جدیدترین اخبارجهان

اتحادیه اروپا می‌خواهد از تحریم های نفتی علیه روسیه رونمایی کند

اتحادیه اروپا قصد دارد از تحریم های نفتی روسیه در حالی که درگیری ها در اوکراین اوج گرفته است، رونمایی کند

اتحادیه اروپا می‌خواهد از تحریم های نفتی علیه روسیه رونمایی کند

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا تحریم‌های نفتی علیه مسکو را روز چهارشنبه تشریح کند چراکه نیروهای روسیه به اهدافی در شرق اوکراین حمله کردند و موشک‌هایی را بر روی کارخانه فولاد که آخرین نقطه مقاومت در شهر بندری ماریوپل است، شلیک نمودند.

اتحادیه اروپا می‌خواهد از تحریم های نفتی علیه روسیه رونمایی کند
اتحادیه اروپا می‌خواهد از تحریم های نفتی علیه روسیه رونمایی کند

ده‌ها نفر از تخلیه‌شدگانی که تحت نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ توانستند شهر ماریوپل را ترک کنند، روز سه‌شنبه پس از هفته‌ها که در پناهگاه‌های زیر کارخانه بزرگ فولاد آزوفستال گیر افتاده بودند، در زاپروژیا که تحت کنترل اوکراین است به امنیت نسبی رسیدند.

تخلیه‌شدگان خسته از جمله کودکان و افراد مسن پس از فرار از ویرانه‌های شهر خود در جنوب شرقی اوکراین که روسیه اکنون مدعی کنترل آن است، از اتوبوس‌ها پایین آمدند.

والنتینا سیتنیکوا ۷۰ ساله گفت: ما با زندگی خداحافظی کرده بودیم. فکر نمی کردیم کسی بداند که ما آنجا هستیم.

روسیه ماریوپل را هدف قرار داده زیرا به دنبال قطع ارتباط اوکراین با دریای سیاه و اتصال مناطق تحت کنترل روسیه در جنوب و شرق است. قبل از آغاز تهاجم رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین در ۲۴ فوریه بخش‌هایی از مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک در اختیار جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه بود.

به گفته وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در نیروگاه باقی مانده‌اند و ۱۰۰،۰۰۰ غیرنظامی هنوز در شهر هستند.

یک زن ۶۷ ساله در میان آوار یک بلوک آپارتمانی ویران شده در شهر ماریوپل در حالی که آب را روی آتش باز می جوشاند به رویترز گفت: تو به جایی می روی و تو را تعقیب می کنند… کجا باید بروم؟ بگذار اینجا من را منفجر کنند.

روسیه که با تحریم های غرب سرکوب شده، اکنون با اقدامات جدیدی از سوی اتحادیه اروپا مواجه است که بانک ها و صنعت نفت این کشور را هدف قرار می دهد؛ گامی بزرگ برای کشورهای اروپایی که به شدت به انرژی روسیه متکی هستند.

انتظار می رود اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تحریم های جدید پیشنهادی، از جمله ممنوعیت واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری را در روز چهارشنبه بیان کند. 

مسکو تقریباً ۱۰ هفته پس از آنچه «عملیات نظامی ویژه» می نامد، هیچ نشانه ای از عقب نشینی نشان نداد، جنگی که هزاران کشته داشته، شهرها را ویران کرده و ۵ میلیون اوکراینی را به فرار به خارج از کشور سوق داده است. اقتصاد ۱.۸ تریلیون دلاری خود روسیه به سمت بزرگترین انقباض خود از سال های پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ پیش می رود.

پوتین با اعلام برنامه هایی برای جلوگیری از صادرات مواد خام حیاتی، خطرات اقتصادی حامیان غربی کی‌یف را افزایش داد.

نیروهای روسیه پس از ناکامی در تصرف کی‌یف پایتخت اوکراین، در هفته های آغازین جنگ، سنگین ترین قدرت آتش خود را به شرق و جنوب اوکراین وارد کردند.

روز سه شنبه نیز حملات جدیدی در غرب صورت گرفت. شهردار لویو گفت حملات موشکی روسیه به شبکه های برق و آب در شهر غربی نزدیک مرز لهستان آسیب رسانده است، جایی که منابع تسلیحاتی غربی برای ارتش اوکراین از آن سرازیر می شود.

اولکساندر کامیشین، رئیس راه‌آهن اوکراین گفت، نیروهای روسیه همچنین شش ایستگاه راه‌آهن را در مرکز و غرب این کشور هدف قرار دادند. وی در توییتر اضافه کرد که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده است.

پاولو کیریلنکو فرماندار منطقه گفت که حملات روسیه در شرق دونتسک در روز سه شنبه ۲۱ غیرنظامی را کشت و ۲۷ نفر را مجروح کرد. او گفت که این رقم بالاترین آمار تلفات روزانه در منطقه از ماه گذشته بوده است.

سرهی هایدا، فرماندار منطقه گفت که حملات و گلوله باران در لوهانسک نیز تشدید شد و سخت ترین منطقه پوپاسنا بود، جایی که سازماندهی تخلیه غیرممکن بود.

وی در تلگرام گفت: در منطقه لوهانسک هیچ شهر امنی وجود ندارد.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفت ارتش روسیه امروز با عصبانیت شدید به موفقیت های ما واکنش نشان داد.

وی در یک سخنرانی خطاب به ملت اوکراین گفت: «میزان گسترده گلوله باران امروز به وضوح نشان نمی دهد که روسیه هدف نظامی خاصی دارد.»

روسیه اعلام کرد که یک فرودگاه نظامی در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه را با موشک هدف قرار داده و هواپیماهای بدون سرنشین، سلاح و مهمات ارائه شده توسط غرب را منهدم کرده است. اوکراین گفت که سه موشک منطقه اودسا را ​​هدف قرار دادند که همه آنها رهگیری شدند.

ماریوپل، شهری با ۴۰۰،۰۰۰ نفر قبل از تهاجم، شاهد خونین‌ترین جنگ‌ها بوده و هفته‌ها محاصره و گلوله باران را تحمل کرده است.

کاپیتان اسویاتوسلاو پالامار از هنگ آزوف اوکراین در یک ویدئوی تلگرامی از کارخانه فولاد گفت که روسیه دوشنبه شب آزوفستال را با توپخانه و حملات هوایی هدف قرار داده است.

زلنسکی روسیه را به نقض توافقنامه برای توقف جنگ برای فرار غیرنظامیان متهم کرد.

زلنسکی از طریق لینک ویدئویی در یکی از رویدادهای وال استریت ژورنال گفت: آنها هنوز در حال جنگ هستند. آنها هنوز در حال بمباران و تیراندازی هستند. ما به یک تنفس نیاز داریم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کارخانه دفاعی لاکهید مارتین بازدید کرد و از این موقعیت برای فشار به کنگره ایالات متحده برای تصویب بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری او برای اوکراین استفاده کرد که شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی می‌باشد.

بایدن به کارگران کارخانه در آلاباما گفت: «تاریخ به ما نشان داده اگر در مقابل دیکتاتورها نایستید، آنها به آمدنشان ادامه می‌دهند و همچنان می‌آیند».

بریتانیا ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۵ میلیون دلار) کمک دیگر را اعلام کرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا