جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

دولت فدرال با کارکنان مرزی به توافق موقت رسید؛ اعتصاب‌ها تنها چند روز مانده به کاهش محدودیت‌های مرزی پایان یافت

توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

مأموران مرزی کانادا پس از اعتصاب یک‌روزه [از نوع انجام حداقل وظایف قانونی] که به تشکیل صف‌های طولانی از کامیون‌های نیمه تریلر منجر شد و خودروهای مسافران را به مدت چندین ساعت در برخی از شلوغ‌ترین پایانه‌های بین‌المللی کشور معطل نگه داشت در آخرین ساعات روز جمعه به یک توافق موقت رسیدند. توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این توافق که پس از ۳۶ ساعت مذاکرات پیوسته اعلام شد تنها چند روز مانده به آغاز کاهش محدودیت‌های مرزی به دست آمد؛ انتظار می‌رود شهروندان و دارندگان اقامت دائم ایالات‌متحده برای استفاده از اولین فرصت ورود به کانادا پس از آغاز پاندمی کووید-۱۹ در مرزها صف ببندند.

کریس ایلوارد (Chris Aylward) ریاست ملی اتحادیه خدمات دولتی کانادا در بیانیه‌ای گفت «باعث آسودگی خاطر ماست که آژانس خدمات مرزی کانادا و دولت فدرال بالاخره برای برطرف ساختن مهم‌ترین مسائل اعضای اتحادیه ما و جلوگیری از یک اختلاف کارگری طولانی‌مدت پیش‌قدم شدند.» «این توافق گواه و تأییدی است بر تلاش‌های فوق‌العاده سخت‌کوشانه و تعهد تیم مذاکره ما که در تمام طول شب برای دستیابی به یک توافق تلاش کردند.»

کنش کارگری انجام حداقل وظایف قانونی نیز با تحمیل «فشار شدید» بر دولت «در تمامی فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی کشور» به رسیدن به این توافق کمک کرد.

درحالی‌که صف‌های طولانی کامیون‌های نیمه تریلر بخصوص در خطوط حمل‌ونقل تجاری با آهسته شدن ترافیک در حد حرکات جزئی خودروها، به دلیل اعتصاب کارکنان تا فواصل دورتر از نقاط ورودی مرزها امتداد یافته بود در همین حین مذاکرات طولانی و نفس‌گیری که از روز پنج‌شنبه آغاز شده بود به شب و روز بعد نیز کشیده شد.

بنا به گزارش‌ها زمان انتظار در لاین تجاری برای راننده کامیون‌ها در پاسیفیک بریج (Pacific Bridge) در سوری (dedication) بریتیش کلمبیا در طول بعدازظهر به بیش از ۵ ساعت رسید و در همین حین مسافران معمولی که قصد ورود به ساسکچوان را داشتند نیز با تأخیرهای طولانی مشابهی در نقاط ورودی نورث داکوتا (North Dakota) در شهر پورتال مواجه شدند.

کامیون‌ها در بلو واتر بریج (Blue Water Bridge) در سارینای انتاریو بیش از سه ساعت و به همین اندازه نیز در پیس بریج (Peace Bridge) بین فورت اری (Fort Erie) در انتاریو و شهر بوفالو معطل شدند. توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت
توافق موقت دولت فدرال با کارکنان مرزی ؛ اعتصاب‌ها پایان یافت

مأموران نگهبانی که برای آژانس خدمات مرزی کانادا کار می‌کنند بخشی از این کنش کارگری بودند که از اوایل روز جمعه در میانه مذاکرات بین دولت فدرال و اتحادیه خدمات دولتی گمرک کانادا و اتحادیه سازمان مهاجرت آغاز شد.

اعضای اتحادیه که نمایندگی بالغ‌بر ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) را بر عهده‌دارند پس از تعیین ساعت ۶ صبح روز جمعه به‌وقت شرقی به‌عنوان مهلت مذاکرات این روز را به اعتصاب و انجام وظایف شغلی طبق حداقل تصریح‌شده در متن قانون گذراندند.

در حدود ۹۰ درصد از کارکنان خط مقدم مرزی به‌عنوان کارکنان ضروری طبقه‌بندی می‌شوند که تمهیدی برای جلوگیری از دست کشیدن از کار در این مشاغل است.

مارک وبر (Mark Weber) ریاست اتحادیه گمرک و مهاجرت گفت که این توافق صحه گذاشتن بر تلاش‌های سخت‌کوشانه اعضای اتحادیه است که از مدت‌ها پیش از شروع پاندمی مشغول مشارکت در این امر بوده‌اند. مأموران نگهبانی مرزی از سال ۲۰۱۸ فاقد قرارداد بلندمدت بوده‌اند.

وبر گفت «بالاخره! پس از سه سال مذاکره- ما مسائل دیرینه را حل‌وفصل کردیم که تأثیر بسزایی بر متحول ساختن آژانس خدمات مرزی کانادا به مکانی بهتر و امن‌تر برای اشتغال اعضای اتحادیه ما خواهد داشت.»

اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد موقت چهارساله که شروع آن به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد شامل دو درصد افزایش میانگین دستمزد در سال برای کارکنان CBSA است.

به‌علاوه این قرارداد شرایطی که اتحادیه آن را محافظت بیشتر در مقابل «انضباط افراطی» در محیط کار توصیف می‌کند، همچنین یک کمیته ملی برای رسیدگی به «مشکلات فرهنگی محل کار» و همین‌طور کمک‌هزینه تهیه غذا برای کارکنان بدون یونیفرم عضو اتحادیه را فراهم می‌کند.

این توافق همچنین شامل مجموعه‌ای از بهبودها در مفاد قرارداد در زمینه مرخصی و کمک‌هزینه است که شامل رسیدگی به شکایات شغلی، یک تبصره مربوط به خشونت‌های خانگی و وعده همکاری در راستای مزایای بازنشستگی زودهنگام برای کارکنان است.

دبیرخانه هیئت خزانه‌داری کانادا که بر مخارج دولت فدرال نظارت دارد و کارفرمای اصلی کارکنان خدمات دولتی محسوب می‌شود پیشنهاد این توافق را «بنیادی» و هم‌راستا با سایر خدمت گذاران دولتی دارای اتحادیه کارگری دانست.

این سازمان روز جمعه در توییتی نوشت «پیشنهاد ارائه‌شده به رسمیت شناختن اهمیت کار مأموران خدمات مرزی و مسئولیت ما در قبال مالیات پردازندگان کانادایی برای یک توافق منطقی و منصفانه طبق واقعیت شرایط اقتصادی کشور است.» «در طول این فرآیند ما متعهد به کسب یک توافق همراه با حسن نیت پای میز مذاکره باقی ماندیم. توافق به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که این مذاکرات چقدر پیشرو و سازنده به اجرا درآمد.»

کارکنان مرزی کانادا    کنش کارگری       کارکنان مرزی کانادا        کنش کارگری      کارکنان مرزی کانادا      کنش کارگری   کارکنان مرزی کانادا

اعتصاب کارکنان مرزی        اعتصاب کارکنان مرزی              اعتصاب کارکنان مرزی          اعتصاب کارکنان مرزی                اعتصاب کارکنان مرزی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا