جدیدترین اخبارجهان

سانا مارین نخست وزیر فنلاند پس از لو رفتن فیلم‌های حضور او در یک مهمانی پرشور با واکنش‌های شدیدی مواجه شد

نخست وزیر ۳۶ ساله فنلاند در پی انتقادات شدید از حضورش در یک مهمانی پرشور و هیجان گفت رقصیدم، آواز خواندم و هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم

سانا مارین نخست وزیر فنلاند پس از لو رفتن فیلم‌های حضور او در یک مهمانی پرشور با واکنش‌های شدیدی مواجه شد

سانا مارین (Sanna Marin) نخست وزیر فنلاند پس از انتشار تصاویر و فیلم از مهمانی او با دیگر سیاستمداران و افراد مشهور در فضای مجازی با واکنش های شدید سیاسی مواجه شد.

این فیلم که روز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، سانا مارین و پنج نفر دیگر را در حال رقصیدن و آواز خواندن در فضایی نشان می‌داد که به نظر می‌رسد یک دورهمی در یک خانه شخصی باشد. در یکی از لحظات این فیلم، مارین ۳۶ ساله روی زانوهایش در حالی که دستانش پشت سرش است، در حال رقصیدن و همخوانی با یک آهنگ دیده می شود.

بر اساس گزارش های رسانه های فنلاند ظاهراً صدای یکی از مهمان های دیگر در پس زمینه شنیده می شود که فریاد می زند « jauhojengi» که در زبان فنلاندی به معنای «باند آرد» است و در اصطلاح عامیانه به معنای کوکائین است.

بلافاصله مشخص نشد که این مهمانی (که بنا بر گزارش ها ایلماری نورمینن (Ilmari Nurminen) نماینده پارلمان از حزب سوسیال دموکرات نخست وزیر و همینطور آلما (Alma) خواننده فنلاندی نیز در آن حضور داشتند) در چه تایخی برگزار شده است.

اما این فیلم باعث شد که مخالفان سیاسی از سانا مارین بخواهند که یک تست مواد مخدر داوطلبانه انجام دهد، به طوری که ریکا پورا (Riikka Purra) رهبر حزب مخالف می گوید که نخست وزیر در «سایه ای از تردید» قرار گرفته است.

سانا مارین روز پنجشنبه مصرف هرگونه مواد مخدر را در جریان آنچه که به عنوان یک مهمانی «پر شور و هیجان» در یک خانه شخصی توصیف کرد، انکار نمود و استفاده از معنای متصور از اصطلاح «یاهوینگی (نخست وزیر)» را به چالش کشید.

نخست وزیر فنلاند به خبرنگاران گفت «من خودم مواد مخدر یا هر ماده دیگری غیر از الکل مصرف نکرده ام. من رقصیده‌ام، آواز خوانده‌ام و جشن گرفته‌ام و کارهایی انجام دادم که کاملاً قانونی هستند.» و افزود که انتشار عمومی فیلم این مهمانی «مایه تاسف» است.

خانم مارین (که در دسامبر ۲۰۱۹ جوانترین نخست وزیر فنلاند شد) گفت که قصد ندارد در پی این جنجال ها خود را تغییر دهد و افزود که می خواهد همان شخص قبلی باقی بماند.

او گفت: «من زندگی خانوادگی دارم، زندگی کاری دارم و وقت آزاد دارم که با دوستانم بگذرانم. تقریباً مانند بسیاری از افراد هم سن و سال های خودم، دقیقاً همان آدمی خواهم بود که تا به حال بودم و امیدوارم قابل پذیرش باشد.»

تحولات این هفته در شرایطی اتفاق افتاد که مارین در پایان سال گذشته به دلیل رفتن به یک باشگاه تفریحی و قرار گرفتن در تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ مجبور شد به طور عمومی عذرخواهی کند.

نخست وزیر فنلاند در آن زمان گفت که پیامی را که به او اطلاع داده بود قرنطینه شود، مشاهده نکرده، زیرا تلفن کار خود را در خانه جا گذاشته است. تست ویروس کووید او مثبت نشد.

خانم مارین که تمایل خود به شرکت در مهمانی ها را آشکارا نشان می هد و اغلب در جشنواره های موسیقی از او عکس گرفته شده است، هفته گذشته توسط رسانه آلمانی بیلد (Bild) «باحال ترین سیاستمدار جهان» لقب گرفت.

سانا مارین نخست وزیر فنلاند پس از لو رفتن فیلم‌های او در یک مهمانی با واکنش‌های شدید مواجه شد
سانا مارین نخست وزیر فنلاند پس از لو رفتن فیلم‌های او در یک مهمانی با واکنش‌های شدید مواجه شد

فیلم مهمانی سانا مارین  سکسی ترین سیاستمدار زن   فیلم مهمانی سانا مارین  سکسی ترین سیاستمدار زن  فیلم مهمانی سانا مارین  سکسی ترین سیاستمدار زن

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا