ایرانجدیدترین اخبار

خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

در اعتراض به روند دادرسی پرونده، خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

تعدادی از خانواده‌ جان باختگان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران تجمع کرده و نسبت به روند دادرسی این پرونده اعتراض کردند.

این خانواده‌ها درحالی که عکس عزیزانشان را در دست داشتند نسبت به بی توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان و نامشخص بودن وضعیت آمرین و عاملین این جنایت شکایت کردند. خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

شکایت خانواده ها از شمخانی، سلامی و باقری

 

در همین رابطه خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ که پیش از این شکایتی را علیه حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تنظیم کرده بودند، شکایت جدیدی را علیه علی شمعخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه پاسداران و محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تنظیم و به ثبت رساندند.

متن این شکایت که توسط آقای صادقی، پدر و پدربزرگ چهار تن از مسافران از دست رفته‌ هواپیما اوکراینی است بدین شرح اعلام  شد:

۱-ابلاغیه بازپرس شعبه پنجم با آن کیفیت، از حکومت «میدان» بر «قانون» حکایت می‌کند.

۲-بازپرس پرونده تکلیف و رسالت قانونی اخلاقی و… خود را قربانی خواسته و منویات «میدان» کرده است.

۳-چنین ابلاغ قرار نهایی در نوع خود بی‌سابقه است و بدون ذکر نام متهمین و دلایل اتهامی آنان و منع تعقیب شدگان و… وهن نظام قضایی است.

۴-برای بازپرس مواد قانونی آیین دادرسی کیفری از جمله مواد ۱۶۱، ۱۶۲ و ۲۷۰ به بعد ناشناخته و تعریف نشده است. خانوادهقربانیان پرواز ۷۵۲

۵-ابلاغیه قضایی فاقد منشاء اثر قانونی است و نمی‌تواند مبدا جهت تعیین شده باشد.

۶-اگر اراده، قصد و انگیزه به رسیدگی مستقل، بی طرفانه و بر مدار قانون، عدل و انصاف وجود داشته باشد باید قرار «نقص پرونده» و رفع آن صادر شود. 

۷-بی اطلاعی شکات و وکلای محترمشان از جریان تحقیقات مقدماتی،نظریه کارشناسان و متن کامل قرار نهایی، خبر از رسیدگی نمایشی، غیر واقعی و صوری به این پرونده می دهد.

۸-مطالعه پرونده و اطلاع از محتویات آن،حق قانونی شکات و وکلای محترم شان است که بی دلیل از آنان سلب شده است.

همچنین آقایان ملک و رحمانیفر دو نفر از پدران قربانیان پرواز اوکراین ایر طی دو سخنرانی مستقل مواضع خانواده‌ها را اعلام کردند. خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

خانواده قربانیان پرواز 752 اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند
خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در مقابل سازمان قضایی نیروهای مسلح تجمع کردند

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا