ایرانجدیدترین اخبارجهان

تجمع ایرانیان معترض مقابل سفارت ایران در لندن / پرتاب کوکتل مولوتوف به سفارت ایران در آتن / اعتراض ایرانیان در واشینگتن

پس از سرکوب مرگبار معترضین داخل ایران، ایرانیان خارج از کشور به سفارت ایران در آتن کوکتل مولوتوف پرتاب کردند

تجمع ایرانیان معترض مقابل سفارت ایران در لندن / پرتاب کوکتل مولوتوف به سفارت ایران در آتن / اعتراض ایرانیان در واشینگتن

گزارش‌های ویدئویی از لندن حاکی از آن است که شمار قابل توجهی از معترضان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن تجمع کردند و ضمن بالا بردن پرچم شیر و خورشید بر بالای دیوار ساختمان، تلاش کردند وارد سفارتخانه شوند.

پلیس بریتانیا در محل حضور پرشماری دارد و معترضان شعار می‌دهند «آخوند باید گم بشه». 

معترضان نه تنها در لندن که در بسیاری از کشورها در حمایت از مردم ایران به خیابان آمده‌اند.

کلمان لانو، گزارشگر شناخته‌شده در فرانسه نیز ویدئویی از تظاهرات پرشمار ایرانیان در پاریس را به تصویر کشیده که معترضان با در دست داشتن پرچم شیر و خورشید، عکس مهسا امینی و تصویری از دیدار امانوئل مکرون با ابراهیم رئیسی همزمان با مرگ تحت بازداشت این دختر جوان در ایران، علیه علی خامنه‌ای شعار می‌دهند.

همزمان با دور جدید اعتراضات سراسری در ایران که پس از کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شعله‌ور شد، شماری از استادان دانشگاه در حمایت از مردم و دانشجویان معترض استعفا کردند و در حالی که از اعتراض‌ها هشت روز گذشته، برخورد حکومت با معترضان شدید‌تر و بر شمار جان‌باختگان افزوده شده است.

تجمع ایرانیان معترض مقابل سفارت ایران در لندن / پرتاب کوکتل مولوتوف به سفارت ایران در آتن / اعتراض در واشینگتن
تجمع ایرانیان معترض مقابل سفارت ایران در لندن / پرتاب کوکتل مولوتوف به سفارت ایران در آتن / اعتراض در واشینگتن

پرتاب کوکتل مولوتوف به سفارت ایران در آتن

در پی اصابت یک بطری مواد آتش‌زا به سوی دیوار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن پایتخت یونان پلیس این کشور اعلام کرد که این رویداد آسیب جانی و مالی نداشته است.

دو مرد سوار بر موتورسیکلت که چهره خود را پوشانده بودند، ساعت یک بامداد به وقت محلی، یک کوکتل مولوتوف را به سوی دیوار سفارت حکومت ایران پرتاب کردند.

ساعاتی پیش از این رویداد، حدود ۲۰۰ تن از ایرانیان ساکن یونان در میدان سینتاگما در آتن گرد آمده بودند تا علیه جمهوری اسلامی و در اعتراض به قتل مهسا (ژینا) امینی، دختر سقزی اسیر در بازداشتگاه نیروهای انتظامی، تظاهرات کنند.

رسانه‌های یونان در بازتاب تجمع ایرانیان مقیم این کشور به نحوه اعتراض زنان جوانی توجه کردند که برای بیان مخالفت خود با حجاب اجباری موی سر خود را در برابر دوربین‌ها قیچی می‌کنند.

اعتراض ایرانیان در واشینگتن

صد ها نفر روز شنبه دوم مهرماه در مرکز شهر واشینگتن پایتخت آمریکا تجمع کردند و از معترضین در ایران به مرگ مظلومانه مهسا امینی حمایت کردند.

در این مراسم شماری از فعالان سیاسی و مدنی سخنرانی کردند. شرکت کنندگان در این تجمع پلاک کاردهایی از مهسا امینی در دست داشتند. در این تجمع همچنین ترانه های «ای ایران» و «یار دبستانی» به صورت دستجمعی خوانده شد. 

تجمع کنندگان پس از پایان یافتن برنامه در میدان «فارگت» به سمت محل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در آمریکا راهپیمایی کردند. 

تجمع کنندگان در مقابل دفتر حفاظت منافع ایران شعارهایی در حمایت از اعتراضات به جانباختن مهسا امینی سر دادند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا