جدیدترین اخبارجهان

فرانسه خواستار واکنش بین‌المللی قوی‌تر به برنامه موشکی ایران است

وزیر امور خارجه فرانسه گفت باید پاسخ قوی تری به برنامه موشک‌های بالستیک ایران داده شود

فرانسه خواستار واکنش بین‌المللی قوی‌تر به برنامه موشکی ایران است

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در تماسی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود بر لزوم پاسخ بین‌المللی قوی تری به برنامه موشک‌های بالستیک ایران تاکید کرد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، این تماس روز گذشته صورت گرفت و در طی آن کولونا و بلینکن در رابطه با موضوعات مختلف از جمله بحران اوکراین، فعالیت های موشکی ایران و وضعیت ارمنستان و آذربایجان با یکدیگر گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین فعالیتهای ایران را موجب بی ثباتی منطقه خواند و افزود «افزایش زرادخانه های موشکهای بالستیک جمهوری اسلامی و گسترش آنها به گروه‌های مسلح شبه نظامی، منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد و مستلزم تقویت واکنش بین المللی است.

در این گفتگو وزرای امور خارجه فرانسه و آمریکا بر لزوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تاکید کردند.

این آژانس اخیرا گفته بود که تهران اطلاعات درستی در رابطه با تغییرات سایت فردو به آژانس نداده است.

کاترین کولونا و آنتونی بلینکن همچنین بر حمایت کامل از اوکراین که از حدود یک سال پیش تحت تهاجم روسیه قرار گرفته تاکید کردند.

این تماس و ابراز نگرانی وزیر امور خارجه فرانسه درپی رونمایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه هوایی عقاب ۴۴ صورت گرفته است.

گفته می شود این پایگاه قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن جنگنده های شکاری و بمب افکن را دارد و جنگنده های آن مجهز به موشک های کروز با برد بالا هستند.

در جران این رونمایی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، خطاب به اسرائیل و کشورهای منطقه و گفت «فاصله اسرائیل تا کشور ما زیاد است و سران کشورهای منطقه به سوختگیری در آسمان متکی هستند، درحالی که این کار بهترین موقعیت برای هدف قرار دادن آنهاست.»

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا