جدیدترین اخبارجهان

گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران، اسرائیل واکنش ها را افزایش خواهد داد

مقامات اسرائیلی میگویند جمهوری اسلامی تهدیدی علیه صلح و امنیست جهانی است

گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران، اسرائیل واکنش ها را افزایش خواهد داد

به دنبال تنش‌ها و تهدیدها میان ایران و اسرائیل و در پی گزارشی از سوی ایران مبنی بر ورود یک زیردریایی و دو ناو نظامی اسرائیل به دریای سرخ، مقامات اسرائیلی باری دیگر به تهدید جمهوری اسلامی علیه صلح و امنیت جهانی هشدار دادند.

گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران، اسرائیل واکنش ها را افزایش خواهد داد
گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران اسرائیل واکنش ها افزایش

وزیر دفاع اسرائیل بنی گانتز در شامگاه ۱۹ مرداد اظهار کرد که ادامه حملات از سوی ایران واکنش اسرائیل را در پی خواهد داشت و اسرائیل دست روی دست نمی‌گذارد.

بنی گانتز در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست تا برای پایان تجاوزگری ایران دست به اقدام بزند.

وی گفت در صورت ادامه تلاش‌های ایران به تهدید وجودی علیه اسرائیل و ادامه انتقال تسلیحات به نیروهای نیابتی در مرزهای این کشور، اسرائیل به دفاع از خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور جدید اسرائیل اسحاق هرتزوگ در بازدید از پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در بندر حیفا گفت تلاش‌های ایران برای ضربه زدن به اسرائیل پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

این دو مقام به حمله مرگبار ایران به کشتی مرسر استریت در آب‌های دریای عمان [که در پی آن دو خدمه کشتی جان خود را از دست دادند] اشاره کردند. پس از اظهارات اسرائیل مبنی بر مسئولیت ایران در حمله به نفتکش مرسر استریت، سنتکام با تحقیقات و بررسی مدارک، دست داشتن ایران در این حمله را تایید کرد.

بنی گانتز و اسحاق هرتزوگ به پرتاب ۱۹ فروند راکد از سوی حزب‌الله (مهم‌ترین متحد منطقه‌ای ایران) به اسرائیل در ۱۵ مرداد نیز اشاره کردند. حزب‌الله مسئولیت این حمله را پذیرفت و آن را پاسخی به حمله هوایی ۱۴ مرداد اسرائیل به جنوب لبنان خواند.

گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران، اسرائیل واکنش ها را افزایش خواهد داد
گانتز و هرتزوگ تهدید کردند که در صورت ادامه حملات ایران، اسرائیل واکنش ها افزایش 

روز سه شنبه معاون رئیس شورای عالی دفاعی و معاون وزیر خارجه بحرین به اسرائیل سفر کردند و در دیدار خود با مقامات اسرائیلی ایران را مسئول تنش‌های منطقه‌ای خواندند.

معاون وزیر خارجه بحرین معتقد است که برجام باعث افزایش بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه شده است. او در نشست مطبوعاتی خود جمهوری اسلامی را عامل نفرت‌پراکنی و افراطی‌گری در خاورمیانه خواند.

در پی انتشار خبری از سایت نورنیوز تحت حمایت شورای عالی امنیت ملی ایران مبنی بر ورود یک زیردریایی و ناو اسرائیلی به آب‌های ایران، اسرائیل این خبر را تایید یا تکذیب نکرد.

در این شرایط بحرانی میان اسرائیل و ایران، رئیس سی‌آی‌ای ویلیام برنز شامگاه ۱۹ مرداد وارد تل‌آویو شد.

گزارشات منشر شده حاکی از آن است که مقامات اسرائیل در مذاکره با ویلیام برنز خواهان دریافت توضیحات کافی در راستای سیاست‌های واشنگتن در مقابل ایران هستند.

رئیس سی‌آی‌ای ویلیام برنز          رئیس سی‌آی‌ای ویلیام برنز            رئیس سی‌آی‌ای ویلیام برنز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا