جدیدترین اخبارجهان

نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا در اوکراین در پی بمباران های مداوم روسیه دچار آتش سوزی شد

اگر آتش سوزی نیروگاه‌هسته‌ای ژاپروژیا به انفجار منجر شود فاجعه ۱۰ برابر بزرگتر از چرنوبیل خواهد بود

نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا در اوکراین در پی بمباران های مداوم روسیه دچار آتش سوزی شد

نیروهای نظامی روسیه در خارج از شهر انرهودار (Enerhodar) پیوسته در حال شلیک به نیروگاه هسته ای ژاپروژیا، بزرگترین تاسیسات هسته‌ای اوکراین هستند و به گفته مقامات اوکراینی این نیروگاه دچار آتش سوزی شده است. نیروگاه‌هسته‌ای ژاپروژیا در اوکراین در پی بمباران های مداوم روسیه دچار آتش سوزی شد

مقامات اوکراین هشدار دادند که حملات در حال ایجاد یک «تهدید واقعی خطر هسته ای» در نیروگاهی هستند که در نوع خود بزرگترین نیروگاه در اروپا محسوب می شود.

دیمیترو اورلوو (Dmytro Orlov) شهردار انرهودار (Enerhodar) شهری در نزدیکی ژاپروژیا، در پست فیسبوکی نوشت «تهدیدی برای امنیت جهان!!! در نتیجه گلوله باران های بی امان توسط دشمن بر روی ساختمان ها و بلوک های بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، اکنون نیروگاه هسته ای ژاپروژیا دچار آتش سوزی شده است.

در یکی از پست های قبل‌تر ارولوو نوشته بود «گلوله باران نیروگاه ژاپروژیا را متوقف کنید.»

ارلوو گفت «نیروگاه هسته ای ژاپروژیا نسبت به خطر در بلوک اول نیروگاه هشدار می دهد! آتش سوزی در نیروگاه ادامه دارد. آتش‌نشانان قادر به دسترسی به محل آتش سوزی نیستند.»

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین روز جمعه در توییتر نوشت: ارتش روسیه «از همه جهت ها در حال شلیک به نیروگاه هسته ای ژاپروژیا، بزرگترین نیروگاه هسته ای در اروپا است.»

طبق اعلام دیمیترو ارلوو شهردار انرهودار، آتش نشانان قادر به دسترسی به آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای نیستند.

طبق گفته مارکو روبیو (Marco Rubio) سناتور ایالات متحده و یکی از اعضای کمیته اطلاعات محرمانه و روابط خارجی سنا، نیروهای نظامی روسیه با خمپاره انداز و نارنجک انداز پیوسته در حال حمله به نیروگاه هستند و علاوه بر این به آتش نشانان اوکراینی نیز شلیک می کنند.

کولبا گفت «روسی ها باید فورا آتش بس کنند و به آتش نشانان اجازه بدهند یک منطقه امن ایجاد کنند!»

دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در بیانیه ای با اشاره به فاجعه هسته‌ای ۱۹۸۶ در اوکراین که بزرگرین حادثه هسته‌ای جهان محسوب می شود هشدار داد «اگر این نیروگاه منفجر شود، فاجعه ۱۰ برابر بزرگتر از چرنوبیل خواهد بود!» نیروگاه‌هسته ای ژاپروژیا در اوکراین در پی بمباران های مداوم روسیه دچار آتش سوزی شد

نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا در اوکراین در پی بمباران های مداوم روسیه دچار آتش سوزی شد
بمباران نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا

#نیروگاه_هسته‌ای_ژاپروژیا #نیروگاه_هسته‌ای_ژاپروژیا_اوکراین #آتش‌سوزی_نیروگاه_هسته‌ای #بمباران_نیروگاه_هسته‌ای_اوکراین #بمباران_نیروگاه_هسته‌ای #نیروگاه_هسته‌ای #بمباران_اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا