انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

قیمت بنزین در سراسر منطقه تورنتو بزرگ به بالاترین رقم بی سابقه جدیدی رسید

قیمت بنزین یکبار دیگر به بالاترین سطح بی سابقه در منطقه تورنتو بزرگ افزایش یافت

قیمت بنزین در سراسر منطقه تورنتو بزرگ به بالاترین رقم بی سابقه جدیدی رسید

از نیمه شب میانگین قیمت هر لیتر بنزین معمولی چهار سنت دیگر افزایش یافت و به ۱۹۴.۹ سنت رسیدبا این حال، حداقل یک پمپ بنزین قیمت ۱۹۲.۹ سنت به ازای هر لیتر بنزین را تبلیغ می کرد.

اما به هر حال قیمت های جدید از بالاترین رقم بی سابقه قبلی برابر با ۱۹۰.۹ سنت به ازای هر لیتر که برای اولین بار در ۱۰ مارس ثبت شده بود، بالاتر رفته است. بعید است رانندگان به این زودی ها کاهش قیمت بنزین را تجربه کنند.

در واقع، دَن مک تیگ (Dan McTeague) ریاست انجمن «تلاش کانادایی ها برای انرژی مقرون به صرفه» (Canadians for Affordable Energy) اوایل این هفته به خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ (CP24) گفت که انتظار دارد قیمت بنزین همچنان رو به افزایش باشد و احتمالاً در طول آخر هفته طولانی ویکتوریا دی (Victoria Day) به بالاتر از ۲ دلار به ازای هر لیتر برسد.

افزایش پیش بینی شده برای قیمت بنزین تا حد زیادی پیامد جنگ در اوکراین و همچنین تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای توقف واردات بنزین از روسیه تا پایان سال دانسته می شود.

مک تیگ روز چهارشنبه گفت «[گرانی بنزین] بسیار شدیدتر و بسیار ماندگارتر خواهد شد. واقعاً در چشم انداز کوتاه مدت هیچ عاملی وجود ندارد که باعث کاهش این قیمت ها شود.» «وضعیت فعلی بسیار وخیم است، این وضعیت همچنان به افزایش فشارهای تورمی بر همه کالاها ادامه خواهد داد و فکر می کنم زمان آن رسیده است که این موضوع را جدی بگیریم؛ نه فقط تورم، بلکه به ویژه مقرون به صرفه بودن انرژی.»

قیمت‌بنزین از ماه می سال گذشته، زمانی که رانندگان برای پر کردن باک خود ۱.۳۰ دلار به ازای هر لیتر پرداخت می کردند، حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ستاد شهرداری با توجه به این شرایط توصیه کرده است که نرخ پایه کرایه تاکسی‌ها به میزان ۱ دلار افزایش یابد، اما این تغییر همچنان لازم است که در اواخر ماه جاری توسط شورای شهر تصویب شود.

یک راننده تاکسی که صبح جمعه در یکی از پمپ بنزین های اتوبیکو با خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ (CP24)  صحبت می کرد گفت که به شدت از افزایش شدید قیمت بنزین ضربه خورده است و اکنون حدود ۴۵ دلار در روز در پمپ بنزین ها هزینه می پردازد.

این راننده تاکسی گفت «درآمد او صرفا به حد دوام آوردن تنزل پیدا کرده است.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا