ایرانجدیدترین اخبار

خانواده جانباختگان پرواز اوکراینی: دادگاه نظامی تهران صلاحیت و توانایی رسیدگی به این پرونده را ندارد

خانواده چهار کشته‌شده هواپیمای اوکراینی به دلیل «عدم‌استقلال» دادگاه نظامی تهران شکایت خود را پس گرفتند

خانواده جانباختگان پرواز اوکراینی: دادگاه نظامی تهران صلاحیت و توانایی رسیدگی به این پرونده را ندارد

برخی از خانواده‌های جانباختگان پرواز اوکراینی، ضمن انصراف از شکایت‌شان بر عدم کفایت و صلاحیت دادگاه نظامی تهران در این پرونده تاکید کردند.

عباس صادقی، وکیل دادگستری، پدر سهند و الوند صادقی از جان باختگان هواپیمایی اوکراینی در یک فیلم ویدئویی از انصراف جمعی از خانواده‌ها برای پیگیری این پرونده گفت و اظهار داشت که این افراد بر این باور هستند که دادگاه نظامی تهران توانایی، صلاحیت و اراده رسیدگی مستقل به این پرونده را ندارد.

عباس صادقی در بخش دیگری از این ویدئو که روز ۲۳ بهمن منتشر شده، با تاکید بر دروغ پراکنی جمهوری اسلامی اذعان داشت: جمهوری اسلامی تا سه روز پس از این حادثه با دروغ پراکنی و نشر اکاذیب مستندات و آثار جنایت را تخریب و معدوم کرد.

او همچنین نقشه راه و خط مشی تحقیقات دادسرای جمهوری اسلامی را در این پرونده، خطای انسانی خواند و تاکید کرد: کارشناسان قوه قضائیه در این پرونده جز ماموران نظامی جمهوری اسلامی، به کسی اعتماد ندارند و با تقلب، حقیقت را سلاخی می کنند.

عباس صادقی با بیان اینکه دادگاه نیز با همین خط مشی به شکایت خانواده ها توجهی نکرد اظهار داشت: این دادگاه موجب شد تا متهمان اصلی آزاد باشند و تعقیب نشوند درحالی که ۱۴ جلد پرونده نشان می‌دهد که سرنگونی هواپیمای اوکراینی یک جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت است که عمدی رخ داده، چرا که آن شب با وجود فضای جنگی کشور حریم هوایی باز مانده و سامانه هوایی در مسیر پروازهای بین‌المللی مستقر بوده‌اند.

پیش از نیز این بارها بازماندگان قربانیان پرواز اوکراینی سرنگون شده در تهران تاکید کرده بودند که دادگاه نظامی تهران فقط نیروهای رده پایین سپاه را به عنوان متهم معرفی کرده، درحالی که فرماندهان ارشد از جمله امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران مسئولیت این کار را بر عهده داشته است.

خانواده جانباختگان پرواز اوکراینی: دادگاه نظامی تهران صلاحیت و توانایی رسیدگی به این پرونده را ندارد  سهند و الوند صادقی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا