بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

در پی انفجار در پایگاه کوماکس ارتش در جزیره ونکوور ۱۰ نفر از پرسنل نظامی مجروح شدند

انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

دست کم ۱۰ نفر در پی انفجاری که روز پنج شنبه پایگاه نظامی جزیره ونکوور را تکان داد مجروح شدند. انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

در اثر انفجار در پایگاه کوماکس ارتش کانادا فرودگاه غیرنظامی واقع در فاصله نزدیک به لرزه درآمد و تا فاصله یک کیلومتری پنجره ها را تکان داد.

سرهنگ دوم مایک جویلت (Mike Juillet) روز پنج شنبه به خبرنگاران حاضر در پایگاه نظامی گفت «در حال حاضر تمرکز اصلی ما کمک به پرسنل مجروح است.»

خدمات اورژانس پزشکی بریتیش کلمبیا می گوید چندین آمبولانس شامل یک آمبولانس هوایی برای پاسخ به وضعیت در این پایگاه نظامی حاضر شدند. تا بعد از ظهر پنج شنبه ۱۰ نفر توسط امدادگران تحت مداوا قرار گرفتند [از جمله یک نفر که با شرایط وخیم و از طریق هوایی به بیمارستان منتقل شد].

سه مجروح با شرایط تثبیت شده به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و شش نفر دیگر نیز توسط تیم پزشکی پایگاه نظامی مداوا شدند.

انفجار در داخل ساختمان یک سربازخانه قدیمی اتفاق افتاد که در حال بازسازی بود و تا حدودی در این انفجار فروریخت. گمان می رود که انفجار ناشی از گاز طبیعی بوده، اما جویلت گفت که علت حادثه هنوز تائید نشده است.

جویلت گفت «من در حال حاضر اطلاعات مربوط به تعداد کل مجروحین حادثه را در اختیار ندارم.» انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور 10 مجروح بر جای گذاشت
انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

«دود و نخاله»

 

برندا کاردینال (Brenda Cardinal) حوالی ساعت ۹ صبح در حال تمرین ورزشی در مرکز تفریحات پایگاه بود که ساختمان بر اثر موج انفجار به لرزه درآمد.

این گروهبان بازنشسته گفت «موج انفجار تردمیل را به شدت تکان داد.» «و بعد ما بیرون آمدیم و حجم زیادی از دود که به هوا بلند می شد را می توانستیم در مقابل ببینیم.»

یکی دیگر از شاهدان حادثه که داخل ترمینال فرودگاه کوماکس ولی (Comox Valley) بود گفت که انفجار قطعات نخاله را به اطراف پرت کرده و قاب عکس های روی دیوار را تکان داده است.

دان کتلینگ (Don Catling) که در زمان وقوع حادثه در حال تعمیر و سرویس تجهیزات داخل فرودگاه بود گفت «من صدای انفجار شنیدم و ساختمان به لرزه درآمد؛ برگشتم و نگاه کردم و ستون بزرگی از دود و قطعات نخاله که به هر طرف پرت می شدند دیدم.»

دیوید لیتل (David Little) که در فاصله یک کیلومتری از پایگاه زندگی میکند، گفت حوالی ساعت ۹ صبح صدای دو انفجار شدید به فاصله کوتاه از یکدیگر شنیده است. لیلتل گفت «[انفجار] خانه را تکان داد، پنجره ها را تکان داد.» «ما پایین آمدیم تا نگاهی بیندازیم و خیالمان راحت شود که همگی حالشان خوب است.»

طبق اعلام ستاد پایگاه نظامی هیچ هواپیمایی در انفجار آسیب ندیده است و تغییری در عملیات پروازها ایجاد نشده است. انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

انفجار در پایگاه نظامی جزیره ونکوور 10 مجروح بر جای گذاشت
انفجاردر پایگاه نظامی جزیره ونکوور ۱۰ مجروح بر جای گذاشت

پایگاه کوماکس ارتش کانادا        پایگاه کوماکس ارتش کانادا          پایگاه کوماکس ارتش کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا