افغانستانایرانجدیدترین اخبارجهان

گمرک افغانستان در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران : این اتفاقات به این دلیل است که روند صادرات ایران مختل شود

گمرک افغانستان در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد

حوالی ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۶ اسفند ، سه مخزن سوخت در گمرک” ابونصرفراهی” افغانستان طعمه حریق شد. گمرک افغانستان در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از بلومبرگ

از همان دقایق ابتدایی، گمرک و دستگاه‌های مستقر در مرز ماهی‌رود ایران با بازکردن درب‌های ورودی و پذیرش کامیون‌ها از سمت افغانستان و ارسال چهار خودروی آتش‌نشانی به محل آتش‌سوزی، برای مهار و آتش و ممانعت از گسترش حریق به کمک افغانستان رفتند.

به گفته سخنگوی گمرک ایران کامیون‌های محوطه گمرکی ماهیرود ایران به سرعت تخلیه و به سمت مناطق دورتر هدایت شدند و همزمان، با باز شدن درب‌های مرزی، کامیون‌های مستقر در افغانستان نیز به سمت ماهیرود هدایت شدند. گمرک افغانستان در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد

گمرک افغانستان در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد
در مرز ایران برای دومین بار طی یک ماه گذشته طعمه حریق شد

۲۵ بهمن ، ۱۳ فوریه نیز حادثه انفجار یک تانکر حامل سوخت در گذرگاه مرزی میان پایانه گمرکی اسلام قلعه افغانستان و دوغارون ایران سبب بروز آتش‌سوزی بزرگ و انفجارهای مهیبی شد و به نابودی حدود ۵۰۰ کامیون و تانکر حامل سوخت انجامیده بود.

یک منبع آگاه درباره این حادثه گفت، هیچ‌ یک از حوادث گمرک های حادثه دیده (در مرز افغانستان) در ایران نبوده و آسیب جانی و مالی به کسی وارد نشده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز گفت، بنظر می‌رسد این اتفاقات به این دلیل است که روند صادراتی رسمی را مختل کنند تا صادرات غیر رسمی جان بگیرد. طبق بررسی‌هایی اولیه بعمل آمده مخازن مربوطه در خاک افغانستان بوده و در مالکیت شرکت ملی پخش نیستند.

این مخازن در مرزها و نواحی گمرکات برای ذخیره و استفاده سوخت از سوی صادرکننده و واردکننده ساخته می‌شود تا برای مدتی محموله در آنها نگهداری شده و بعد انتقال یابد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت اتفاقات این‌چنینی به روند صادرات ایران خدشه وارد می‌کند، سوختی که از محل گمرک_افغانستان صادر و دپو می‌شود معمولا قانونی است، باید ببینیم این اتفاتقات عمدی بوده است یا خیر.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا