جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

سیستم اکسپرس انتری ممکن است در آینده از کاندیداها بر اساس شغل، زبان یا تحصیلات دعوت کند

کانادا تغییراتی در سیستم اکسپرس انتری ایجاد میکند

سیستم اکسپرس انتری ممکن است در آینده از کاندیداها بر اساس شغل، زبان یا تحصیلات دعوت کند

دولت کانادا در حال برنامه‌ریزی تغییراتی در سیستم اکسپرس انتری است که به وزیر مهاجرت اجازه می‌دهد بر اساس یک هدف اقتصادی از کاندیداهای اقامت دائم دعوت کند.

سیستم اکسپرس انتری ممکن است در آینده از کاندیداها بر اساس شغل، زبان یا تحصیلات دعوت کند
سیستم اکسپرس انتری ممکن است در آینده از کاندیداها بر اساس شغل، زبان یا تحصیلات دعوت کند

اِیدن استریکلند (Aiden Strickland) سخنگوی وزیر مهاجرت کانادا در ایمیلی به سی‌آی‌سی نیوز (CIC News) گفت که هدف از تغییرات پیشنهادی بهبود توانایی کانادا برای انتخاب متقاضیان مطابق با نیازهای اقتصادی کشور است.

استریکلند نوشت «این تغییرات به وزارت مهاجرت اجازه می دهد تا از میان مجموعه فزاینده ای از کاندیداهایی که به دنبال اقامت دائم هستند، قرعه کشی های هدفمندی را به منظور انتخاب متقاضیان دارای مهارت های زبانی خاص یا تحصیلات و سابقه کار مرتبط با بهداشت و درمان از میان افرادی که در صف هست انجام دهد.» «این اقدام برای رفع کمبود نیروی کار در کانادا ضروری است.»

در حال حاضر این تغییرات در پارلمان کانادا در دست بررسی است.

فیلیپ سوموجیواری (Philip Somogyvari) یکی از مدیران کل در وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تغییرات پیشنهادی را در ۱۹ مه به کمیته دائمی مهاجرت و شهروندی، [کمیته ای متشکل از مقامات منتخب که مسائل مربوط به مهاجرت به کانادا را بررسی می کند] ارائه کرد.

سوموجیواری توضیح داد که این اصلاحات به وزیر مهاجرت اجازه می‌دهد تا بر مبنای معیارهای جدیدی که برای پشتیبانی از یک هدف اقتصادی توسط وزیر تعیین شده است از کاندیداهای اکسپرس انتری دعوت کند.

سوموجیواری گفت «الزامات واجد شرایط بودن برای عضویت در یک دسته توسط وزیر تعیین می‌شود و می‌تواند بر اساس عواملی مانند سابقه کار، سابقه تحصیلی یا مهارت‌های زبانی باشد.»

به عنوان مثال، اگر تمایلی برای استفاده از مهاجرت به منظور حمایت از رشد بخش فناوری کانادا وجود داشت، در این صورت دسته‌ای از کاندیداهای اکسپرس انتری بر اساس معیارهایی مانند داشتن تجربه کاری در شغل بخش خود و/یا داشتن مدرک تحصیلی مرتبط تعریف می شود. سپس می‌توان برای کاندیداهای دارای رتبه برتر در آن دسته دعوت‌نامه صادر کرد.»

جزئیات قرعه کشی، از جمله معیارهای منحصر به فرد واجد شرایط بودن همچنان در وبسایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا منتشر خواهد شد. علاوه بر این وزیر باید هدف اقتصادی را که قرار است مورد حمایت قرار گیرد شناسایی کند و سالانه در مورد استفاده از این قرعه کشی ها به مجلس گزارش دهد.

جنی کوان (Jenny Kwan) نماینده منتقد وزارت مهاجرت از حزب نیودموکرات در پاسخ به این پرسش که کدام مشاغل در این قرعه کشی ها اعلام می شوند، گفت که دولت در حال حاضر هیچ شغلی را فهرست نکرده است.

در حال حاضر وزیر مهاجرت از این اختیار برخوردار نیست که بتواند از کاندیداهای موجود در مجموعه متقاضیان اکسپرس انتری که تجربه کاری و تحصیلات خاص دارند، یا فرانسوی زبان هستند و مقصد آنها یک جامعه اقلیت زبان رسمی است، دعوت کند. اگر اصلاحات پیشنهادی برای بخش ۲۳ لایحه C-19 تصویب شود، شرایط می تواند تغییر کند.

سوموجیواری گفت «این تغییرات به خودی خود به وزیر اجازه می‌دهد تا به عنوان مثال تمرکز خود را بر کاندیداهای فرانسوی زبان در مجموعه متقاضیان اکسپرس انتری معطوف کند. در حال حاضر، با وجود این که امتیازاتی برای کاندیداهای فرانسوی زبان در نظر گرفته می شود که امتیاز رتبه بندی آنها را افزایش می دهد، اما ممکن است همه کاندیداهای فرانسوی زبان در فهرست متقاضیان را دعوت نکند. از لحاظ نظری اگر وزیر با استفاده از اختیارات پیشنهادی تصمیم بگیرد که از گروه خاصی با یک مهارت تعیین شده دعوت کند در این صورت وزارت مهاجرت می تواند یک دور دعوت اکسپرس انتری برگزار کند که عملاً همه کاندیداهای شناسایی شده فرانسوی زبان در مجموعه متقاضیان اکسپرس انتری را دعوت میکند.

فرآیند تعیین اینکه کدام گروه‌ها انتخاب می‌شوند هنوز در حال توسعه است. سوموجیواری گفت که دولت احتمالاً پس از مشورت با گروه های کارفرمایان، ذینفعان و همینطور در نظر گرفتن اهداف قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا، و دولت های استانی و منطقه ای چنین تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی است که شامل برنامه فدرال کارگران ماهر (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه فدرال صنعتکاران ماهر (FSTP) است.

برای مهاجرت از طریق یکی از این برنامه ها، کارگران خارجی باید با تکمیل پروفایل در سیستم اکسپرس انتری علاقه خود را به مهاجرت به کانادا اعلام کنند. داوطلبانی که واجد شرایط یکی از این سه برنامه هستند، بر اساس تجربه کاری، سوابق تحصیلی، مهارت های زبانی، سن و سایر عوامل امتیاز کسب می کنند. وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند دعوت می کند تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا