انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق اعلام مدیر اجرایی شهر: «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به اتاوا تحمیل کرده است

شورای شهر اتاوا روز چهارشنبه مجموعه ای از اقدامات حمایتی از مناطق تحت تاثیر اشغال شهر را تصویب کردند

شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است

در نشست شورای شهر اتاوا در روز چهارشنبه اعلام شد که اعتراضات «کاروان آزادی» که به مدت سه هفته در خیابان های دان تاون اتاوا جریان داشت ۳۰ میلیون دلار هزینه بر شهر اتاوا تحمیل کرد.

استیو کنلاکاس (Steve Kanellakos) مدیر اجرایی شهر به اعضای شورای شهر گفت «ما هزینه دقیقی که تا به حال برای اعتراضات صرف کرده ایم را در اختیار نداریم اما برآورد می کنیم که رقم هزینه نزدیک به ۳۰ میلیون دلار باشد.» «ما به دنبال تامین بودجه از دولت فدرال و استانی خواهیم بود.»

کنلاکاس گفت این برآورد بر مبنای ۸۰۰،۰۰۰ دلار هزینه های انتظامی تخمینی در هر روز و ۲۰۰،۰۰۰ دلار هزینه های خدمات شهری تخمینی می‌باشد، اما اعزام پلیس از سراسر کانادا برای عملیات متفرق سازی و حضور آماده به خدمت فعلی پلیس حتی مخارج بیشتری تحمیل کرده است. شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است

شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» 30 میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است
شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است

کنلاکاس گفت که شهرداری قاعدتا باید رقم دقیق را تا هفته آینده مشخص کند. کنلاکاس علاوه بر این گفت که پلیس در حال ردیابی تمامی معترضان و محل های استقرار کمپ در خارج از شهر است و یکی از کمپ ها که قبلا در گریلی (Greely) برقرار شده بود برچیده شده است.

کنلاکاس علاوه بر این به شورای شهر گفت که وضعیت اضطراری محلی همچنان برقرار خواهد ماند تا هنگامی که سطوح بالاتر دولت به وضعیت اضطراری اعلام شده خود پایان دهند. کیم آیِت (Kim Ayotte)  مدیر خدمات اضطراری و حفاظتی به شورای شهر گفت که جریمه های نقدی برای تخلف از قوانین محلی که در طول مدت اشغال شهر به ۱،۰۰۰ دلار افزایش یافته بود پس از لغو وضعیت اضطراری به مبلغ قبلی خود بازگردانده خواهند شد.

جیم واتسون شهردار اتاوا به شورای شهر گفت که معتقد است که بدترین بخش این وضعیت به پایان رسیده است.

واتسون گفت «اگرچه ما هوشیار باقی خواهیم ماند، اما معتقدم که بدترین بخش این شرایط را پشت سر گذاشته ایم.» «اکنون کار دشوار التیام از این بحران آغاز می شود.» شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است

شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» 30 میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است
شورای شهر اتاوا : «کاروان آزادی» ۳۰ میلیون دلار هزینه به‌اتاوا تحمیل کرده است

اقدامات حمایتی از دان تاون اتاوا

 

شورای شهر روز چهارشنبه مجموعه ای از اقدامات را تصویب کرد که هدف آن کمک به بازیابی شهر از اعتراضات ضد حکومتی سه هفته ای است که خیابان ها را با کامیون های سنگین مسدود کرد و بسیاری از کسب و کارها را وادار نمود که برای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود محل کار را تعطیل کنند.

لوایح پیشنهادی تصویب شده شامل موارد ذیل است:

یک برنامه هدفمند تعویق مالیات بر دارایی برای کسب و کارهای خرده فروشی و رستورانهای واجد شرایط در مناطق تحت تاثیر قرار گرفته [از اعتراضات]. این لایحه مدیر ارشد مالی را موظف می کند که در تاریخ ۹ مارس گزارشی از این پیشنهاد برای تعویق مالیات بر دارایی موقت ۲۰۲۲ برای کسب و کارهای تحت تاثیر قرار گرفته در مناطق تحت تاثیر اشغال شهر را به شوراری شهر ارائه کند. این لایحه پیشنهادی بدون رای مخالف تصویب شد.

تامین بودجه برای کمک به مناطق تجاری که تحت بیشترین تاثیر قرار گرفته اند تا مقاصد [تجاری] خود را برنامه ریزی و بازاریابی کنند. این بودجه شامل استفاده از ۴۵۰،۰۰۰ دلار بودجه اندوخته احتیاطی برای فراهم کردن حمایت مالی برای مناطق بهبود کسب و کار (BIA) اتاوا است از جمله ۵۰،۰۰۰ دلار برای ۵ منطقه بهبود کسب و کار اتاوا در دان تاون که تحت بیشترین تاثیر قرار گرفته‌اند، ۲۵،۰۰۰ دلار برای هر یک از هفت منطقه بهبود کسب و کار در نواحی خارج از مرکز دان تاون و ۲۵،۰۰۰ دلار برای شرکت بازارهای اتاوا (Ottawa Markets Corporation) است.

حمایت از ائتلاف صنعت موسیقی اتاوا (OMIC) برای اجرای محلی موسیقی در محله های تحت تاثیر قرار گرفته از اعتراضات. شهرداری ۵۰،۰۰۰ دلار برای ائتلاف صنعت موسیقی اتاوا فراهم می کند تا یک طرح توسعه یافته سیتی ساندز سریز* (City Sounds Series) در سال ۲۰۲۲ ارائه کند تا با استفاده از آنچه جف لیپر (Jeff Leiper) عضو شواری شهر برخی «موزیک های عالی» می نامد از بازیابی اقتصادی در مناطق تحت تاثیر قرار گرفته از اشغال شهر حمایت کند. بودجه این طرح از اندوخته احتیاطی شهرداری تامین می شود. این لایحه پیشنهادی بدون رای مخالف تصویب شد.

(*سیتی ساندز: مجموعه جشنواره اجرای موسیقی، هنرهای تجسمی و آشپزی خانوادگی و رایگان است که برای همه سلیقه ها برنامه دارد.)

یک طرح مصوب توسعه خدمات حمل و نقل بدون کرایه که شامل تمام مسیرهایی است که آمد و شد مشتریان را به مناطق تحت تاثیر قرار گرفته تسهیل می کند، از جمله خط ۱ (Line 1). توسعه حمل و نقل بدون کرایه از روز جمعه آغاز می شود و تا ۳۰ روز پس از اتمام وضعیت اضطراری شهر ادامه خواهد داشت. این طرح در حدود ۱.۰۵۲ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که از طریق اندوخته احتیاطی بودجه عملیاتی حمل و نقل تامین می شود و شهرداری به دنبال بازیابی این هزینه از دولت های استانی و فدرال از طریق درخواست جبران هزینه اشغال شهر است. این لایحه پیشنهادی بدون رای مخالف تصویب شد.

پارک رایگان خودرو به مدت یک ماه در مناطق تحت تاثیر قرار گرفته از اعتراضات. این لایحه در ابتدا شامل تمامی موارد پارک خودرو در خیابان و پارکینگ های شهرداری در مرکز دان تاون و بای‌وارد مارکت (ByWard Market) بود اما پس از بحث و گفتگو اصلاح شد تا صرفا شامل پارکینگ های همسطح خیابان متعلق به شهرداری و پارکینگ های مسقف متعلق به شهرداری در مرکز دان تاون و بای‌وارد مارکت باشد. لایحه پیشنهادی اصلاح شده مخارجی در حدود ۳۸۰،۰۰۰ دلار در بر خواهد داشت که قرار است در صورت ایجاد زیان خالص در پایان سال از بودجه اندوخته احتیاطی پوشش داده شود. پارک رایگان خودرو از ۲۵ فوریه تا ۳۱ مارس فراهم خواهد بود. این لایحه با ۱۶ رای موافق در مقابل ۷ رای مخالف تصویب شد.

لایحه شورای شهر اتاوا  هزینه های اعتراضات اتاوا     لایحه شورای شهر اتاوا هزینه های اعتراضات اتاوا     لایحه شورای شهر اتاوا  هزینه های اعتراضات اتاوا    لایحه شورای شهر اتاوا  هزینه های اعتراضات اتاوا  بازیابی اقتصادی اتاوا    بازیابی اقتصادی اتاوا    بازیابی اقتصادی اتاوا      بازیابی اقتصادی اتاوا    بازیابی اقتصادی اتاوا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا