جدیدترین اخبارجهان

ختنه زنان: ۶۰۰۰ قربانی در آلمان / دریانوردان سومالیایی این رسم را وارد ایران کردند

اخبار جهان | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | Tehranto

 

دریانوردان سومالیایی این رسم را وارد ایران کردند

 

6000 قربانی در آلمان وجود دارد
۶۰۰۰ قربانی در آلمان وجود دارد

 

ختنه زنان یکی از مسائل مهم مربوط به حقوق بشر زنان است که تعداد آنها در آلمان از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۴۴ درصد افزایش یافته و احتمالا ۱۵۰۰۰ دختر دیگر در معرض این خطر قرار دارند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از دویچه وله ؛

فرانزیسکا گیفی، در این رابطه به خبرنگاران گفت: ختنه کردن دختران و زنان یک جرم تاریخی و نقض جدید در حقوق بشر است که موجب نقض حقوق جسمی و جنسی آنها می شود و درعین حال پیامدهای مادام العمر جسمی و روانی برای این افراد با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به اهدافش در حمایت از حقوق این دختران و زنان جوان خواستار اقداماتی از سوی جوامع محلی، برای جلوگیری از افزایش این رویدادها شد.

 

 

رئیس گروه NALA Fadumo Korn می گوید کانون توجه باید آگاه ساختن مادران برای محافظت از فرزندانشان باشد. در این رابطه طوماری با ۱۲۵ هزار امضا علیه ختنه زنان جمع آوری شده و در اختیار « فرانزیسکا گیفی» قرار گرفته است.

گیفی بیان کرد: یکی از دلایل افزایش ۴۴ هزار مورد از سال ۲۰۱۷ تاکنون ورود مهاجرانی از اریتره، سومالی، اندونزی، مصر و نیجریه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که حدود ۲۰۰ میلیون زن و دختر بچه در سراسر جهان تحت عمل ختنه قرار گرفته اند.

 

 

ختنه زنان یا Female genital mutilation 

 

ختنه زنان

 

برداشتن بخش هایی از آلت تناسلی زنان و رسیدن هر نوع آسیبی به آن ختنه زنان گفته می شود.

سالانه یک میلیون نفر بر تعداد دخترانی که ختنه شده اند افزوده می شود و از این رو سازمان ملل ۶ فوریه را بنام روز جهانی مبارزه با نقص آلت تناسلی زنان نام گذاری کرده است.

سازمان ملل ختنه زنان را عامل مرگ یک میلیون زن در سال می داند. این سنت بدلایل خرافی، مذهبی و قبلیه ای در ۲۸ کشور جهان رواج دارد. یک چهارم زنان ختنه شده زیر ۱۴ سال می باشند.

سومالی با ۹۸ درصد و گامبیا با ۷۵ درصد موارد در صدر کشورهای دنیا قرار دارند.

در ایران نیز رسم ختنه زنان در برخی استانها از جمله جاسک، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کردستان، بندر لنگه و سیستان و بلوچستان گزارش شده است بخصوص در جنوب ایران از طریق دریانوردان سومالیایی این رسم وارد ایران شده است.

مصر در سال ۱۹۹۷ قانونی را برای انجام این کار در مراکز بهداشتی تصویب نمود اما پس از جان باختن یک دختر بعلت خونریزی در سال ۲۰۰۷ این کار را ممنوع اعلام کرد.

 

 حقوق بشر زنان
ختنه_زنان یکی از مسائل مهم مربوط به حقوق بشر زنان است
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا