آلبرتاانتاریوپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخبارکاناداکِبِک

دولت فدرال چهار مرکز جدید خدمات پاسپورت در آلبرتا، انتاریو، کبک و جزیره پرنس ادوارد اضافه کرد

دولت فدرال چهار مرکز جدید خدمات پاسپورت را در پی تداوم انباشته شدن تقاضاهای معوقه اضافه کرد

دولت فدرال چهار مرکز جدید خدمات پاسپورت در آلبرتا، انتاریو، کبک و جزیره پرنس ادوارد اضافه کرد

دولت فدرال با توجه به ادامه تاخیرها در پردازش تقاضانامه های پاسپورت در حال اضافه کردن مراکز جدید خدمات پاسپورت در سراسر کانادا است.

کارینا گولد وزیر توسعه اجتماعی چهارشنبه اعلام کرد که مردم اکنون می توانند برای صدور و دریافت پاسپورت در مراکز سرویس کانادا (Service Canada) در رد دیر (Red Deer) درآلبرتا، سالت سنت ماری (Sault Ste. Marie) در انتاریو، تروا- ریویرز (Trois-Rivieres) در کبک، و شارلوت تاون در جزیره پرنس ادوارد اقدام کنند.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد که سیستم صدور پاسپورت به تدریج در حال جبران فاصله خود با حجم تقاضا است به طوری که فاصله بین تعداد تقاضانامه ها برای پاسپورت نسبت به تعداد پاسپورت‌های صادر شده در هر ماه رو به کاهش است.

اما همچنان حجم بالایی از تقاضانامه های به تعویق افتاده وجود دارد.

خدمات فوری برای افرادی که می توانند ثابت کنند که در عرض ۴۸ ساعت به پاسپورت نیاز دارند، فقط در مراکز شهری بزرگتر (تورنتو، مونترال، ونکوور، کلگری، ادمونتون، گاتینو و شهر کبک) در دسترس هستند.

همچنین برای استفاده از خدمات دریافت پاسپورت ظرف مدت دو ماه در دفاتر دارای زمان‌ پردازش ۱۰ روزه، از جمله مراکزی که در روز چهارشنبه اعلام شده نیز ارائه مدرک سفر آینده لازم است.

در حدود ۹۵ درصد از پاسپورت‌هایی که با تقاضانامه حضوری درخواست شده اند ظرف یک بازه زمانی ۱۰ روزه مطابق استانداردی که در طول تابستان ثابت بوده است صادر خواهند شد.

گولد گفت که دولت در اوایل سال جاری نتوانست پیش‌بینی کند که تقاضا تا چه اندازه به شدت افزایش می‌یابد و برای انبوه درخواست‌های پستی آماده نبود.

یک وبسایت دولتی در حال حاضر برای درخواست های پاسپورت که از طریق پست ارسال می‌شوند، ۱۳ هفته زمان انتظار به اضافه زمان پست پیش بینی می کند.

از پایان جولای افرادی که بیش از ۲۰ روز کاری از زمان تقاضانامه پستی آنها می گذرد و در ۲۰ روز کاری آینده نیز قرار است سفر کنند، می توانند با مراجعه به دفاتر سرویس کانادا درخواست انتقال به باجه های حضوری را بدهند که در این صورت احتمال پردازش تقاضانامه آنها پیش از اینکه به آن نیاز پیدا کنند، افزایش خواهد یافت.

سرویس کانادا در پاسخ به حجم تقاضا، در اواخر جولای پنج مرکز جدید (شامل برمپتون و ویتبی در انتاریو، پوینت-کلر در کبک، کلگری ساندنس در آلبرتا و ریچموند در بریتیش کلمبیا) برای ارائه خدمات پاسپورت اضافه کرد.

سرویس کانادا همچنین تعداد کارکنان خود را افزایش داد و گزارش داد که تعداد کارکنان فعال خود در بخش پردازش و صدور پاسپورت را در مقایسه با ۱،۷۸۵ کارمند در ماه جولای به ۱،۹۳۶ کارمند در ماه آگوست افزایش داده است.

گولد گفت که در حال تلاش برای افزودن ۹ یا ۱۰ مرکز خدمات پاسپورت می باشد و امیدوار است به زودی افزوده شدن مراکز بیشتری را اعلام کند.

وزیر توسعه اجتماعی  وزیر توسعه اجتماعی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا