جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت فدرال رسماً توصیه کرد از سفرهای بین المللی غیرضروری به دلیل موج افزایش موارد کووید-۱۹ خودداری شود

توصیه دولت فدرال مبنی بر اجتناب از سفرهای خارجی غیرضروری به مدت چهار هفته برقرار خواهد بود و سپس مجدداً ارزیابی خواهد شد

دولت فدرال رسماً توصیه کرد از سفرهای بین المللی غیرضروری به دلیل موج افزایش موارد کووید-۱۹ خودداری شود

دولت فدرال مجدداً توصیه کرد که به دلیل افزایش موارد کووید-۱۹ در کانادا و افزایش خطر واریانت نگران کننده اومیکرون از سفرهای خارجی غیرضروری اجتناب شود.

ژان- ایو داکلوس روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سایر وزرا و مسئولان بهداشت عمومی این توصیه را اعلام کرد. دولت فدرال رسماً توصیه کرد از سفرهای بین المللی غیرضروری به دلیل موج افزایش موارد کووید-۱۹ خودداری شود

دولت فدرال رسماً توصیه کرد از سفرهای بین المللی غیرضروری به دلیل موج افزایش موارد کووید-19 خودداری شود
دولت فدرال سفرهای بین المللی غیرضروری بدلیل افزایش موارد کووید-۱۹ خودداری شود

داکلوس گفت «به کسانی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستند واضح و روشن می گویم که حالا وقت مسافرت نیست. شیوع گسترده واریانت اومیکرون در سطح جهانی باعث می شود که نگران بدترین شرایط برای کانادایی هایی که احتمالاً قصد سفر دارند باشیم.»

داکلوس گفت «مقررات مسافرتی به مدت چهار هفته برقرار خواهد بود و پس از این تاریخ دولت وضعیت اپیدمیولوژی را مجدداً ارزیابی خواهد کرد.»

داکلوس گفت «می دانیم که این توصیه ممکن است از نظر بسیاری از شوندگان زیاده روی باشد، اما باید از تحمیل بار اضافی بر سیستم بیمارستان و کارکنان کادر درمانی خود پرهیز کنیم.»

دکتر ترزا تام کارشناس ارشد پزشکی بهداشت کانادا روز دوشنبه گفت که انتقال درون شهری واریانت اومیکرون در کانادا وجود دارد و موارد ابتلا به طور بالقوه می تواند «به سرعت بالا بگیرد.»

سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) جمعه گذشته اعلام کرد که اگر شیوع اومیکرون با نرخ فعلی ادامه پیدا کند کانادایی ها ممکن است تا اواسط ژانویه شاهد ۱۲،۰۰۰ مورد ابتلای روزانه باشند.

 

تست گیری

 

دولت فدرال میگوید که افزایش ظرفیت تست گیری در مرزها را ادامه خواهد داد و «به زودی» اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه خواهند کرد.

در حال حاضر مسافران کاملاً واکسینه کانادایی و شهروندان دارای اقامت دائم که پس از سفرهای کوتاه‌تر از ۷۲ ساعت از ایالات متحده و خارج از کشور باز می گردند ملزم به ارائه نتیجه منفی تست مولکولی مانند تست PCR نیستند.

در سفرهای طولانی تر هر یک از افرادی که از مکان های بین المللی به کانادا باز می گردد موظف است که برای سوار شدن به هواپیما و اجتناب از قرنطینه احتمالی ۱۴ روزه پس از رسیدن به کشور یک تست منفی PCR ارائه کند که ظرف ۷۲ ساعت قبل از زمان‌بندی حرکت خود انجام داده است.

داکلوس گفت که پیرو گفتگوهایی که نخست وزیر جاستین ترودو شب گذشته با نخست وزیران استانی داشته است تعداد بیشتری تست های فوری به استان ها و قلمروها ارسال خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت «ارسال [تست های فوری] برای تحویل در دسامبر از قبل آغاز شده و ۳۵ میلیون تست اضافی نیز در حال ارسال به استان ها و قلمروها می‌باشد که بخش عمده ای از این محموله قبلاً در استان ها دریافت شده است.»

علاوه بر این طبق جزییات ارائه شده در گزارش آخرین تحولات اقتصادی و مالی دولت در روز سه شنبه دولت فدرال وعده داد که ۱.۷ میلیارد دلار برای کمک به تأمین تست های فوری و تجهیزات لازم برای اجرای تست ها به وزارت بهداشت کانادا و سازمان بهداشت عمومی (PHA) اختصاص می دهد.

 

دوزهای تقویتی

 

داکلوس گفت که ۱۶ میلیون دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ در حال حاضر در کانادا موجود است و «مقدار بسیار بیشتری» نیز در طول چند هفته آینده دریافت خواهد شد.

استان ها و قلمروها برای تزریق دوز تقویتی واکسن از رویکرد مستقل خود پیروی می کنند. بسیاری از استان ها و قلمروها با ادامه پیدا کردن شیوع سریع اومیکرون زمان‌بندی توزیع دوز تقویتی را جلو انداخته اند.

جاستین ترودو در مصاحبه آخر سال خود با ایوان سولومون (Evan Solomon) از سی تی وی نیوز که به طور کامل در برنامه وقت پرسش روز یکشنبه ساعت ۱۱ به وقت شرقی پخش خواهد شد گفت که دولت موجودی کافی دوز تقویتی برای واکسیناسیون تمامی کانادایی ها را خریداری کرده است اما هیچ نوعی اطلاعاتی در مورد زمان‌بندی مشخص در مورد هنگام دریافت این دوزها در کانادا ارائه نکرد.

واریانت نگران کننده اومیکرون  سفرهای بین المللی غیرضروری   کووید-۱۹ در کانادا  واریانت نگران کننده اومیکرون  کووید-۱۹ در کانادا  سفرهای بین المللی غیرضروری      واریانت نگران کننده اومیکرون  سفرهای بین المللی غیرضروری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا