انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

قیمت بنزین در تورنتو به بالاترین رقم بی سابقه رسید؛ تحلیلگران نسبت به افزایش بیشتر قیمت هشدار دادند

در پی افزایش تنش ها در ارپای شرقی قیمت‌بنزین در تورنتو به بالاترین رقم بی سابقه رسید

قیمت بنزین در تورنتو به بالاترین رقم بی سابقه رسید؛ تحلیلگران نسبت به افزایش بیشتر قیمت هشدار دادند

قیمت بنزین در پمپ بنزین های تورنتو همچنان در حال ثبت بالاترین رقم های بی سابقه است و یکی از تحلیلگران این صنعت گفت که به دلیل ادامه بحران اوکراین افزایش بیشتر قیمت در راه است.

روز یکشنبه قیمت بنزین در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) 4 سنت افزایش یافت و متوسط قیمت را به رقم بی سابقه ۱.۶۰ دلار به ازای هر لیتر رساند. در ابتدای ۲۰۲۲ قیمت بنزین در تورنتو ۱.۳۹ دلار در هر لیتر بود.

قیمت بنزین در تورنتو به بالاترین رقم بی سابقه رسید؛ تحلیلگران نسبت به افزایش بیشتر قیمت هشدار دادند
قیمت‌بنزین در تورنتو به بالاترین رقم بی سابقه رسید؛ تحلیلگران هشدار دادند

دَن مک تیگ (Dan McTeague) رئیس انجمن تلاش کانادایی ها برای انرژی مقرون به صرفه (Canadians for Affordable Energy) در مورد افزایش بیشتر قیمت بنزین در هفته های آینده به رانندگان هشدار داد.

مک تیگ گفت که علاوه بر جهش تقاضا برای سوخت در دوره پسا-کووید، وضعیت پر تنش در اروپای شرقی و نگرانی بسیاری از مردم از حمله روسیه به اوکراین نیز در افزایش قیمت ها سهیم است.

مک تیگ گفت «در واقع اگر شاهد نوعی از فعالیت ها [تهاجمی] در اروپای شرقی باشیم در این صورت قیمت ها کاملا غیرقابل پیش بینی است.»

به گفته مک تیگ «[غیرقابل پیش بینی بودن آینده قیمت] به این دلیل است که مسئله بیمه ریسک جنگ در شرایطی مطرح خواهد بود که روسیه هنوز سومین تولیدکننده بزرگ نفت پس از ایالات متحده آمریکا و عربستان صعودی است. بنابراین صرف نظر از اینکه ما اینجا در کانادا چه کار خواهیم کرد، [جنگ] وضعیت بسیار وخیمی ایجاد خواهد کرد.»

روز جمعه مقامات ایالات متحده آمریکا گفتند که تهاجم احتمالی روسیه ممکن است هر لحظه اتفاق بیافتد.

مک تیگ گفت، اگر در اورپا جنگ در بگیرد «ما شاهد سناریویی خواهیم بود که به راحتی قیمت را به ۱.۷۵ دلار یا شاید حتی ۲ دلار در هر لیتر می رساند.» «در جهانی که عرضه کمتری به ازای تقاضای بسیار بیشتری وجود دارد، هر پیامدی امکان پذیر است.»

رکورد قیمت بنزین در کانادا  رکورد  قیمت بنزین در کانادا   پمپ بنزین های تورنتو    پمپ بنزین های تورنتو    پمپ بنزین های تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا