جدیدترین اخبارسبک زندگی

رابطه جنسی خوب می‌خواهید این مواد غذایی را میل کنید

۵ ماده غذایی مفید برای داشتن رابطه جنسی بهتر و ۳ غذایی که باید از خوردنش اجتناب کنید

رابطه جنسی خوب می‌خواهید این مواد غذایی را میل کنید

بر اساس نظرسنجی از ۱۷ میلیون کاربر در شش کشور مختلف، موارد زیر خوراکی‌هایی هستند که افراد قبل و بعد از رابطه جنسی می‌خورند. اما آیا گزینه‌های بهتری هم وجود دارد؟

اپلیکیشن لایف‌سام (Lifesum) [برنامه محبوب پایش سلامت که در سوئد ساخته شده] داده‌های کاربران خود را تجزیه و تحلیل کرد تا بفهمد که قبل و بعد از رابطه جنسی، خوردن کدام مواد غذایی متداول‌تر است (با فاصله دو ساعت یا کمتر).

داده‌ها از آلمان، فرانسه، سوئد، ایتالیا، ایالات متحده و انگلستان به دست آمده است. از بین ۲۵۶۳ خوراکی ارزیابی شده، شکلات محبوب‌ترین آنها بود. متداول‌ترین خوراکی‌های بعدی به ترتیب عبارت بودند از: ۱-گوجه‌فرنگی، ۲-نان، ۳-سیب، ۴-سیب‌زمینی، ۵-قهوه، ۶-موز، ۷-شراب، ۸-پنیر ۹-توت‌فرنگی

کاربران گفته‌اند پس از رابطه جنسی نیز از خوردن همان خوراکی‌ها لذت می‌برند، اما جای تعجب ندارد که آب جایگزین شراب می‌شود.

از خوردن نان و پنیر اجتناب کنید! 

مهم‌ترین مسئله آن است که هضم و جذب نان و پنیر به خوبی در بدن صورت نمی‌گیرد. این خوراکی‌ها سرشار از فودمپ‌ (FODMAP) (یعنی الیگوساکاریدهای تخمیرپذیر، دی‌ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلی‌اُل‌ها) هستند. این یعنی که آنها می‌توانند [حتی در طول مدت قرار عاشقانه‌تان] منبع تولید مقدار زیادی گاز و یا دردهای شکمی باشند.

فریدا هارجو (Frida Harju)، متخصص تغذیه در شرکت لایف‌سام می‌گوید از مشاهده این یافته‌ها متعجب نشده. چراکه هم شکلات و هم گوجه‌فرنگی میان‌وعده‌هایی مناسب و سرشار از هورمون‌ها و ویتامین‌های لذت‌بخش هستند.

اما آیا این خوراکی‌ها شایستگی برگزیده شدن را دارند؟

هارجو توضیح می‌دهد: «شکلات سرشار از آناندامید و فنیل‌اتیل‌آمین، دو ماده‌ای که سبب میشوند هورمون‌های شادی‌آور همچون اندورفین در بدن آزاد شوند، می‌باشد». با این حال او یادآور می‌شود از آنجا که شکلات حاوی متیل‌گزانتین نیز می‌باشد، اثر انرژی‌بخش آن کوتاه‌مدت است.

در مورد گوجه‌فرنگی او توضیح می‌دهد که به احتمال زیاد کاربران به این دلیل خوردن آن را قبل و بعد از رابطه جنسی گزارش کرده‌اند که مصرف آن در هر وعده غذایی بسیار آسان است.

جالب اینجاست که از هر ۱۰ ماده غذایی که قبل و بعد از رابطه جنسی بیشترین میزان مصرف را داشته‌اند، ۴ مورد به عنوان خوراکی‌های شهوت‌افزا شناخته می‌شوند (شکلات، سیب زمینی، قهوه و موز)؛ اما هارجو به این واقعیت نیز اشاره می‌کند که چون این خوراکی‌ها پس از رابطه جنسی هم مصرف شده‌اند، به احتمال زیاد افراد آن‌ها را به قصد افزایش میل جنسی نخورده‌اند.

هارجو می‌گوید: «ما اغلب اوقات از تأثیری که مواد غذایی بر جسم و ذهنمان می‌گذارند بی‌خبریم». او توصیه می‌کند دقت داشته باشید که برخی از خوراکی‌ها چطور ممکن است روی میل شما اثر بگذارند.

پس چه باید بخوریم؟

در حالی که ارتباط بین مصرف خوراکی‌های شهوت‌افزا و افزایش میل جنسی شواهد علمی ضعیفی دارد، آنچه به یقین می‌دانیم آن است که یک رژیم غذایی سالم احتمال بروز اختلال نعوظ و اختلال در عملکرد جنسی زنان را کاهش می‌دهد.

اِلاینا لو (Elaina Lo)، سرآشپز و مربی بهداشت تغذیه در مجله «غذای شما، داروی شما» (Your Food as Medicine) می‌گوید تعدادی از غذاها وجود دارند که قادرند زندگی جنسی شما را بهبود بخشند. آنها می‌توانند این کار را با حفظ سلامت قلب شما و پمپاژ خون به اندام‌های مناسب انجام دهند.

لو توصیه می‌کند این پنج خوراکی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا احساس خوبی داشته و برای رفتن به اتاق خواب آماده باشید.

۱- تخم‌کتان آسیاب‌شده

این ماده غذایی به غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها و افزایش فشار خون در اندام‌های جنسی شهرت دارد. تخم‌کتان حاوی لیگنان است و به همین علت شما را شاداب نگه می‌دارد. لیگنان‌ها ترکیبات شیمیایی شبه استروژن هستند که خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد سرطان دارند. دانه‌های ‌کتان همچنین منبع خوبی هستند از اسیدهای چرب امگا ۳ که میتواند سلامت قلب و عروق و در نتیجه توانایی جنسی را بهبود بخشد و همچنین اِل-آرژنین که این اسید آمینه می‌تواند جریان خون را افزایش داده و اسپرم را سالم نگه دارد.

۲- صدف

این غذای دریایی خوشمزه سرشار از روی است که یک ماده معدنی کلیدی برای بلوغ جنسی به شمار می‌رود. روی برای تولید هورمون تستوسترون که با میل جنسی مرتبط است به بدن شما کمک می کند. همچنین سبب افزایش ترشح هورمون‌های تیروئید می‌شود که برای ایجاد انرژی ضروری هستند. البته که صرفاً با خوردن شش صدف خام نمی‌توانید انتظار نتایج فوری را داشته باشید. با وجود این، صدف حاوی مواد مغذی حیاتی برای عملکرد جنسی است.

۳- تخمه کدو تنبل

تخمه‌های کدو تنبل نیز مانند صدف‌ها سرشار از روی هستند. آنها همچنین منبع عالی منیزیم به شمار می‌روند. این دانه‌ها حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدان، ضد فشار خون بالا و محافظ قلب هستند که همگی برای سلامت جنسی ضروری می‌باشند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در تخمه کدو می‌تواند به عملکرد پروستات و سلامت اندام جنسی زنان نیز کمک کند. امگا ۳ به خاطر کاهش‌ التهاب در بدن شهرت دارد. 

تخمه کدو سرشار است از آهن که برای احساس پرانرژی بودن لازم است، روی که با تقویت سیستم ایمنی همراه است و منیزیم که برای آرامش ضروری است.

۴- دانه‌های انار

دانه‌های انار مملو از پلی‌فنل است. پلی‌فنل‌ها ترکیباتی هستند که با کاهش خطر فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی همراه‌اند. همچنین تصور میشود که آنها رگ ‌های خونی را شل کرده و جریان خون را به سمت مغز و قلب افزایش می‌دهند. حال که پلی‌فنل‌ها قادرند به افزایش خون‌رسانی در این اندام‌ها کمک کنند، چرا نتوانند خون‌رسانی به اندام‌های پایین‌تنه را بهبود بخشند؟

دانه‌های انار سرشارند از ۱- پلی‌فنل‌ها که می‌توانند از سیستم ایمنی بدن شما محافظت کرده و خلق‌و خوی‌تان را بهبود بخشند. ۲- ریزمغذی‌ها که سنگ‌ بنای ایجاد هورمون‌های جنسی هستند. ۳- فلاون‌ها که برای سلامت نعوظ اهمیت دارند. ۴- ویتامین C که استرس را کاهش داده و به شما انرژی می‌دهد.

۵- آووکادو

بیایید با یک واقعیت جالب شروع کنیم : واژه «آووکادو» از یک لغت آزتکی به معنای “بیضه” گرفته شده است. گذشته از این نکته جالب، آووکادو واقعاً برای بیضه‌ها یا حداقل برای ماده‌ای که از آن‌ها خارج می‌شود بسیار مفید است. آووکادو میوه‌ای است مغذی با خواص متعدد و سرشار از ویتامین E.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان کلیدی است که رگ‌های خونی را باز می‌کند و بطور بالقوه خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین میتواند سبب کاهش خطر آسیب به دی‌اِن‌اِی اسپرم شود. آووکادو همچنین سرشار است از ۱- ویتامین B6 که به حفظ تعادل سیستم عصبی شما کمک می‌کند. ۲- پتاسیم که انرژی و میل جنسی شما را افزایش می‌دهد. ۳- اسید اولئیک اشباع‌ نشده که گردش خون را بهبود می‌بخشد و قلب شما را سالم نگه می‌دارد.

بهتر است از خوردن آووکادو به صورت سرخ شده مانند تاکوی آووکادوی سرخ شده یا رولت تخم‌مرغ و آووکادو خودداری کنید؛ زیرا حرارت باعث از بین رفتن ارزش غذایی آن می‌شود.

آیا باید از خوردن سوسیس و کالباس در قرارهای عاشقانه پرهیز کنیم؟

لو توصیه می‌کند برای آن‌که پس از رابطه جنسی همچنان روی ابرها باقی بمانید و قوای جسمانی خود را حفظ کرده و دچار رخوت نشوید، از مصرف غذاهای فراوری شده خودداری کنید.

او میگوید: «بهتر است مصرف غذاهای سرشار از نمک و شکر را محدود کرده و به میزان مصرف چربی نیز توجه کنید تا جریان و گردش خونتان تقویت شود».

نوشیدن یک لیوان شراب رمانتیک و سرمست‌کننده مثل راه رفتن روی لبه تیغ است. از یک سو به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند ضربان قلبتان را افزایش دهد. اما از سوی دیگر مصرف زیاد آن ممکن است باعث خواب‌آلودگی شما شود. همچنین یک پژوهش نشان داده که احتمال بروز اختلال در عملکرد جنسی و پشیمانی از برقراری رابطه جنسی، پس از مصرف الکل در افراد بیشتر است.

در حالی که طبق نتایج تحقیقات لایف‌سام، بسیاری از افراد نان و پنیر را انتخاب کرده‌اند، دشوار است بگوییم که چگونه این غذاها می‌توانند میل جنسی را افزایش ‌دهند، چرا که بیشتر به عنوان عامل ایجاد گاز و دردهای شکمی شناخته می‌شوند. بدون شک نتایج بسیار وابسته به افراد شرکت‌کننده است.

در یکی از مقالات سال ۲۰۱۵ مجله تایم گزارش شد که دوستداران پنیر کبابی رابطه جنسی بیشتری دارند، در حالی که مطالعه‌ای دیگر در سال ۲۰۱۸ ارتباط بین مصرف کمتر لبنیات و کاهش اختلال نعوظ را نشان داد.

به طور کلی تحقیقات نشان داده است افرادی که رژیم غذایی متشکل از آجیل، ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، میوه و سبزیجات برگ‌دار را ترجیح می‌دهند، بیشتر احساس تحرک می‌کنند، بیشتر به تحریک جنسی علاقه دارند و لذت جنسی بیشتری را تجربه می‌کنند. لذت بردن از میل جنسی سالم به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن توجه به نحوه پرورش بدن خود در داخل و خارج از آشپزخانه است.

لو می‌گوید: «وقتی روز خود را با غذاهای کامل که دارای میزان بالایی از مواد معدنی اصلی، آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و ویتامین‌های مؤثر در افزایش هورمون‌های جنسی آغاز کنید، احتمالاً برای شروع رابطه یا پذیرفتن پیشنهاد رابطه جنسی معشوقتان انرژی بیشتری خواهید داشت».

مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  مواد غذایی برای سکس خوب و کامل  خواص میوه‌ها در سکس  خواص میوه‌ها در سکس  خواص میوه‌ها در سکس  خواص میوه‌ها در سکس  خواص میوه‌ها در سکس  خواص میوه‌ها در سکس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا