بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد

اولین موارد تائید شده ابتلا به کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا همگی عضو یک خانواده هستند

اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد

بریتیش کلمبیا اولین موارد ابتلا به سویه فرعی AY.4.2 از واریانت دلتا کووید-۱۹ را که ناشی از تعداد روزافزون ابتلا به این بیماری در انگلستان دانسته می شود را تائید کرد. اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد

دکتر بانی هنری کارشناس ارشد پزشکی استان روز سه شنبه سه مورد ابتلا به AY.4.2 را اعلام کرد و یادآور شد که این سویه فرعی هنوز به عنوان «واریانت نگران کننده» طبقه بندی نشده و هنوز مسائل بسیاری در مورد تأثیر این سویه فرعی بر مردم ناشناخته است.

دکتر هنری گفت «ما همچنان در حال پیگیری توالی ژنوم کامل این سویه فرعی هستیم و مراقبیم که کدام سویه ها به داخل بریتیش کلمبیا منتقل می شوند.» هر سه مورد ابتلا تائید شده به یک خانواده نسبت داده شده است که همزمان در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند.

طبق آخرین داده های موجود، در طول هفته ۱۷ اکتبر سویه فرعی AY.4.2 تشکیل دهنده بیش از ۱۱ درصد از موارد ابتلا دلتا در انگلستان محسوب می شده اما مسئولان بهداشت هنوز مشخص نکرده اند که آیا شیوع این سویه فرعی حاصل تفاوت های بیولوژیکی است یا خیر. اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد

اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد
اولین موارد ابتلا به سویه فرعی کرونا دلتا AY.4.2 در بریتیش کلمبیا تائید شد

دکتر هنری گفت علاوه بر این دولت بریتیش کلمبیا در حال پایش AY.4.2 است تا تعیین کند آیا این سویه فرعی موجب بیماری شدیدتر می شود یا در مقابل واکسن های کووید-۱۹ تائید شده مقاومت بیشتری نشان می دهد.

شواهد اولیه از انگلستان نشان می دهد که این سویه از بیماری تأثیری بر کارایی واکسن ها ندارد.

علاوه بر این بریتیش کلمبیا به پیگیری دو موتاسیون دیگر سویه دلتا شامل AY.25 و AY.27 که اولین بار در ماه جون در استان شناسایی شدند و در حال حاضر تشکیل دهنده دو-سوم موارد ابتلا محلی هستند نیز ادامه می دهد.

دکتر هنری گفت «سویه های فرعی واریانت دلتا که تا به حال مشاهده کرده‌ایم با سرعت بسیار بیشتری منتشر می شوند و به عوارض بسیار جدی تری در افراد جوان منجر می شوند و این قاعده همچنان برقرار است.» «و بهترین دفاع ما در مقابل بیماری همچنان واکسینه بودن است.»

کارشناس بهداشت استان یادآور شد که کووید-۱۹ مانند هر ویروس دیگری هر چه قدر برای شیوع بین میزبان های جدید شانس و فرصت بیشتری داشته باشد بیشتر به موتاسیون ادامه می دهد.

دکتر هنری گفت «در حال حاضر حدود ۱۲۰ سویه فرعی متفاوت واریانت دلتا ویروس کووید در سراسر جهان وجود دارد.» «پیدایش این سویه های فرعی جدید که مختص به مناطق جغرافیایی هستند هنگامی که ما با انتقال مداوم بیماری در جوامع خود روبرو هستیم، کاملاً در طول زمان قابل انتظار است.»

واریانت کرونا دلتا  آخرین اخبار ونکوور   کووید-۱۹ انگلستان  آخرین اخبار ونکوور  واریانت کرونا دلتا  آخرین اخبار ونکوور  کووید-۱۹ انگلستان  آخرین اخبار ونکوور  واریانت کرونا دلتا  آخرین اخبار ونکوور  کووید-۱۹ انگلستان  اخبار بریتیش کلمبیا      اخبار بریتیش کلمبیا      اخبار بریتیش کلمبیا    اخبار بریتیش کلمبیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا