جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک با به چالش کشیدن ادعای مدیر سازمان جهانی غذا گفت در صورت اعلام شفاف مخارج سهام تسلا را می‌فروشد

ایلان ماسک: اگر سازمان ملل بتواند نشان دهد که چگونه ۶ میلیارد دلار میتواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند حاضر است سهام تسلا را بفروشد

ایلان ماسک با به چالش کشیدن ادعای مدیر سازمان جهانی غذا گفت در صورت اعلام شفاف مخارج سهام تسلا را می‌فروشد

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان می‌گوید که حاضر است ۶ میلیارد دلار از سهام تسلا را بفروشد و عواید آن را به برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد اهدا کند، اگر این سازمان بتواند نشان دهد که چگونه این پول می‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند.  مدیر سازمان جهانی غذا گفت در صورت اعلام شفاف مخارج سهام تسلا را می‌فروشد

اظهارات ماسک پس‌ازآن مطرح شد که دیوید بیزلی (David Beasley) مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد هفته گذشته ایلان ماسک، جف بزوس پایه‌گذار آمازون و سایر میلیاردرها را در مصاحبه‌ای با CNN به چالش کشید و از آنها خواست برای کمک به پایان دادن به گرسنگی جهانی برای «اهدا به‌طور تک موردی» دست بکار شوند.

در این مصاحبه بیزلی گفت که میلیاردرها می‌توانستند برای کمک به ۴۲ میلیون نفر از مردمی که اگر به آنها کمک رسانده نشود به معنا واقعی کلمه خواهند مرد، ۶ میلیارد دلار پرداخت کنند.

ایلان ماسک با به چالش کشیدن ادعای مدیر سازمان جهانی غذا گفت در صورت اعلام شفاف مخارج سهام تسلا را می‌فروشد
ایلان ماسک سهام تسلا را می‌فروشد

بیزلی گفت «موضوع پیچیده‌ای نیست.»

این مبلغ طبق اعلام فوربس تقریباً ۲% از ثروت حدوداً ۳۰۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک است. ثروت ماسک و ثروت بسیاری از امریکایی‌های مولتی میلیاردر به لطف افزایش قیمت سهام و ارزش خانه در طول دوران پاندمی کووید-۱۹ به‌سرعت رشد کرده است و این رشد حتی بیشتر از دوران پیش از شیوع ویروس بوده است.

پایه‌گذار اسپیس اکس (SpaceX) روز یکشنبه در توییتی نوشت: «اگر برنامه جهانی غذا (WFP) بتواند در این رشته توییت توضیح دهد که دقیقاً چگونه ۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی جهان را حل خواهد کرد، من همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم.»

ماسک اضافه کرد «اما باید یک حسابداری اوپن سورس وجود داشته باشد، طوری که عموم مردم ببینند که دقیقاً این پول چگونه در حال خرج شدن است.»

در سال ۲۰۲۰ سازمان غذا ۸.۴ میلیارد دلار در غالب مبالغ اهدایی دریافت کرد که به گفته این سازمان ۵.۳ میلیارد دلار کمتر از مبلغ موردنیاز این سازمان بوده است. برترین اهداکنندگان برنامه جهانی غذا شامل ایالات‌متحده، آلمان و انگلستان بود.

بیزلی در پاسخ به توییت ماسک گفت، نوشتن چک ۶ میلیارد دلاری گرسنگی جهانی را حل نخواهد کرد، «اما از بی‌ثباتی جغرافیای سیاسی و مهاجرت انبوه جلوگیری می‌کند و ۴۲ میلیون نفر از کسانی که در آستانه قحطی هستند را نجات می‌دهد. یک بحران بی‌سابقه و یک طوفان کامل ناشی از هم‌زمان بحران‌های کووید/مناقشات/تغییرات اقلیمی.»

علاوه بر این بیزلی پیشنهاد کرد که برای بحث در این مورد با ماسک دیدار کند.

ماسک با پاسخ به توییت بیزلی گفت «لطفاً مخارج فعلی & پیشنهادی خود را با جزییات منتشر کنید تا مردم بتوانند ببینند که دقیقاً این پول کجا می‌رود.» «روشنی روز یک عامل فوق‌العاده است.»

روز دوشنبه مشخص نشد که آیا این جلسه تنظیم خواهد شد یا خیر.

 

میلیاردرهای جهان        میلیاردرهای جهان    میلیاردرهای جهان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا