جدیدترین اخبارجهان

بر اثر انفجار در پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره اشغالی کریمه پنج نفر مجروح شدند

مسکو از انفجار چندین انبار ذخیره مهمات در پایگاه هوایی روسیه در کریمه اشغالی خبر داد

انفجار در پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره اشغالی کریمه منجر به جراحت پنج نفر شد

به گفته مقامات محلی در انفجارهایی که روز پنجشنبه در پایگاه هوایی روسیه در نزدیکی استراحتگاه‌های ساحلی شبه‌جزیره اشغالی کریمه رخ داد، پنج نفر مجروح شدند؛ مسکو گفت این انفجارها مربوط به طبقات ذخیره مهمات در این پایگاه هوایی بوده است.

شاهدان محلی گفتند که دست کم صدای ۱۲ انفجار را حوالی ساعت ۳:۲۰ بعد از ظهر به وقت محلی (۱۲۲۰ به وقت گرینویچ) از پایگاه هوایی ساکی (Saky) در نزدیکی نُووفدوریفکا (Novofedorivka) در ساحل غربی کریمه شنیده اند. شاهدان محلی انفجار نهایی را که حدود ۳۰ دقیقه بعد از شروع انفجارها شنیده شد به عنوان شدیدترین انفجار توصیف کردند.

از هنگامی که در ۲۴ فوریه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور آغاز جنگ و تجاوز نیروهای نظامی روسیه به اوکراین و برخی از پایگاه های شبه جزیره کریمه را صادر کرد این شبه جزیره تا کنون از بمباران های شدید و نبردهای توپخانه ای که در سایر مناطق در شرق و جنوب اوکراین رخ داده، در امان بوده است.

خبرگزاری های روسی به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش دادند که «انفجار چندین انبار مهمات هواپیمایی» باعث این انفجار شده، اما هیچ کسی آسیبی ندیده است.

با این حال خبرگزاری دولتی تاس (TASS) به نقل از رئیس اداره بهداشت کریمه گفت که پنج نفر از جمله یک کودک مجروح شده اند.

اوکراین هنوز در مورد این انفجارها اظهار نظری نکرده است.

سرگئی آکسیونوف (Sergei Aksyonov) فرماندار روس کریمه ویدئویی را از نزدیکی پایگاه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

فرماندار روسی کریمه گفت که یک منطقه ممنوعه به طول پنج کیلومتر (سه مایل) در اطراف سایت برقرار شده است و مقامات محلی در حال نظارت بر آتش سوزی هستند.

وزارت دفاع روسیه گفت که هیچ نوع حمله ای صورت نگرفته و به تجهیزات هوایی آسیب نرسیده است. مسکو گفت که اقدامات بیشتری برای مشخص کردن علت انفجارها در دست اقدام است.

ویدئوهای متعدد ضبط شده از سواحل که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است توده های بزرگی از دود را  در فاصله دور نشان می دهد که به آسمان بلند می شوند.

انفجار در پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره اشغالی کریمه منجر به جراحت پنج نفر شد
انفجار در پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره اشغالی کریمه منجر به جراحت پنج نفر شد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا