جدیدترین اخبارجهان

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی روسیه را تصویب کرد

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه در سالگرد حمله و تجاوز مسکو به اوکراین

اواخر روز جمعه نماینده سوئد در اتحادیه اروپا از تصویب دهمین بسته تحریمی جدید علیه روسیه همزمان با سالگرد حمله مسکو به اوکراین خبر داد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز با انتشار توئیتی اعلام کرد «به منظور کمک به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رابطه با اعمال شدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌ها به روسیه با یکدیگر هم پیمان شدند.»

رئیس اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که در جنگ روسیه و اوکراین، کنار اوکراین و مردم اوکراین متحد است.

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌گیرانه‌تر در مورد کالاهایی با کاربرد دوگانه و همچنین اقداماتی علیه نهادهای حامی جنگ، گسترش تبلیغات یا تحویل هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده روسیه است.

کشورهایی اروپایی پیش از این روز جمعه درپی مخالفت لهستان با مستثنی کردن یک مورد از تحریم‌ها علیه روسیه، برای سومین بار موفق به تصویب دهمین بسته تحریمی علیه مسکو نشده بودند.

ورشو با بیان اینکه این استثنا تحریم‌ها را بی فایده می کند، مانع تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه شده بود.

لهستان پیش از این معتقد بود، تحریم‌های پیشنهادی برای واردات لاستیک روسی به اتحادیه اروپا تاثیری در وضعیت اقتصادی روسیه نخواهد داشت.

یکی از دیپلمات‌های شرکت کننده در مذاکرات محرمانه بین ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل گفت «آنچه قرار بود در اینجا کلیدی باشد، پیام همبستگی با اوکراین در این روز خاص است.»

اتحادیه اروپا گفته است که دور دهم تحریم‌ها علیه روسیه از زمان آغاز جنگ، برای سخت‌تر کردن تامین مالی جنگ و تضعیف روسیه برای در اختیار داشتن تجهیزات فنی و قطعات یدکی برای تسلیحات مورد استفاده علیه اوکراین طراحی شده است.

این اقدامات همچنین قرار بود افراد بیشتری را در لیست سیاه قرار دهد، از جمله آنچه که غرب می‌گوید مبلغان روسی هستند، کسانی که کی‌یف را مسئول اخراج کودکان اوکراینی به روسیه می‌داند و کسانی که در تولید پهپادهای ایرانی مستقر در خط مقدم نقش دارند.

به گفته مدیر اجرایی این اتحادیه، این بسته همچنین برای قطع بانکهای بیشتری از جمله آلفا بانک خصوصی و بانک آنلاین Tinkoff از سیستم جهانی سوئیفت و کاهش بیش از ۱۰ میلیارد یورویی تجارت بین اتحادیه اروپا و روسیه طراحی شده است.

دولت انگلیس و کانادا نیز همزمان با سالگرد تجاوز روسیه به خاک اوکراین تحریمهای جدیدی علیه مسکو اعمال کردند.

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه در سالگرد حمله و تجاوز مسکو به اوکراین
بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه در سالگرد حمله و تجاوز مسکو به اوکراین
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا