودیت السالوادور دراستفاده‌ از بیت‌ کوین بعنوان واسطه تبادلات مالی
گزارش جی‌پی‌مورگان : امکان محدودیت السالوادور بیت‌ کوین بعنوان واسطه تبادلات مالی

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان می‌گوید کاربرد بیت‌ کوین در اقتصاد السالوادور با نیروهای مخالف مواجه خواهد شد و اشاره کرد که ممکن است «محدودیت» بالقوه‌ای در موارد استفاده از آن به‌عنوان واسطه تبادلات مالی ظاهر شود.

در گزارشی که روز پنجشنبه توسط بانک جی‌پی‌مورگان تهیه ‌شده بود و روز یکشنبه توسط بلومبرگ منتشر شد، این بانک گفت که این واقعیت که بخش بزرگی از بیت‌ کوین در نهادهای غیرنقدی قفل است که ۹۰% از آن ظرف یک سال گذشته مبادله نشده است می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

بانک جی‌پی‌مورگان به فعالیت‌های پرداخت روزانه در کشور السالوادور اشاره می‌کند که تشکیل‌دهنده تقریباً ۴% از حجم تراکنش‌های درونزنجیره‌ای اخیر و بالغ‌بر ۱% از مجموع ارزش توکن‌های انتقال‌یافته بین کیف پول‌های دیجیتال در طول ۱۲ ماه گذشته است.

بانک جی‌پی‌مورگان گفت این ارقام « به‌طور بالقوه از یک محدودیت قابل‌توجه در ظرفیت بیت‌کوین به‌عنوان واسطه تبادل مالی» حکایت دارد.

قانون‌گذاران السالوادور قانون بیت‌کوین این کشور را در ۸ ماه جون به رأی‌گیری گذاشتند و تصویب کردند که مطابق این قانون پذیرش رسمی کریپتو به‌عنوان ارز رایج قانونی در۷ سپتامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

برخی از منتقدان اقدام نایب بوکله (Nayib Bukele) رئیس‌جمهور این کشور در خصوص طرح اولیه لایحه پذیرش بیت‌کوین را زیر سؤال می‌برند درحالی‌که برخی دیگر استدلال می‌کنند که پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رایج ناقض حقوق قانون اساسی آنها است.

بانک جی‌پی‌مورگان علاوه بر این رئوس اصلی یکی از نظرسنجی‌های آماری اخیر را مطرح کرد که نشان می‌دهد اکثریت شهروندان السالوادور قانون جدید را به‌عنوان قانونی که «به‌هیچ‌وجه صحیح نیست» می‌بینند و علاوه بر این ۴۶% از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که هیچ ایده‌ای ندارند که بیت‌کوین چیست.

در حالی دیدگاه و رویکرد مردم ممکن است مشکلاتی به وجود آورد درعین‌حال بانک جی‌پی‌مورگان گفت که صرف‌نظر از ماهیت غیرنقدی این دارایی بزرگ‌ترین اختلال‌هایی که ممکن است اقتصاد کشور السالوادور به دلیل پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رایج با آن مواجه شود در نوسان قیمت این کریپتوکارنسی و عدم توازن تقاضا برای بیت‌کوین و دلار ایالات‌متحده نهفته است.

به گفته بانک جی‌پی‌مورگان تبدیل ارزی در پلتفرم دولت السالوادور به‌طور بالقوه می‌تواند موجب «رقابت و جایگزینی نقد‌شوندگی بیت‌کوین با دلار بانک داخلی (cannibalize onshore dollar liquidity)» شود که به ریسک در توازن بین پرداخت‌ها و ثبات مالی منجر می‌شود.

اخبار کریپتو     استفاده‌ از بیت‌ کوین      اخبار کریپتو      استفاده‌ از بیت‌ کوین        اخبار کریپتو        استفاده‌ از بیت‌ کوین 

اخبار کریپتو      اخبار کریپتو       استفاده‌ از بیت‌ کوین

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا