جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای عرضه مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع است

بودجه فدرال شامل ۱۰ میلیارد دلار برای طرح مسکن و همچنین ۸ میلیارد دلار برای دفاع می باشد

بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای عرضه مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع است

* الهام ربیعی_ فعال و خبرنگار اجتماعی، سیاسی 

از آنجایی که مردم کانادا با بحران هزینه زندگی روبرو هستند، پرداختن به مسئله قدرت خرید مسکن یکی از بندهای اصلی بودجه فدرال در روز پنجشنبه خواهد بود.

دولت فدرال کانادا با این اقدام به دنبال عمل به یک سری تعهداتش در سال ۲۰۲۲ نسبت به کمپین لیبرال در سال ۲۰۲۱، از طریق ممنوعیت خرید ملک مسکونی برای خارجی های مقیم کانادا تا دو سال آینده و ممنوعیت افتتاح حساب پس انداز معاف از مالیات برای کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید می کنند، می باشد.

به نظر می رسد در دوران بی ثباتی شدید اقتصادی و بین المللی، کریستیا فریلند معاون نخست وزیر و وزیر دارایی در برنامه این بودجه به طور قابل توجهی بر روی اقداماتی تمرکز کرده است که دولت می تواند برای مقابله با بحران مسکن، کمبود کالا و قیمت های سرسام آور انجام دهد.

علیرغم این که دولت حدود ۱۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده برای طرح جامع مسکن هزینه خواهد کرد، سیاست‌های جدیدی را برای کمک به افزایش موجودی و کمک به افرادی که مجبورند پیشنهاد خرید بالاتر را بدهند می‌کند؛ از جمله اخراج خریداران خارجی از بازار.

برای خارجی ها ممنوعیت خرید کاندوها، آپارتمان ها و واحدهای مسکونی اعمال می شود، اما مقیمان دائمی، کارگران خارجی، دانشجویان و همچنین خارجی هایی که اقامت اولیه خود را در خود کانادا خریداری می کنند، از این اقدام جدید مستثنی و معاف خواهند بود.

به گفته یک منبع دولتی، تغییرات سیاسی قانون گذاری خواهد شد و به دولت اختیاراتی برای تجویز مجازات ها و اختیارات قضایی احتمالی برای رسیدگی به موارد عدم موافقت خواهد داد. هنوز هیچ هزینه اضافی برای این میزان خریداران خارجی وجود ندارد.

لیبرال ها در میان بسیاری از قول و وعده های متمرکز بر مسکن [در پلتفرم حزب] قول دادند با استان ها و قلمروها برای بهبود نقش خریداران خارجی در بازار مسکن کانادا همکاری کنند.

در این بودجه، لیبرال ها به سمت اجرای یک «حساب پس‌انداز خانه اول بدون مالیات» حرکت می کنند که اگر منعکس‌کننده وعده پلتفرم لیبرال‌ها باشد به کانادایی های زیر ۴۰ سال اجازه می‌دهد تا ۴۰ هزار دلار برای اولین خانه خود پس انداز کنند.

به گفته لیبرال‌ها، با هدف کوتاه کردن زمان لازم برای پرداخت پیش‌پرداخت، افرادی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند، می‌توانند این پول را بدون مالیات برای خرید اولین خانه‌ی‌خود، بدون نیاز به بازپرداخت آن برداشت کنند.

بودجه روز پنجشنبه در بخش قابل توجه مسکن شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ۴ میلیارد دلار برای کمک به شهرداری ها برای به روز رسانی سیستم های منطقه بندی و مجوز خود برای امکان ساخت سریع تر املاک مسکونی.
  • ۱ میلیارد دلار برای ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت.
  • ۱.۵ میلیارد دلار وام و بودجه برای مسکن تعاونی.

به نظر می رسد ۴ میلیارد دلار بودجه برای شهرداری ها بابت یکی از عناصر مسکن حاصل از معامله لیبرال-NDP می‌باشد. توافقنامه اطمینان و تامین شامل تعهدی برای پیشبرد “راه اندازی صندوق شتاب دهنده مسکن” بوده است.

این قضیه به تعهد پلتفرم لیبرال به منظور ایجاد انگیزه‌ای در ساخت و ساز مسکن با بریدن نوار قرمز و همچنین ساختن سایر سیستم های دیجیتالی وابسته به برنامه ریزی شهرداری، منطقه بندی و سیستم های داری مجوز اشاره دارد. با این وجود هنوز مشخص نیست که چه تعداد واحد مسکونی تحت این اقدامات ایجاد می شود.

یکی از مقامات فدرال گفت هدف ما این است که خانه ها را در کانادا برای خود کانادایی ها نگه داریم.

بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای عرضه مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع است
بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع

بودجه ۸ میلیارد دلاری برای دفاع در بحبوحه‌ی فشارهای اقتصادی

از آنجایی که کشورهای متحد برای پاسخ به حملات مرگبار و مخرب روسیه به اوکراین و در عین حال تقویت سیستم های دفاعی آمریکای شمالی با فشار مداوم مواجه هستند، بودجه فدرال شامل افزایش هزینه های دفاعی می شود.

بودجه وزارت دفاع ملی تقریبا افزایش ۸ میلیارد دلاری خواهد داشت، اما همه این مسائل در مدت یک سال تحقق نخواهد یافت.

فشار برای افزایش نسبتا زیاد هزینه های دفاعی در آخرین لحظه روز چهارشنبه داده شد؛ زمانی که مجلس عوام یک طرح محافظه کار را تصویب کرد که از دولت خواسته بود «حداقل» به هدف هزینه های ناتو برسد اما این فشار هشدار دهنده به حساب نیامد.

مجلس نمایندگان کانادا از دولت فدرال خواست تا به هدف هزینه های دفاعی ناتو در آستانه بودجه دست یابد.

این افزایش هزینه های نظامی ملی به تنهایی آنهایی که کانادا را تحت فشار قرار می دهند تا به تعهدات خود مبنی بر صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) خود در امور دفاعی عمل کند، راضی نمی‌کند و به همین دلیل لیبرال ها را برای گفتگوی سیاسی قابل توجه پس از بودجه آماده می کند.

برای رسیدن به دو درصد، افسر بودجه پارلمان تخمین زده است که دولت باید بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار در سال کنار بگذارد. طبق آخرین آمار، کانادا ۱.۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال گذشته خرج کرده است.

این تنها مفاد بودجه نیست که لیبرال‌ها در آن با فشار سایر احزاب مواجه هستند.

دومین بودجه کریستیا فریلند و اولین بودجه پس از آخرین انتخابات فدرال، نخست‌وزیر جاستین ترودو را با یک دولت اقلیت دیگر به اتاوا بازگرداند و مجبور کرد یک سری از ملاحظات را خارج از آن‌چه که در آن کارزار انتخاباتی انجام می‌داد، لحاظ کند.

از مخالفت با تمرکز محافظه‌کاران بر افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ‌های تورم بالا که اخیراً ثبت شده، تا این توافقنامه اعتماد و عرضه با NDP، از لیبرال‌ها خواسته می‌شود تا بیشتر هزینه کنند و در عین حال «هزینه های بیش از حد دولت » را نیز کاهش دهند.

از جمله چیزهایی که دموکرات ها (NDP) از فریلند می‌خواهند:

  • در مرحله اول یک برنامه ملی برای مراقبت از دندان.
  • به طور بالقوه پول بیشتر برای توسعه بیشتر برنامه ملی داروسازی.
  • بودجه بیشتر برای رسیدگی به فشارهای مرتبط با بیماری همه گیر در سیستم مراقبت های بهداشتی.
  • اقدامات بیشتر برای تغییرات آب و هوایی.
بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای عرضه مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع است
بودجه ۲۰۲۲ فدرال کانادا شامل ۱۰ میلیارد دلار برای مسکن و ۸ میلیارد دلار برای دفاع

خریداران خارجی خانه کانادا  بودجه دفاعی   خریداران خارجی خانه کانادا  بودجه دفاعی  خریداران خارجی خانه کانادا  بودجه دفاعی  خریداران خارجی خانه کانادا  بودجه دفاعی  کریستیا فریلند کریستیا فریلند کریستیا فریلند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا