جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا آماده اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در مقابل افزایش تعرفه های گمرکی ایالات متحده است

فریلند می گوید کانادا احتمالاً افزایش نرخ گمرک الوار نرم چوب توسط ایالات متحده را تلافی خواهد کرد

کانادا آماده اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در مقابل افزایش تعرفه های گمرکی ایالات متحده است

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر روز پنج شنبه گفت کانادا آماده تلافی افزایش نرخ گمرک تولیدکنندگان الوار نرم چوب توسط ایالات متحده است. کانادا آماده اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در مقابل افزایش تعرفه های گمرکی ایالات متحده است

کریستیا فریلند در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مجلس عوام گفت «ما دقیقه همان کاری را انجام خواهیم داد که به طور موفقیت آمیز با دو دولت قبلی امریکایی انجام داده ایم: ما استدلال خود را واضح و منطقی بیان می کنیم. علاوه بر این جای هیچ گونه شکی باقی نمی گذاریم که کانادا برای دفاع از منافع ملی آماده تلافی است.»

مایکل چانگ (Michael Chong) عضو حزب محافظه کار و منتقد وزیر امور خارجه گفت که دولت لیبرال در مقابل مجموعه ای از اقدامات حمایت گرایانه (حمایت از تولید داخل) دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اثربخش نبوده است. چانگ یکی از چندین محافظه کار است که دولت لیبرال را که با حجم فزاینده ای از انتقادات نسبت به فهرست رو به افزایش اقدامات تجاری تحریک آمیز واشنگتن روبرو است به طور گروهی مورد هجوم قرار می دهند.

کریستیا فریلند هیچ جزییاتی درباره اقدامات تلافی جویانه ای که احتمالاً در دست بررسی است اعلام نکرد؛ اما به مبارزه سرسختانه کانادا علیه دولت جمهوری‌خواه قبلی دونالد ترامپ اشاره کرد که در اوج مذاکرات مجدد موافقت‌نامه تجارت آزاد امریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ تعرفه تنبیهی دو رقمی روی فولاد و آلومینیوم کانادا وضع کرده بود.

دونالد ترامپ از قسمتی از قانون تجارت ایالات متحده استفاده کرده بود که در صورت تشخیص تهدید علیه امنیت ملی توسط واشنگتن تحمیل تعرفه ها را امکان پذیر می‌ساخت.

کانادا با به کار بستن دلار –به- دلار اقدامات متقابل علیه فولاد و آلومینیوم امریکایی و همچنین گروهی از سایر محصولات مانند ویسکی تا دستمال توالت و قایق موتوری دست به تلافی زد.

با خروج ترامپ و ورود دولت جدید بایدن در برخی از بخش ها امیدهای فراوانی وجود داشت که ممکن است سطح جدیدی از توازن تجاری بین کانادا و ایالات متحده قابل بازیابی باشد، حتی با وجود این که به طور مرسوم دموکرات ها بیشتر طرفدار حمایت از تولید داخل هستند.

بنابراین فهرست مصائب مربوط به سیاست های حمایتی که چانگ روز پنج شنبه فهرست کرد شامل مواردی از این قبیل بودند: اعتبار مالیاتی پیشنهادی روی خودروهای الکتریکی که تهدیدی برای مشاغل بخش خودروسازی کانادایی است، احیاء سیاست های «سختگیرانه» تأمین و تدارکات «امریکایی بخر (Buy American)» و «اقداماتی که دام‌پروران تولیدکننده لبنیات ما را هدف می گیرند، اقداماتی علیه خطوط انتقال سوخت که به افزایش بی سابقه بهای انرژی منجر شده است و حالا دو برابر کردن تعرفه های الوار نرم چوب.»

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه گفت نرخ نهایی گمرکی که ترکیبی از ضد قیمت شکنی و هزینه گمرک جبرانی است برای اغلب تولیدکنندگان کانادایی ۱۷.۹ درصد خواهد بود.

کانادا آماده اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در مقابل افزایش تعرفه های گمرکی ایالات متحده است
کانادا آماده اتخاذ اقدامات تلافی جویانه در مقابل افزایش تعرفه های گمرکی ایالات متحده

این رقم اندکی پایین‌تر از ۱۸.۳۲ درصد نرخ مقدماتی تصویب شده در ماه می است اما دو برابر نرخ اولیه ۸.۹۹ درصد است.

چانگ در مورد تجدید روابطی که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امیدوار بود با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده داشته باشد گفت «واضح است که جایگاه کانادا در واشنگتن تضعیف شده است.»

چانگ در طول وقت پرسش ترودو را مورد حمله قرار داد و از او پرسید قصد دارد چه اقدامی در این مورد انجام دهد «واضح است که این نخست وزیر روابط کاری نزدیکی با این رئیس جمهور ندارد.»

فریلند در پاسخ طیفی از اقدامات تلافی جویانه را مطرح کرد.

ماریو سایمارد (Mario Simard) نماینده پارلمان فدرال از بلاک کبکوا گفت برترین شریک تجاری کانادا حالا طوری رفتار می کند که گویی دشمن است.

سایمارد گفت «قبلاً مردم می‌گفتند که مشکل ترامپ است. امروز بایدن [بر سرکار] است. و ما با همان مشکل مواجه هستیم.»

مری ان‌جی (Mary Ng) وزیر تجارت بین المللی گفت که هفته گذشته هنگامی که برای شرکت در برخی از جلسات مرتبط با اجلاس سران امریکای شمالی در واشنگتن بوده است مسئله یارانه پیشنهادی خودروهای الکتریکی را مطرح کرده است.

ان‌جی قبلاً نسبت به تعرفه جدید الوار نرم چوب ابراز نارضایتی کرده و گفته بود که غیرمنصفانه است. ان‌جی گفت که دولت به دنبال دادخواهی حقوقی تحت توافق تجاری جدید امریکای شمالی بین کانادا، ایالات متحده و مکزیک و همینطور در سازمان تجارت جهانی بوده است.

شورای تجارت الوار بریتیش کلمبیا گفت که این افزایش دور از انتظار نبوده اما با این وجود مایه تأسف است زیرا تولید کنندگان ایالات متحده آمریکا قادر به برآورده ساختن تقاضای داخلی نیستند.

مری ان‌جی وزیر تجارت          مری ان‌جی وزیر تجارت          مری ان‌جی وزیر تجارت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا