جدیدترین اخبارجهان

شاهزاده رضا پهلوی در نشست امنیتی مونیخ : الان زمان اتحاد و همبستگی از هر طیف فکری است

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از تشکیل اپوزیسیون متحد ایرانی استقبال کرد

استقبال مکرون از نشست مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی: این «پیام وحدت» بسیار مهم است

شاهزاده رضا پهلوی در نشست امنیتی مونیخ : الان زمان اتحاد و همبستگی از هر طیف فکری است

کنفرانس امنیتی مونیخ بدون حضور نمایندگان جمهوری اسلامی و روسیه دو کشوری‌ که طی سالهای گذشته و به‌ویژه یک سال اخیر تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و دیگر کشورهای جهان بوده‌اند، برگزار شد.

در این نشست، اصلی‌ترین محور گفت‌و‌گوها بازنگری در نظم جهانی پس از تجاوز روسیه به خاک اوکراین، تغییرات اقلیمی، وضعیت ایران و آینده جمهوری اسلامی بود.

هم‌زمان با این کنفرانس، جمع زیادی از ایرانیان در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی در شهر مونیخ اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی کردند.

شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی به نمایندگی از مخالفان جمهوری اسلامی و جنبش دموکراسی‌خواهی ایران در گردهمایی ایرانیان در مونیخ سخنرانی کردند.

جمعی از پادشاهی‌خواهان در حاشیه این نشست ضمن حمایت از خیزش سراسری مردم ایران، شعارهایی در حمایت از شاهزاده رضا پهلوی سر‌دادند. حاضران در این تجمع همچنین خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از تشکیل اپوزیسیون متحد ایرانی استقبال کرد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ طی دیداری با مسیح علی‌نژاد از برگزاری نشست مخالفان جمهوری اسلامی در دانشگاه جورج تاون حمایت کرد.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه بزودی با اپوزیسون متحد ایران دیدار خواهد داشت گفت که برای شنیدن خواسته‌های مردم ایران آماده است.

امانوئل مکرون همچنین به مسیح علی‌نژاد و تمام اعضای ائتلاف «برای پیوستن و همراه شدن با یکدیگر» تبریک گفت و اظهار داشت «حمایت همه جانبه و عمومی برای ما و جامعه مدنی مهم و همچنین رویدادهای ایران برای ما بسیار اهمیت دارد.»

وی با ابراز خرسندی از دیدار با تمام اعضای این ائتلاف افزود: این «پیام وحدت» بسیار مهم است.

مسیح علی‌نژاد نیز با اشاه به دیدار قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه با با اپوزیسیون متحد ایران و آمادگی وی برای شنیدن خواسته‌های مردم ایران، از مکرون قدردانی کرد و به او گفت: فرانسه سرزمین انقلاب‌هاست و ما خواهان حمایت این کشور از معترضان ایران هستیم و به آنها می‌گوییم شما صدای زنان ایران برای انقلاب هستید.

در آبان ماه نیز امانوئل مکرون در کاخ الیزه میزبان مسیح علینژاد و تعدادی از زنان فعال حقوق بشر ایران بود.

در آن دیدار مکرون از اعتراضات زنان ایران حمایت و برای پیشبرد انقلاب جاری قدردانی کرد.

گفتنی است جمعه ۲۱ بهمن موسسه زنان، صلح و امنیت دانشگاه جورج تاون در شهر واشنگتن، ایالات متحده میزبان نشست و سخنرانی برخی از چهره های مخالف جمهوری اسلامی بود.

شرکت کنندگان این نشست در رابطه با «آینده دموکراسی در ایران و انقلاب زن، زندگی، آزادی» سخن گفتند و برخی از چهره‌های برجسته مخالف جمهوری اسلامی نیز از راه تلفنی با آن ارتباط برقرار کردند. نازنین بنیادی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا