جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه فرانسه: پیشنهاد بهتری برای توافق هسته ای ایران روی میز نیست

وزیر امور خارجه فرانسه گفت ایران پیشنهاد بهتری برای برجام دریافت نخواهد کرد

وزیر امور خارجه فرانسه: پیشنهاد بهتری برای توافق هسته ای ایران روی میز نیست

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت: «ایران پیشنهاد بهتری برای احیای توافق هسته‌ای با ایالات متحده و شرکای اروپایی آن دریافت نخواهد کرد.»

وزیر امور خارجه فرانسه: پیشنهاد بهتری برای توافق هسته ای ایران روی میز نیست
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه

کاترین کولونا با بیان اینکه اکنون وقت تصمیم گیری ایران در این رابطه است افزود: «پنجره یافتن راه حل برای برجام در حال بسته شدن است و تهران اکنون باید تصمیم گیری کند.»

خانم کولونا با اشاره به خواسته های ایران از اتحادیه اروپا یادآور شد: «ایالات متحده و شرکای اروپایی آن در مورد حل‌ و فصل تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد (رد) آثار اورانیوم در سه سایت ایران موضع یکسانی دارند.

وی با اشاره به پیش‌نویس توافق پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اضافه کرد که ابتکار عمل دیگری برای خروج از بن بست در مذاکرات رفع تحریم‌ها وجود ندارد.

اعضای اروپایی برجام و آمریکا معتقد هستند درخواست‌های ایران ربطی به برجام ندارد.

ایران در پاسخ به بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، علاوه بر دریافت تضمین‌های بیشتر از آمریکا، خواستار بسته شدن پرونده کشف آثار اورانیوم از سه سایت اعلام نشده خود است؛ موضوعی که به کاهش امید اعضای اروپایی برجام و آمریکا برای توافق فوری هسته‌ای منجر شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز می‌گوید که ایران باید در مورد ذرات یافت شده اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده خود شفاف‌سازی کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز تاکید دارد که تغییری در مواضع ایران نسبت به مذاکرات وین به وجود نیامده است.

امیرعبداللهیان با انتشار پیامی در حساب اینستاگرامی خود اذعان داشته که ایران اراده کافی و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را بارها از خود نشان داده و تنها مانع پیش روی توافق در شرایط حاضر، عدم واقع بینی و نداشتن اراده لازم از سوی آمریکا است.

مجمع عمومی سازمان ملل  احیای توافق هسته‌ای  مجمع عمومی سازمان ملل  احیای توافق هسته‌ای

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا