جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا

ازدحام در مرزها هم‌زمان با آغاز کمپین کارکنان CBSA

ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا

صف‌های طولانی خودروها و ساعت‌ها تأخیر در روز جمعه مرزهای کانادا را تحت تأثیر قرار داد چراکه قریب به ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا یک کنش کارگری را در سرتاسر کشور آغاز کرده‌اند و ممکن است با توجه به اینکه کشور در حال آماده شدن برای بازگشایی مرزها به روی مسافران کاملاً واکسینه ایالات‌متحده است وضعیت وخیم‌تر شود. ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کنش کارگری انجام حداقل وظایف قانونی، اوایل روز جمعه پس‌ازآن آغاز شد که اتحادیه خدمات عمومی کانادا و گمرک و اتحادیه مهاجرت که نماینده کارگران هستند تائید کردند که در مورد یک قرارداد جدید با دولت به توافق رسیده‌اند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل ارسال‌شده بود گفت «تیم مذاکره‌کننده ما به نمایندگی از طرف کارکنان CBSA تمام شب گذشته تا صبح امروز را به میانجیگری و حل اختلاف با CBSA و خزانه‌داری گذرانده است و ما قصد داریم کمی بیشتر برای مذاکره به آنها وقت بدهیم.» «در همین حین کنش کارگری انجام حداقل وظایف قانونی در گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های سراسر کشور در دست اجرا است.»

با توجه به اینکه اکثریت کارکنان مرزی کارکنان ضروری محسوب می‌شود اتحادیه اعلام کرده است که این کنش کارگری یک اعتصاب کامل نخواهد بود بلکه از نوع کنش انجام حداقل وظایف قانونی در فرودگاه‌های کشور، مرزهای زمینی، بندرهای حمل‌ونقل تجاری و تسهیلات اداره پست خواهد بود. ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا

ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا
ازدحام در مرزها به علت اعتصابات کارگری کارکنان آژانس خدمات مرزی کانادا

ریک جاتینن (Rick Jaatinen) یکی از مالکان متصدی کامیون گفت که از اواسط صبح صف طولانی وسایل نقلیه در گذرگاه پل بلو واتر (Blue Water) بین سارینا (Sarnia) در انتاریو و پورت هیوران (Port Huron) در میشیگان تشکیل شده بود.

جاتینن در مصاحبه‌ای گفت «چهار ساعت بود که در حال تلاش برای عبور از مرز بودم» و وضعیت را با عبور از مرز در شرایطی مقایسه کرد که معمولاً کمتر از یک ساعت وقت می‌گیرد.

جاتینن گفت در حین سفر از شیکاگو به استیتزویل (Stittsville) در انتاریو نگران تأثیر یک کنش کارگری طولانی‌مدت بر معاش و کسب درآمد خود بوده است.

جاتینن گفت «این اعتصاب بر دستمزدهای من، دفتر ثبت رخداد من و همه مسائل تأثیر می‌گذارد. ما صرفاً تعداد ساعات محدودی برای فعالیت در طول روز داریم.»

اتحادیه به مدت سه سال است که قراردادی ندارد و می‌گوید که توافق جدید باید شامل تناسب حقوق و دستمزد با سایر کارکنان مجری قانون و محافظت بهتر در مقابل آزار و اذیت و همین‌طور برخی مطالبات دیگر باشد.

جِنِویو سیکارد (Geneviève Sicard) سخنگوی شورای مدیریت خزانه‌داری روز جمعه گفت که میانجیگری در تمام طول شب جریان داشته و همچنان ادامه دارد.

سیکارد گفت «دولت هنوز پای میز مذاکره است و از مذاکره کناره‌گیری نخواهد کرد.»

یک کنش کارگری طولانی احتمالاً می‌تواند تأخیرهای بسیار سنگینی ایجاد کند چراکه کانادا قصد دارد از روز دوشنبه مرزها را به روی مسافران کاملاً واکسینه ایالات‌متحده باز کند که به‌طور بالقوه می‌تواند ورود شهروندان و ساکنین ایالات‌متحده که از اوایل ۲۰۲۰ نتوانسته‌اند وارد کانادا شوند را به یک ترافیک قفل‌شده تبدیل کند.

طبق اعلام وبسایت اتحادیه در طول کنش کارگری انجام حداقل وظایف قانونی، کارکنان CSBA «از تمامی سیاست‌ها، رویه‌ها و قوانین حاکم بر شغل خود اطاعت خواهند کرد و وظایف خود را طبق «متن قانون» انجام خواهند داد. این اقدام ممکن است موجب تأخیرهای طولانی و اجتناب‌ناپذیر در مرزهای کانادا شود زیرا کارگران وظایف خود را مطابق آنچه برای انجام آن تعلیم‌دیده‌اند انجام خواهند داد.»

در پی صدور این اطلاعیه فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو در یک پست توییتری گفت فعالیت‌های فرودگاه ممکن است روز جمعه به دلیل تظاهرات کارگری مسالمت‌آمیز کارکنان CBSA تحت تأثیر قرار بگیرد.

در این اطلاعیه توییتری آمده است که اگر امروز قصد عزیمت از فرودگاه پیرسون را دارید لطفاً حرکت زودهنگام از محل اقامت را به‌منظور لحاظ کردن تأخیر احتمالی در نظر داشته باشید.

 

اخبار کانادا    مرز کانادا آمریکا     اخبار کانادا      مرز کانادا آمریکا    اخبار کانادا      مرز کانادا آمریکا    اخبار کانادا    مرز کانادا آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا