جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک توییتر را خرید

ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و قصد دارد شرکت را خصوصی کند

ایلان ماسک توییتر را خرید

ایلان ماسک روز دوشنبه برای خرید توییتر به مبلغ تقریبی ۴۴ میلیارد دلار به توافق رسید و وعده داد که سیاست های کنترل محتوای سهل‌گیرانه‌تری در این رسانه اجتماعی [که در آن به تبلیغ منافع خود، حمله به منتقدان و اظهار نظر در مورد طیف گسترده ای از مسائل برای ۸۳ میلیون فالوور خود می پردازد] به اجرا بگذارد.

ایلان ماسک توییتر را خرید
ایلان ماسک توییتر را خرید

مدیرعامل تسلا صراحتاً گفته است که می‌خواهد مالک توییتر باشد و توییتر را خصوصی کند، چون فکر می‌کند توئیتر به‌عنوان پلتفرمی برای آزادی بیان در حد توانمندی های بالقوه خود ظاهر نشده است.

ماسک در بیانیه‌ای مشترک با توییتر گفت که می‌خواهد این سرویس را با ویژگی‌های جدید، مانند خلاص شدن از شر حساب‌های اسپم خودکار و افزایش اعتماد از طریق انتشار عمومی الگوریتم‌های پلتفرم برای عموم مردم «بهتر از همیشه» بسازد.

ایلان ماسک، خریدار ۵۰ ساله توییتر با اضافه کردن ایموجی قلب، ستاره و موشک در توییتی گفت «آزادی بیان سنگ بنای یک دموکراسی کارآمد است و توییتر همان مرکز شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می گیرد.»

رویکرد کمتر مداخله گرانه در محتوا که ماسک برای توییتر در نظر گرفته بسیاری از کاربران را نگران کرده است که این پلتفرم هر چه بیشتر به بهشتی برای دروغ پراکنی، انتشار بیانات نفرت‌انگیز و قلدری تبدیل شود، در حالی که توییتر در سال‌های اخیر برای کاهش این نوع توییت ها به سختی تلاش کرده است.

تحلیلگران وال استریت می گویند اگر ماسک بیش از حد [در سهل گیری] پیش برود، می تواند تبلیغ کنندگان را نیز از خود دور کند.

این معامله تقریباً دو هفته پس از آن انجام می شود که ایلان ماسک برای اولین بار اعلام کرد که ۹ درصد در این پلتفرم سهام دارد. ماسک هفته گذشته گفت که برای خرید توییتر مبلغ ۴۶.۵ میلیارد دلار سرمایه مالی تأمین کرده است و اعلام این خبر هیئت مدیره شرکت را برای مذاکره در مورد معامله تحت فشار قرار داد.

توییتر اعلام کرد که این معامله به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره شرکت تائید شده است و انتظار می رود پس از دریافت امضای نهاد نظارتی و تائید سهامداران در سال ۲۰۲۲ نهایی شود.

سهام توییتر روز دوشنبه بیش از ۵ درصد افزایش یافت و به ۵۱.۷۰ دلار به ازای هر سهم رسید. ماسک در ۱۴ اپریل پیشنهاد خرید توییتر به قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم اعلام کرد. اگرچه از زمانی که ماسک پیشنهاد خود را ارائه کرد، سهام توییتر به شدت افزایش یافته است، اما هنوز بسیار کمتر از بالاترین قیمت ۷۷ دلاری هر سهم است که در فوریه ۲۰۲۱ ثبت شده بود.

صاحب توییتر    صاحب توییتر  صاحب توییتر  صاحب توییتر  صاحب توییتر

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا