جدیدترین اخبارجهان

فرانسه و آلمان درخواست پوتین برای پرداخت گاز به روبل را رد کردند و آن را باج‌گیری خواندند

فرانسه و آلمان از پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل خودداری می کنند

فرانسه و آلمان درخواست پوتین برای پرداخت گاز به روبل را رد کردند و آن را باج‌گیری خواندند

وزیران اقتصاد آلمان و فرانسه روز پنجشنبه اعلام کردند که به موافقتنامه های موجود با روسیه در مورد پرداخت بهای گاز روسیه صرفاً با یورو متعهد هستند.

برونو لومر (Bruno Le Maire) وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در جریان یک کنفرانس خبری با حضور همتای آلمانی خود رابرت هبک (Robert Habeck) گفت «قراردادها به یورو هستند و باید به یورو پرداخت شوند و به یورو پرداخت خواهند شد.»

لومر گفت «ما شیوه پرداخت با هیچ ارز رایج دیگری برای گاز [روسیه] غیر از آنچه در قرارداد ذکر شده است را نمی پذیریم.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که طبق حکم جدید امضا شده در مورد معاملات گاز طبیعی با «کشورهای متخاصم»، شرکت‌های مربوط به این کشورها باید در بانک های روسیه حساب داشته باشند و مبلغ قراردادهای خود را به روبل پرداخت کنند.

هبک وزیر اقتصاد آلمان در یک کنفرانس خبری جداگانه در روز پنجشنبه گفت که آلمان برای تمام سناریوهای ممکن از جمله توقف جریان گاز روسیه به اروپا «آماده است»، در همین اثنا لومر گفت که فرانسه «در حال آماده شدن» برای شرایطی است که روسیه تأمین گاز را قطع کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز روز پنجشنبه تأکید کرد که برلین پرداخت ها برای گاز روسیه را صرفاً با یورو انجام خواهد داد.

شولتس در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اتریشی خود، کارل نهمر (Karl Nehammer) گفت «ما قراردادهای تأمین گاز و تأمین سایر موارد را بررسی کرده ایم. [قراردادها متذکر می شوند] که پرداخت ها باید به یورو باشند، گاهی اوقات می توانند به دلار ایالات متحده باشند اما اکثراً باید به یورو باشند و من در گفتگوهای خود با رئیس جمهور روسیه به صراحت اعلام کردم که شیوه پرداخت همانگونه که هست باقی خواهد ماند.»

صدراعظم اتریش گفت «وابسته بودن به گاز روسیه در این لحظات احساس فوق العاده ناخوشایندی است.»

کارل نهمر صدراعظم اتریش گفت «ما باید موجودی انرژی را تأمین کنیم تا از عملکرد صحیح اقتصاد اطمینان پیدا کنیم، زیرا گازی که از روسیه می آید صرفاً در خانه های شخصی استفاده نمی شود بلکه توسط صنایع مصرف می شود که از لحاظ مشاغل اهمیت دارند و رفاه باید حفظ شود.»

فرانسه و آلمان درخواست پوتین برای پرداخت گاز به روبل را رد کردند و آن را باج‌گیری خواندند
فرانسه و آلمان درخواست پوتین برای پرداخت گاز به روبل را رد و آن را باج‌گیری خواندند

پرداخت بهای گاز روسیه  وزیر اقتصاد و دارایی   کارل نهمر صدراعظم اتریش  وزیر اقتصاد و دارایی    پرداخت بهای گاز روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا